Succes verhalen PCOS en zwanger worden?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Sophie1997, 1 dec 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sophie1997

6 nov 2024
    39
    2
    8
    Vrouw
    Na het stoppen met de pil heb ik één echte ongesteldheid gehad na 27 dagen, ik was uiteraard helemaal happy en dacht dit is mooi, aardig gemiddeld. Helaas bleef het bij deze menstruatie. Op internet genoeg gelezen over het ontpillen en ging daar ook vanuit. Toch knaagde er iets en zei een onderbuik gevoel het zit niet goed.
    2 keer de assistente van de HA gebeld en die zei beide keren is het ontpillen, geef het een jaar. Hier niet mee akkoord gegaan en gezegd ik vertrouw het niet en wil gezien worden door gynaecoloog (heb het geluk dat onze HA een keer per week een gynaecoloog in de praktijk heeft) afspraak gelukkig ingepland!

situatie uitgelegd, en een inwendige echo gehad.. hieruit kwam dat het wss PCOS is, moet woensdag bloedprikken voor de testen op de hormonen. Ik heb het gelukkig in een milde vorm, zonder de inwendige echo was het er niet uitgekomen.
    Ik krijg wss eerst een tablet om de menstruatie op te wekken en moet dan op dat 3 tot 7 clomid 50 mg slikken.

heeft iemand positieve ervaringen met dit medicijn die nu zwanger zijn of al mama zijn?
    Ik sta er wel redelijk positief in. Wil ook wat meer op voeding letten, want lees dat dat ook veel invloed kan hebben:

2. GezelligZwangerWorden

10 jan 2023
    938
    779
    93
    Vrouw
    Iemand die ik ken is na een half jaar zwanger geworden! Het was even zoeken naar de juiste dozering maar is dus gelukt:D

3. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.292
    17.182
    113
    Niet met medicatie, wel pcos in lichte vorm waar ik pas na kind 3 achter kwam. En zie banner... ;) dus dat kan ook.

Hormonale ac is al jaren geleden hier. Weet wel dat na de mirena het een jaar duurde voor ik zwanger werd (na die ronde wilde ik naar de huisarts maar daar kwam toch nr3).

Eten heeft hier idd wel invloed op de regelmatigheid. En beweging/sporten.

4. Kikii88

Kikii88 Bekend lid

4 jun 2024
    869
    714
    93
    Vrouw
    Ik heb geen PCOS, maar ben wel bekend met ovulatie inductie. Mijn eisprongen zijn niet goed en mijn cyclussen zijn onregelmatig. De vorige ronde begon ik ook met een medicijn(Primolut) om mijn cyclus te resetten en een menstruatie op te wekken, wat goed werkte. Daarna slikte ik van dag 3 tot en met dag 7 Letrozol. Net als Clomid wordt Letrozol gebruikt voor ovulatie inductie.

Blijkbaar werkt dit goed voor mij. We probeerden al 24 rondes om ‘zelf’ zwanger te worden, zonder succes. Maar tijdens de eerste ronde met Letrozol was het direct raak. Helaas eindigde het in een vroege miskraam, maar het geeft hoop. Na 24 rondes zonder positieve test en dan meteen zwanger raken met Letrozol, dat kan geen toeval zijn.

Ik geloof ook in de rol van voeding en leefstijl. Hier let ik al ruim een jaar bewust op, en ik ben ervan overtuigd dat het een belangrijke bijdrage levert aan het proces. Succes en ik hoop dat ovulatie inductie ook voor jou ook werkt!

5. Mirte94

Mirte94 Niet meer actief

Hier zware PCOS, het is een lange weg geweest maar uiteindelijk in traject in Duitsland met Letrozol, Metformine en Gonal-F 2 prachtige kids gekregen. In de zwangerschap progesteron gebruikt tot het einde. Na herhaalde miskramen de hoop opgegeven maar toch gelukt!

Deel Deze Pagina