Ik ben nu bijna 36 weken zwanger en wat ik helemaal niet herken van de eerste: ik heb extreme nesteldrang Op zich niet erg zou je zeggen, ware het niet dat ik echt het gevoel heb dat ik de duivel op mijn heupen heb. Ik moet nog een hele lijst van mezelf afwerken (keuken en badkamer grote beurt, alle babywasjes af, administratie bijwerken, bedden verschonen, garderobekasten uitzoeken, etc.etc.) en ik heb zo ontzettend het gevoel dat deze baby eerder komt dan de uitgerekende datum... Kan iemand me ff uit mijn hysterie halen en me vertellen wat je echt af moet hebben voordat het zover is? Zodat je rustig de bevalling in kunt gaan en de kraamhulp met een gerust hart binnen kan laten?
Ik kan helaas niet zeggen of het meer of minder is bij een tweede. Maar ik vond je laatste zin grappig: bij mij is de nestdrang precies ook ingegeven door het idee dat er een kraamhulp komt (en iemand van Kind en Gezin, je wil echt niet dat die denken dat onze baby moet opgroeien in een vuil stort). Mijn nestdrang is dus eerder door externe motivatie en sociale wenselijkheid Misschien helpt het om in jouw geval vooral voor ogen te houden dat je al bewezen hebt dat je het aankan met een baby, en ik vermoed dat in het leven van jouw eerste kindje ook niet altijd alles perfect geregeld was? Zo kan het dus ook?
Ik zou lekker die administratie doen en misschien nog die kasten uitzoeken en het verder lekker laten zitten. Een was is zo gedaan en dat kan iemand anders ook voor je doen. De keuken poetsen wellicht niet maar dat is gewoon stomvervelend
Ik hoop niet dat het bij een tweede erger is. Ik heb vanaf week 39 namelijk iedere dag gestofzuigd en gedwijld, want dan zou de kraamhulp in een schoon huis komen. Zou ik dat dan bij de tweede 2x per dag gaan doen?
Hier was het inderdaad ook wel wat erger dan bij de 1e. Lees: bij de 1e totaal geen nesteldrang gehad en bij deze een beetje Ik dacht ook dat de baby wel eerder zou komen, maar ben inmiddels 3 dagen over tijd. M'n lijstje is afgewerkt en we zitten echt te wachten op de baby. Ik heb hier ook dingen gedaan zoals kledingkasten uitzoeken en opruimen, speelgoed schoonmaken, samen met zoontje gedaan. Buiten een emmer met water en samen alles schoonmaken en in het zonnetje laten drogen enz.
Nou ik heb er wel 'last' van. Maar ben al een paar weken thuis nu i.v.m. zwangerschapsvergiftiging en dan komen de muren ook op je af als je helemaal niets uitvoert. Dus doe nu op een langzaam tempo elke ruimte in huis. Bevalt me super goed en als een ruimte opgeruimd en (extra) schoongemaakt is geeft dat echt een fijn gevoel. Zou er dus gewoon aan toe geven en lekker op je gemak alles aanpakken. Waarom zou je het gaan negeren. Natuurlijk niet teveel (willen) doen en naar je lichaam luisteren! Maar het brengt bij mij echt rust om het wel uit te voeren i.p.v. het gevoel te gaan negeren, haha.
Haha mijn vriend hoopt van wel. Bij de eerste geen 'last' van gehad en mn vriend vroeg toen bij een van de eerste afspraken met de vk al wanneer de nesteldrang zou komen..
Ja hier wel meer last gehad bij de 2e. Maar dat komt denk doordat het huishouden simpelweg minder op orde was. Logisch met een peuter in huis Ik probeerde de was goed bij te houden. Na de bevalling draait de wasmachine overuren. Hier iig wel.. bevallingswas, bed dagelijks verschoond, ik zweette als een otter, enz enz. Om de kraamhulp nou alleen maar te laten wassen.... Ik wilde ook de kasten opgeruimd hebben. Vooral keukenkastjes enzo. Daar waar de kraamhulp waarschijnlijk in komt. Ook de badkamer een grote beurt gegeven. Leek me zo 10x niks... een vieze badkamer zo na de bevalling. Maar je moet niks... zit allemaal tussen onze oren. Is maar net wat je fijn vindt. En de kraamhulp heeft wel meer gezien
Hier nu totaal geen last van. Ben blij als ik heb gestofzuigt, mijn was en afwas is bijgewerkt Kamertje is nog niet volledig klaar en heb er ook geen haast bij. Spullen ophangen dan he, bedje wel al opgemaakt enz.
Hier bij de 2e veel minder last van, want toen wist ik inmiddels dat je ook nog van alles kan doen als je kind geboren is Bij de oudste moest alles af omdat ik in de veronderstelling was dat we daarna geen tijd meer zouden hebben om iets te doen
Ja... Hier was dat ook wel zo... De kraamhulp komt inderdaad, maar ik wilde gewoon met een schoon huis starten en niet met een achterstand. Het is fijn als de kraamhulp dingen kan bijhouden, maar die gaat toch niet mijn koelkast schoonmaken bijvoorbeeld? Vervelendste was dat ik anderhalve week overtijd ging... Want alles was natuurlijk al vanaf 37 weken schoon maar om het dan ook schoon te houden al die tijd, pffff! Met een man en zoon die wat dat betreft verschrikkelijke saboteurs waren! Maar, het is uiteindelijk gelukt, en ik was blij dat alles naar mijn zin was! Dus lekker doen!
Ooohhh maar dat is niet bij ieder kind hoor! Na de geboorte van mijn eerste kon ik echt niks bijhouden... Die sliep iedere keer maar een half uurtje na heel veel huilen. Ik kon nauwelijks douchen of eten laat staan poetsen. Mijn tweede kind slaapt wel veel dus nu lukt het wel.
Ja dat ken ik wel van de tweede. Maar goed dan heb ik nog mijn man die veel kan doen . Bij de eerste moest er veel geschilderd worden en ik had zoiets van, dat moet af want straks is daar helemaal geen tijd meer voor! Maar dat viel dus best mee
Ik had het veel minder juist. Had er ook totaal geen tijd voor ook. Ik dacht juist; de eerste doet het ook nog in deze bende, dan zal een tweede er ook wel kunnen opgroeien de eerste tijd. En dat klopte Slechte combi van bekkenpijn, erge vermoeidheid, drukke peuter en decemberstress. Had er echt geen zin in en wilde alleen maar babyknuffelen. Maar.... ik stond wel 1 dag na de bevalling alweer wasjes te draaien. Omdat het kon, en omdat die kleertje zo verdomde schattig zijn. Ik kreeg post-nesteldrang haha