Waarom maakt men het elkaar toch zo moeilijk!

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door anouk31, 26 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anouk31

anouk31 Bekend lid

22 nov 2006
    590
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Zuid Limburg
    Hallo,

Ik weet niet of iemand ervaring heeft, maar misschien heeft iemand tips of advies.
    Zal mijn verhaal zo kort mogelijk proberen te houden.

Ik ben 26 april bevallen van mijn zoontje. En vervolgens kom ik er op 12 mei (Owen net 2 weken) achter dat mijn (ex) man al vanaf oktober een relatie heeft met een collega. Dan stort je wereld in. Vechten was niet eens een optie. Hij heeft het boek al gesloten en wilde absoluut niet met mij verder. Die bewuste avond is hij meteen vertrokken naar zijn vriendin.

Na 2 gesprekken bij een mediator ben ik overgestapt naar een advocaat.
    Het volgende is het geval. We hebben een koopwoning en die dient verkocht te worden. Ik zit nu nog in deze woning. De woning van zijn vriendin is niet groot genoeg om kinderen te laten slapen. (zegt hij) Hij heeft al 2 dochters uit een eerder huwelijk. Dus het gaat hier voorlopig om die 2 dochters en mijn oudste. Mijn jongste krijgt hij voorlopig 1 keer per week mee tussen 2 voedingen. (max 3 uurtjes dus)
    Hij wil een woning gaan huren zodat hij de kinderen kan laten slapen.
    Ik ben al vanaf 13 mei aan het vragen of hij zich hier kan uitschrijven. Zodat ik de toeslagen bij de belasting kan aanvragen. Dit weigert hij. Hij wil zich pas uitschrijven als hij een eigen huurwoning heeft. Dit heeft tot gevolg dat ik de toeslagen dus niet kan aanvragen, omdat de belasting hem dan nog als toeslagpartner ziet.

Ik ben dus gisteren zelf naar de gemeente gegaan met een verzoek hem uit te schrijven. Ze zijn nu een onderzoek gestart, maar dat kan dus weer 2-3maanden duren. Belastingdienst wil pas iets doen, als ze officiele papieren hebben.
    Ik loop iedere maand behoorlijk veel geld mis, maar moet wel de volle mep kinderopvang, VGZ ed. betalen. Dit kan ik echt niet betalen en kom dus echt in de financiele problemen. Los van al het emotionele kan ik dat echt niet erbij hebben.

Is er iemand die weet hoe ik dit proces kan versnellen? Of is er iemand die ervaring heeft en weet of ik die kosten toch kan verhalen via een advocaat. Mijn advocaat is tot 9 augustus op vakantie en ik kan dus nu niets via haar regelen, maar wellicht is er nog een andere organisatie die me kan helpen.
    Hoe krijg ik hem z.s.m. uitgeschreven en nog belangrijker hoe krijg ik z.s.m. mijn toeslagen?

Ik word zo moe van al het geregel en bellen naar alles en iedereen. En dat terwijl ik "gewoon" van mijn kanjertjes wil genieten. Mijn hele kraamtijd is nu al zo ongelooflijk moeilijk geweest... En de tijd die zo mooi had moeten zijn komt echt niet meer terug. Helaas. Dus ik pak de momenten die ik pakken kan.

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb beschreven.

Alvast bedankt

2. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

meid ik kan je niet verder helpen,maar wil je heel veel sterkte wensen ;);)

3. Yukl

Yukl Niet meer actief

Voor zover ik heb begrepen moet jouw partner jou voorzien van de financiele middelen zolang de scheiding nog niet officieel is. Dat is althans zoals het ging bij de vriend van mijn moeder en zijn ex-vrouw. Hij heeft tot aan de scheiding haar zorgverzekering, hypotheek, etc. betaald. Nu krijgt zij alimentatie en moet ze het dus daarvan betalen.

Kan je advocaat je hier niet bij helpen? Dit is absoluut niet redelijk van hem. Het is toch niet gewenst dat jij in financiele problemen komt terwijl je ook de zorg hebt voor jullie kinderen? Dat zou hij ook moeten begrijpen.

Wat is eigenlijk de reden dat hij zich niet wil uitschrijven?

Heel veel succes en sterkte met deze moeilijke tijd. Je partner doet het wel lekker: 2 dochters bij de ene vrouw, 2 kinderen bij de andere vrouw en weer naar de volgende. Klinkt mij alsof hij bepaalde bindingsissues heeft, maar dat is misschien te kort door de bocht met zo weinig informatie.

4. Samy84

Samy84 Bekend lid

29 mei 2011
    789
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heftig! kan je niet adviseren maar wens je veel succes!

5. kleinvisje

kleinvisje Niet meer actief

volgens mij is het idd zo dat hij moet meebetalen aan de kosten zolang je nog niet gescheiden bent en zolang hij nog ingeschreven staat.

6. fontana

fontana Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    pfff wat een gedoe zeg, vreselijk. Toen ex mij liet zitten heb ik nog een tijdje in ons huurhuisje gewoond voordat ik naar mijn ouders vertrok om de bevalling uit te zitten. Ex heeft toen de kosten met mij gedeeld, huur en vaste lasten. Denk dat t niet meer dan logisch is. Wat een nare en vooral kinderachtige streek dat hij zich nu niet uit wil laten schrijven. Hij kan toch een postadres opgeven bij zijn nieuwe vriendin of bij zijn ouders ofzo. Want op deze manier maakt ie je echt t leven zuur, alsof je niet genoeg te voorduren hebt. Bah wat een rotzak.
    sterkte meis, en wie t laatst lacht....

7. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Meid, wat je ook doet. Houd contact met je geldeisers. Leg ze uit wat het probleem is en probeer betalingsregelingen te bedingen. Je (ex) man is zolang jullie nog officieel niet gescheiden zijn aansprakelijk voor de helft van jullie lasten, zeker als hij nog staat ingeschreven. Dus dit kun je in ieder geval in de toekomst via je advocaat gaan verhalen. Voor nu heb je daar niks aan, maar het is wel belangrijk om de schuldeisers niet te negeren en met ze in gesprek te gaan. Zo voorkom je dat je straks echt in de problemen zit. De meeste mensen komen juist daardoor in de shit terwijl het voorkomen had kunnen worden.

Wel heerlijk dat je beseft dat je van de momenten met je kindjes moet genieten. Dan mis je niet nog meer dan je al hebt gedaan. Sterkte meid!

8. anouk31

anouk31 Bekend lid

22 nov 2006
    590
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Zuid Limburg
    Hallo Allemaal,

Bedankt voor jullie reacties! Ik was even een paar daagjes bij een vriendin op de camping. Even alles de boel de boel laten.. is wel nodig.
    De gemeente is een onderzoek gestart. Ze hebben me toegezegd dat ik de belastingtoeslagen met terugwerkende kracht vanaf 1 juli kan krijgen. Maar nu ook maar hopen dat dit klopt. Ik heb komende donderdag een afspraak met mijn advocaat en laat daar alle financiele zaken eens goed uitrekenen.
    Dat het geen vetpot wordt is me wel duidelijk, maar hij zal iedere cent die ik kan krijgen van hem, moeten betalen. Ik haal echt het onderste uit de kan.
    Dat is mijn voordeel van een advocaat pro deo!!

Hoe dan ook, ik kom er wel! Er zijn hier genoeg topics over zuinig aan doen.

Ik ga in ieder geval genieten van mijn 2 kanjers... als je de liefde van je kinderen ziet is geld helemaal niet belangrijk!

Anouk

Deel Deze Pagina