Hallo, Ik geef nu ruim 5,5 maand borstvoeding en wil dit zo lang mogelijk volhouden, als het even gaat, wil ik het volhouden tot 1 jaar. Alleen nu is sinds een tijdje mijn productie enorm teruggelopen en ik heb het idee dat mijn kleine mannetje de hele dag door honger heeft? Vanmorgen heb ik hem van ellende maar een papje aangeboden en dat heeft hij helemaal opgegeten en toen had ik ineens geen jammerend kind meer.... (Hij krijgt al sinds 3,5 maand ook groenten en fruit en 's avonds een papfles met afgekolfde melk) Help, wat moet ik nou? Hoe krijg ik de productie weer op peil? Kan dat nog, of is het nu einde oefening? Ik wil zo graag doorgaan, maar ik wil hem natuurlijk geen honger laten lijden..... Alvast bedankt
Hai, radeloos bericht, zal snel reageren : ) hetenige wat helpt bij een inzakkende productie is vaker aanleggen of kolven. kort kolven is ok, zinloos om heel lang te kolven als de ergste melkstroom stopt. Eventueel kun je ondersteunend fenegriekcapsules nemen, werken bevorderend op je productie. groetjes Kirsten
Hallo Kirsten, Dankjewel voor je snelle reactie, ben maar, naast het voeden, flink aan het kolven geslagen. Het is zo zielig voor Valentijn, want het lijkt nog niets te helpen, maar ik hou vol! Die fenergriekcapsules, zijn die via de drogist te koop? Groetjes, Yvette
Hoi, het duurt meestal een aantal dagen eer je productie weer een beetje aantrekt. Kan er ook iets zijn dat je zelf niet lekker in je vel zit? Stress, verhuizing, ongesteld worden? Fengriek is idd te krijgen bij drogist/ natuurwinkel. Sterkte he! groetjes Kirsten
Hoi Kirsten, Als het een paar dagen duurt, wacht ik gewoon af en blijven we ons best doen. Stress heb ik bij mijn weten niet en mijn eerste menstruatie heb ik net 2 weken geleden gehad. Ik wil het nog 2 weken afwachten, als het dan nog niet aantrekt, dan denk ik dat ik, ook omwille van Valentijn, de knoop moet doorhakken. Natuurlijk hoop ik dat dat niet nodig is! heel erg bedankt voor alle informatie! Liefs, Yvette