Tweede kindje: had jij valse starts?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Chantico, 3 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chantico

Chantico Niet meer actief

Ik hoop één dezer dagen spontaan te bevallen van ons tweede kindje :) Nu lees ik dat je bij een tweede zwangerschap veel meer kans hebt op dat je valse starts hebt: dus dat je denkt dat de bevalling begonnen is, maar dat het toch weer ophoudt.

Hebben jullie dat gehad?

Mijn eerste bevalling begon op zaterdagochtend met wat onregelmatige krampen, die 's avonds in goede weeën overgingen en met 's nachts de geboorte van onze dochter. Heerlijk: net genoeg aanloop om een beetje voorbereid te zijn op dat het gaat komen, maar niet te lang om geïrriteerd of uitgeput te raken.

Nu met de tweede op komst, moeten we natuurlijk opvang voor de oudste regelen. Daarom hoop ik dat de bevalling niet opeens vanuit het niets heel snel gaat, maar ook niet op dat ik telkens denk dat het begonnen is, en dat het dan toch niet zo is en we elke keer voor niets oppas regelen.

Vooralsnog heb ik vrijwel geen voortekenen van een naderende bevalling. Hoe begon bij jullie de tweede bevalling? Lange aanloop? Veel valse starts? Of toch ongeveer hetzelfde als de eerste bevalling?

2. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    precies hetzelfde als die van donique. maar heb bij alebei de kids 2 weken met weeen gelopen dus aan mij heb je niets.

3. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    hier 2 maal evenlang over gedaan. Bij Djim was het eind wel heftiger, achteraf waren de krampen 's morgens vroeg misschien wel oefenweeen. toen de VK kwam kijken strippen heeft het uiteindelijk einde middag doorgezet! Daarvoor geen last gehad.

4. marleen2109

marleen2109 Fanatiek lid

13 jan 2010
    2.575
    0
    0
    Ik heb bij beide zwangerschappen vanaf 32 weken voorweeën gehad. Dan is het op een gegeven moment echt niet leuk meer!

5. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nope, beide keren ben ik 'ineens' bevallen zonder valse starts oid.
    1e keer braken mijn vliezen eerst en 3,5 uur later was mijn zoon er.
    2e keer begon met bloedverlies en lichte weeen en duurde nog geen uur.

6. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik lees even mee, had vorige keer helemaal geen voorweeen, hopelijk deze keer ook niet.

7. Makkie

Makkie Niet meer actief

bij de eerste begon de bevalling gewoon ineens, geen krampen of weeen vooraf gehad.

bij de tweede wel, vanaf week 39 toch wel elke avond voorweeen, die soms al wat pijn deden. Elke avond hoopte ik weer, zet nou door, vanacht gebeurd het hoor! maar ben toch nog 10 dagen overtijd gegaan. Moet wel zeggen dat toen de bevalling begon, de eerste wee overduidelijk was van JA, dit is het! Toch wel anders dan het voorwerk de weken daarvoor steeds.

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Bij de tweede heb ik lichte voorweeën gehad (maar niet zodanig dat ik dacht dat het begonnen was... wel hoopte natuurlijk). Mijn 2e is in 4 uur tijd geboren. Gelukkig hadden we al bedacht om de oudste naar mijn schoonouders te brengen omdat ik met griep op bed lag.. Ja ja, met griep bevallen!
    Weinig aankondigingstijd dus... Mijn vk waarschuwt bij een derde voor een stortbevalling!

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.810
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Bij de 1e geen voorweeen. Bij de 2e vanaf 39 weken volgens mij. 2 x was ik er snachts écht van overtuigd dat het begonnen was, maar toen gingen de weeen van 7 naar 6 naar 5 minuten, dat 3 kwartier lang en toen vielen ze weer weg, naar 7 , 9 en 15 minuten...
    De haast om onze dochter weg te brengen had ik toen echter nog niet, de 1e bevalling duurde 19 uur, dus ik ging er vanuit dat we tijd zat hadden, zelfs al ging ik er vanuit dat de bevalling maar half zo lang zou duren ;) .

Met 41 weken ben ik ingeleid. Na vanaf 40 weken 3 x gestript te zijn.

10. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Bij mijn 2e heb ik 2x een 'valse start' gehad. Ik had regelmatige weeën die om de 2-3 minuten kwamen en na 5 uur hield het (helaas) op. Sta je dan met alles klaar om naar het ziekenhuis te gaan en dan houdt het op ;) zelfs dat had niet eens voor ontsluiting gezorgd :)Uiteindelijk was ik 12 dagen overtijd en zou ik ingeleid worden. Eenmaal in het ziekenhuis besloot de kleine toch spontaan te komen.

11. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

20 sep 2008
    3.539
    0
    36
    Ik had vannacht iedere 10 minuten een wee/harde buik, geen vergelijkingsmateriaal met de eerste bevalling aangezien ik toen werd ingeleid.
    Nu wat rustiger maar de kleine is nog ontzettend druk, geen idee of dit het begin zal zijn? afwachten maar..

12. Wilma06

Wilma06 Actief lid

3 apr 2007
    264
    0
    0
    Brabant
    Hier ook regelmatig valse starts bij de 2e xwangerschap iedere keer verkortte de bmh en kreeg ik wat ontsluiting maar dat vanaf 32 weken pffff 2 x voor niks op de verloskamers gelegen

13. Chantico

Chantico Niet meer actief

Hmmm, sommigen hebben dus wel echt meer valse starts gehad bij de 2e bevalling, maar bij anderen ging het weer vrijwel hetzelfde. Er valt weinig te voorspellen dus over of ik ook valse starts kan verwachten of niet ;) Vandaag uitgerekend, maar voel nog niets veranderen. Ik ben benieuwd, spannende tijd zo hoor!

14. clarike

clarike Actief lid

22 mrt 2006
    455
    0
    0
    Bij de tweede verloor ik 's middags wat bloed en om drie uur 's nachts werd ik wakker met weeën, ruim drie uur verder was hij er.
    Bij de derde had ik twee nachten voorweeen. Na de eerste echte wee zette het in sneltreinvaart door, een half uur later was hij er!

15. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    Bij mijn eerste braken mijn vliezen en had ik 24 later mijn zoon in mijn armen, en bij tweede werd ik 's nachts wakker van krampen en 7 uur later had ik mijn dochter in mijn armen...

Geen valse start, gewoon meteen de bevalling...

Succes!

16. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Bij de eerste (tweeling) had ik alleen harde buiken (al vanaf 30 weken), maar verder geen voortekenen en ben toen ingeleid bij 38 weken.

Bij de derde (tweede bevalling dus) had ik wel wat lichte voorweeën af en toe, maar ik zou ze geen valse start willen noemen, daar waren de krampjes te licht voor.
    De dag voor de bevalling begon ik slijmerig bloed te verliezen, en wat vaker krampen te krijgen. Dus ik was goed voorbereid en heb m'n dochters mooi op tijd weggebracht.

17. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    geen idee of ik momenteel midden in een valse start zit.
    sinds vanmorgen half 6 regelmatig pijnlijke harde buiken en sinds half 8 komen ze regelmatiger en doen ze ook meer pijn....
    ik vind ze alleen niet heftig genoeg om het zkh te bellen, maarja met mega weeen dalijk door de entree te lopen voel ik niks voor.... zucht...

18. Daphne B

Daphne B Bekend lid

26 feb 2008
    593
    0
    0
    import-brabo
    Bij de eerste heb ik zeker 3 nachten niet geslapen van de voorweeën, bij de tweede heb ik 1 keer een valse start gehad (4 dagen voor geboorte). Daarna wat onregelmatige krampen en de slijmprop verloren maar ik had telkens niet het gevoel dat het er snel aan zat te komen.
    Zonder aankondiging ben ik 's nachts wakker geworden met weeën, ik heb het nog getest onder de douche of het minder werd maar ze werden duidelijk sterker. En ja hoor, 7.30 die morgen was onze kleine meid er. :)
    Zij is geboren met 41 weken, ons zoontje met 39+3.

19. Bri

Bri Niet meer actief

Bij m'n eerste gingen de voorweeën geleidelijk aan over in echte weeën. Tussen de eerste kramp waarvan ik dacht: dat zou een wee kunnen zijn, en de geboorte zat maar 20 uur.

Bíj m'n tweede was het allemaal veel vager. Wel krampen, gingen weer over. Dag erna weer krampen, gingen ook weer over. Daarna krampen, deden snel véél pijn, waren toch wel weeën maar ze duurden maar zó kort (20-40 sec). Ze kwamen al om de 2-3 minuten. Onduidelijk, wat is dit nou? En ineens ging het supersnel.
    Dus ja, bij de tweede wel wat valse starts gehad en vooral onduidelijkheid: wat is dit, wat gebeurt er nu?

20. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Bij mij is de 2e bevalling wel heel anders gegaan dan de 1e. Maar bij beide bevallingen geen valse starts gehad. De 1e keer begon met bloedverlies (waarom weet ik nog steeds niet) en de 2e keer braken mn vliezen, dus dan is het meteen duidelijk dat je 1e kind naar de oppas moet. Heel handig was dat :)

Deel Deze Pagina