Hoi dames! Ik heb nu sinds ongeveer twee weken en deze week dagelijks verschrikkelijk veel harde (pijnlijke) buiken en een heel pijnlijk ongesteldheidsgevoel. Elke keer denk ik: "Nu gaat het doorzetten!", maar dan trekt het weer weg en gebeurt er niks. Ik word hier zo moedeloos van. Want de verloskundige heeft mij de instructie gegeven op tijd te bellen, zodra er eigenlijk ook maar enige regelmaat in zit omdat ik de vorige keer eerder (vrij onverwacht) en snel ben bevallen. Vandaag moet ik weer naar de verloskundige en eigenlijk zou ik wel heel graag willen weten wat er 'in' mijn lichaam gebeurt. Zou ik kunnen vragen of ze al iets aan de baarmoedermond voelt, ofzo? Want het voelt zo onzeker momenteel en ik weet gewoon niet of het echt écht is wat ik voel.
Ik ken de onzekerheid die je nu voelt. De vk kan zelf niet echt 'zien' of het er al aan zit te komen of niet. Ik zie dat je nu ruime 38weken zwanger bent. Tip: Ga er vanuit dat je max tijd moet 'uitzitten' Dat is dus 42weken. Dat kan het altijd alleen maar meevallen. Blijf tegen jezelf zeggen: Ik moet nog 4weekjes maar' Hou je telefoon bij de hand, zet je tas klaar en zorg dat alles klaar staat voor het geval dat het gaat beginnen. Je kan verder altijd met álle vragen bij je vk terrecht. Ik heb ook de meest idiote vragen gesteld tijdens mijn zwangerschap. Ik blij dat mijn vk mn eigen zus was Ze hebben alles al gehoord en gezien, dus je zal nooit 'voor lul' staan met je vragen. Zij snappen als geen anders dat je nerveus bent en het misschien wel zat bent Succes met de laatste loodjes
Tuurlijk meid! Gewoon vragen! Grote kans dat ze gewoon even wil kijken gezien je vorige bevalling. Het is denk ik fijn (zeker nu de bevalling dichterbij komt) voor jullie allebei als de situatie een beetje ingeschat kan worden. Succes!
Dat ongesteldheidsgevoel zal kunnen betekenen dat je indalingsweeén hebt gehad? of voorweeén Maar je kan het altid vragen aan je vk
Ik zou het gewoon aan je vk voorleggen, en er zeker bij zeggen dat je er onzeker van wordt en bang bent te vroeg of te laat te bellen. Dan kan zij adviseren wat te doen en misschien besluit ze dan inderdaad wel tot een inwendig onderzoek. Zou dat soort dingen echt aan haar overlaten, zij kent jouw zwangerschapsverloop
Ben geweest zojuist! Heb niet gevraagd om een inwendig onderzoek, maar heb wel aangekaart wat jij adviseerde Eylem. Ze gaf aan dat het echt gewoon afwachten is en dat ik het wel herken als het daadwerkelijk gaat beginnen. Ik mocht in elk geval áltijd bellen als ik twijfelde, dan kwam ze maar een keertje voor niks! Echt een lief mens!
Snap niet waarom daar landelijk zo veel verschil in zit. Bij de ene VK doen ze niet moeilijk bij de andere wel. Toch lief dat ze aanbood om dan een keer voor niks te komen. Hoop voor je dat het gauw doorzet.
Superlief inderdaad! Mijn verloskundigen hameren er ook altijd op dat we altijd mogen bellen en dat ze liever 10 keer te vaak komen dan 1 keer te weinig. Hopelijk ben je nu weer een beetje gerustgesteld. En hopelijk zet het nu toch een beetje door...
Super herkenbaar! Gewoon bellen inderdaad! Ik heb van de week s'nachts ook gebeld had zo kramp en regelmatig om de zes minuten meer dan een uur lang maar zette niet door op een of andere manier. Weet dan niet uit ervaring wat een wee is maar dit ging die kant op en stopte weer. Was geen probleem voor dr en ze is gewoon komen kijken. Bleek wel wat gedaan te hebben 1 cm ontsluiting maar zijn dus gewoon voorweeen waar ik zo last van heb en gisteren weer. Zij zei ook liever een keer te vaak bellen dan te weinig! Stel jezelf gerust hoor en gewoon bellen wanneer je twijfelt. Succes we moeten nog ff ...