koekoe ben 31w zw van een tweeling en heb sinds 16u met momenten vrij hevige buikpijn in mijn buik maar enkel aan de linkerzijde, heb ook wel vaak harde buiken, ook tijdens zo'n pijnmoment, eerst pijn en wat later een harde buik... (heb al weken nu en dan harde buiken en ze worden steeds frequenter) ik hoop heel hard dat het geen weeen zijn want dat is nog veel te vroeg daarom hier dus de vraag, een wee hoe is dat? doet je hele buik dan pijn, links en rechts? begint het met een harde buik en dan pijn of andersom of samen? kan iemand er nog iets meer over zeggen?
Als je je zorgen maakt bel dan de verloskundige even. Zij kan je beter geruststellen dan wie dan ook denk ik. En tja hoe voelen weeen..... ik denk dat dat voor iedereen anders is. Hoe ik het nou zou moeten omschrijven??? Gek genoeg kan ik dat niet eens meer. Het begon niet echt met pijn. Er was duidelijk iets gaande in mijn buik maar pijn deed het nog niet. Dat kwam pas een paar uur later toen de vliezen braken. Succes.
Ik zou ook bij twijfel meteen de verloskundige bellen. Ik had heel erge (buik)pijn en dan alleen bij het schaambeen dus niet mijn hele buik en ook rugweeen. Een wee komt meestal langzaam opzetten en bereikt dat zijn piek en zakt weer weg. (net als een golf ) Ik denk inderdaad ook dat het per persoon verschillend is, dus meid bel de verloskundige even dan weet je het zeker.
Ik zou zeker de vk bellen. Het kan bij iedereen ook weer anders voelen. En als het echt weeen zijn, kan je er maar beter zo snel mogelijk bij zijn
hey! bedankt voor de reacties, de pijn is weg intussen, dus kijk het nog even aan als het morgen terugkomt ga ik wel eens naar het ziekenhuis bellen denk ik nu gaan slapen
Bij mij voelde een wee alsof ik van onder uit elkaar werd getrokken. Ik voelde gewoon de ontsluiting komen zeg maar. Wat klinkt dit vreemd zeg hahaha maar wel hoe ik het beleefde.
De eerste weeën voelde als darmkrampen die van minder erg naar erger gingen en daarna weer weg waren.
jeetje kimmeding dat is wel lastig, hoe wist je dan dat je naar het ziekenhuis moest?!! @ de rest bedankt voor de reacties!
Niou ik benn thuis bevallen maar goed dat maakt verder niet uit. Ik kon niet slapen en had een spelletje gedownload op de pc maar toen begon ik te twijfelen. Mijn vriend zat ook nog 1.30 uur rijden bij me vandaan dus heb de vk gebeld om even te checken. Heb om 01.45 gebeld en om 2.10 was ze bij me met het idee om te checken en weer weg te gaan. Ehm ik moest heel snel mijn partner gaan bellen want ik had toen al 6 cm. Na een uur met dezelfde weeen 9 cm en toen mijn vriend niet lang daarna binnen kwam mocht ik al bijna persen. Vliezen heeft ze pas met 10cm gebroken omdat het anders nog sneller zou gaan. nadeel van deze weeen waren wel dat ik ook geen persweeen had dus heb 85 minuten moeten persen.
In het begin het gevoel: hee dat voelt anders dan anders. Paar uur later zoveel pijn in mijn buik, rug en benen dat ik zeker wist dat de bevalling was begonnen haha. Maar het is al eerder gezegd, iedereen ervaart het weer anders. Hoe is het nu?
jeetje zoveel verschillende ervaringe, echt wel boeiend om te lezen!! ik heb geen pijn meer gehad, hou me ook extra rustig want moet zeggen dat ik een beetje geschrokken was van die vrij hevige pijn... ben blij dat ik mijn gyn komende maandag zie
Ja hoor, gebeurd vaker dan je denkt. Ik heb op mijn eigen kracht 85 minuten geperst voordat ze geboren werd. Eerst op bed, toen op de baarkruk en toen het hoofdje bijna stond weer op bed. Voordeel van zulke relaxde weeen was dat ik nog wel 2 uur had kunnen persen, ik was echt niet moe. De bevalling doe ik zo weer over alleen de volgende keer wel graag met persweeen en minder lang persen
Als ik terug denk aan mijn eerste bevalling, is het achteraf begonnen met een vervelend, zeurend gevoel in mijn rug. Later verloor ik wat bloed en toen werden de weeën ook echt veel heftiger. Het komt inderdaad als een golf, er is over het algemeen duidelijk een piek te herkennen. Maar goed, nu ik weer bijna zo ver ben, ben ik ook bij elk pijntje aan het twijfelen of het wel of geen weeën zijn.. Het is iets wat je snel weer vergeet, op de één of andere manier.