Hai hai, De titel zegt het al, ik heb een verkorte cervix vanwege een conisatie vorig jaar. Met 32 weken was hij al ingekort tot 1,5 cm. De kans dat de babyt eerder geboren zou worden werd hierdoor wel met een paar %vergroot. Ik weet het is geen garantie dat hij ook daadwerkelijk te vroeg geboren zal worden,maar toch blijf je die angst in je lijf houden. Tot 34 weken zouden ze remmen. Nou die hebben we achter de rug. Vandaag precies 35 weken, dus we gaan de goede kant. Nu is het zo dat ik sinds een week snachts vreselijk aan het spugen ben en daar voorafgaand het heel erg het zuur heb. Ik heb hier overdag ook wel last van, alleen snachts is het tot spugen aan toe. Nu heb ik godzijdank de afgelopen 2 dagen een "goede" nacht gehad zonder over te geven. Nu komt het, beebje is ingedaald en ligt vast in mijn bekken. Dat verklaart ook waarschijnlijk het mindere spugen. Nu vraag ik me af (mijn eerste zwangerschap verliep echt heel anders) of dit wat zegt. Ik voel erg veel druk op mijn onderkant, wat natuurlijk logisch is. Maar omdat ik een korte cervix heb, heeft dit dan sneller invloed op het verstrijken van de baarmoedermond? Savonds en snachts heb ik voorweeen,maar niet met een zodanige regelmaat dat ik twijfel of het echte weeen zijn. Is er iemand die hier ervaring mee heeft? ik probeer het allemaal een beetje over me heen te laten komen,maar het gevoel blijft wel een beetje knagen. Als het nu begint remmen ze het toch niet meer,maar het zou fijn zijn als ons mannetje het in ieder geval nog 2 weekjes volhoudt. Alvast bedankt!
hoi mijn zoontje is geboren met 30,6 weken en ik heb nu een cervix van 2,6 en wordt bijna elke week gecontroleerd en moet veel rust houden en ja of het door de druk ook meer wordt durf ik je niet te zeggen maar doen ze bij jouw geen metingen dan?
Hai hai nedjla, Ik krijg nu geen controles meer omdat mocht het beginnen, ze ook niet meer gaan remmen. Ik heb de laatste meting gehad met de groeiecho, daarna hebben ze nog een keer gevoeld,maar bleef het dezelfde grote. ik moet wel rekening houden met de dingen die ik doe, niet te veel dus. Gelukkig geen bedrust. Ik heb wel eerder moeten stoppen met werken, omdat de harde buiken die ik steeds had, blijkbaar er wel voor zorgden dat mijn baarmoedermond korter werd. De eerste meting die ik kreeg was met 20 weken. Toen was hij 2,5 cm. Hoe vaak krijg jij metingen nu dan? en is er een oorzaak bij jou gevonden?
Ik wacht ook dagelijks af. Heb er geen ervaring mee maar in 2009 ook een conisatie gehad en dus een iets kortere bmh. Vorige week nog wel een 3 cm en mooi gesloten. Ben nieuwsgierig of het vroeger komt maar 35 weken is toch al mooi. Nu is je kindje toch al groot en sterk genoeg.
hai hai nee bij mij is er geen oorzaak gevonden was dat maar zo ik krijg elke week een meting en vertrouwen ze het niet wordt ik opgenomen maar ik ben ook nog niet zo ver als jouw ik ben nu eerst aan het aftellen tot 30 weken en dan hoop ik dat ze nog ff blijft zitten hoe langer hoe beter ik heb ook veel pijnelijke harde buiken en moet ook erg rustig aan doen maar als het kindje bij jouw nu geboren wordt is het kindje wel sterk genoeg maar het is het mooist als het nog ff blijft zitten natuurlijk
Het blijft spannend dan he..Ik wist dus niet dat als je een conisatie ondergaan hebt dat ze dat extra controleren. Sterker nog ik had het expliciet gevraagd aan de gyn of er meer op gelet werd en die zei droog, nee hoor gewoon normaal, geen extra controle of iets dergelijks. Diezelfde gyn heeft aan mijn vk gezegd dat ik vanwege de ingreep extra controle moest hebben, dus tja ik was best verbaasd en ook wel boos dat hij me zo om de tuin had geleid. Ik moet na de bevalling wel terug komen voor controle, omdat ik oorspronkelijk ter controle moest komen,maar toen bleek ik zwanger. 35 weken is mooi,maar alles wat ze langer zitten is beter. Maar 3 cm is nog mooi. Hopen dat hij zo blijft bij je.
maar dan heb jij sowieso een hoger risico? Elke week is wel veel zeg. Wat je zegt, je bent minder ver dus snap de controles wel. En die harde buiken is inderdaad niet echt goed. Rustig aan doen dus voor jou. Ik zal voor je duimen dat beebje nog lang bij mama blijft..