tweede kindje altijd groter/zwaarder?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Juniper, 22 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juniper

Juniper Actief lid

23 aug 2007
    372
    0
    0
    Hoi allemaal,

het duurt nog even, we gaan volgende maand de eerste echt poging doen voor beebje twee. Maar onze eerste was 55 cm en meer dan 4 kg bij geboorte. Onze kraamverzorgster zei: "zo, wat een grote. En ze worden nooit kleiner hoor, iedere volgende baby wordt nog groter!" (was verder een lief mens hoor). Maar klopt dit wel? Of zijn tweede kindjes ook wel eens kleiner bij geboorte dan de eerste? Wie wil haar ervaringen met me delen?
    X J.

2. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    heb dr persoonlijk nog geen ervaring mee was ook wel benieuwd en ook of het dan weer verschild want we hebben een meid en nu komt er een jongen.

bij me schoonzussie klopte hetn iet. helemaal de jongens werden wel groter maar als laatste had ze een meid en die kwam veel eerder en was dus ook kleiner en de jongens waren allemaal overtijd.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.334
    36.195
    113
    Ik let daar ook heel erg op omdat mijn zoontje 5 kilo was en 56 cm bij de geboorte.

Een kennis van mij is laatst bevallen van haar 2e zoontje, dit kindje was ook nog eens 2 week langer blijven zitten, maar was wel lichter dan haar eerste kindje. Het kan dus wel hoor.

4. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Onze dochter was 3.5 kg en nu de tweede schatten ze op 4 kg of meer... of het zo is hoop ik jullie snel te kunnen vertellen

5. Elly1979

Elly1979 Actief lid

14 jan 2007
    493
    0
    0
    Account Manager
    Ergens in het mooie Fryslan!
    Hallo!

Ze hebben ook tegen mij gezegd dat een 2e kindje altijd zwaarder is dan de 1e.
    Tamara woog 4506 gram bij de geboorte en dat is de reden dat ik gedurende deze zwangerschap een aantal groeiecho's ga krijgen.
    De verloskundige denkt namelijk ook dat deze baby zwaarder wordt dan Tamara.

Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen.
    Niet elk 2e kindje zal zwaarder zijn dan de 1e, maar in de meeste gevallen is het wel zo.

Liefs Elly.

6. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    #6 Carla1980, 22 jun 2009
    Laatst bewerkt: 22 jun 2009
    Kyra woog 3240 gram bij de geboorte(werd met 38 weken geboren) en ook hier is gezegd dat de 2e beeb wat zwaarder zou worden, maar ze schatten niet zwaarder dan 7 pond(met 40 weken), dus dat valt nog wel mee dan.

Nog even en dan kan ik je laten weten of het echt zo is!

7. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Bij mij was het niet zo.

Mijn eerste kwam met 39 weken en woog 3045 gram. Was een jongen.
    De tweede kwam met 39 weken en 4 dagen en woog 2995 gram. Is ook een jongen. Ik had trowuens nu wel heel veel vruchtwater zeiden ze.
    En deze derde moeten we dus nog afwachten. We weten in ieder geval dat het nu als het goed is een meid gaat worden. Dus ik ben heel benieuwd wanneer ze komt en hoe zwaar ze gaat wegen.

8. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.249
    4.480
    113
    Kylian was 5 kilo en 55 cm en daarom krijg ik nu dus ook groeiecho's.

En ja hoor ondanks dat het deze keer een meid is houdt ze tot nu toe de groeicurve van Kylian aan.
    De gyn hoopt wel dat ze wat kleiner blijft omdat het een meisje is maar als ze zo door groeit als ze nu doet zat hij te denken aan 5,5 kilo :$:$

Groetjes anita

9. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    eerste was hier 46cm en 3160gr met 38,5wk zwangerschap

2e was 44cm en 2740gr met 37.1wk zwangerschap

het kan dus kleiner hoor en ligt ook een beetje aan wanneer het geboren wordt. met 42 weken zal hij stukken groter zijn dan met 37 weken natuurlijk dus kleiner kan wel als hij op tijd geboren wordt. over het algemeen zijn de meeste kids uit de zelfde relatie wel van het zelfde gewicht bij de geboorte als de zwangerschapsduur overheen komt

10. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Mijn dochtertje Robin was net 7 pond. Vorige week moest ik voor een extra controle naar de gyn, die heeft de baby nog eens opgemeten (voor zover dat nog ging ;)) en zei dat de baby nu al ruim 8 pond is! Haha, was ik gerustgesteld dat alles goed ging, begin ik me nu een beetje zorgen te maken over hoe ik deze joekel er uit moet krijgen :D! We zullen zien.
    Oh ja, ik weet trouwens nog niet wat het wordt, een jongen of een meisje. Nog even geduld dus voor ik kan vertellen of het allemaal echt klopt.

11. saraatje

saraatje Actief lid

14 apr 2009
    105
    0
    0
    Hoi,

Mijn eerste was bijna 9 pond en iets van 54 cm.
    De 2e was ruim 7 pond(3870gr) en ongeveer 52 cm lang.
    Dus bij ons kloptte het niet.
    Ik ben benieuwt of de volgende nog lichter wordt.

12. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Hoeft niet hoor, een collega van mij had elk volgend kindje weer wat lichter. Ook mn zus haar 2e was lichter terwijl ze overtijd liep.

Ik hoop het je snel te kunnen vertellen ;)

Mijn eerste was 4460 gram en 52 cm en is met 39weken en 3 dagen geboren. Daarom heb ik nu ook groeiecho's gehad nu en ze schatten hem wel weer groot.

Met bijna 37 weken dachten ze al ruim 7 pond. Daarom wordt ik morgen gestript en als dat niet werkt wordt ik volgende week ingeleid.

Overigens schat de VK hem nog steeds niet heel groot, maar de groeiecho's wijzen toch echt anders uit.

13. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Mijn eerste was bij 36+3 52 cm en 4095 gram
    Mijn tweede heb ik net als bij de eerste groeiecho's gehad en viel bij de 36 weken echo al niet meer op te meten(viel dus buiten de 42 weken grens.. oops!
    Met 37 weken ben ik toen 2 x gestript en uiteindelijk bij 38+3 spontaan bevallen. Ze woog 5120 en was 56 cm. Hier dus wel groter, maar als mijn eerste even lang had gezeten waren ze waarschijnlijk van dezelfde grootte geweest.

Oh ja de eerste was een jongentje en de tweede een meisje.

14. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Was hier een fabeltje.

De eerste is een meid.Ze is met 39 weken geboren en woog 3635gr.
    De tweede is een jongen. Hij is met 40 weken geboren en woog 3350 gr.

groetjes

Deel Deze Pagina