Hi, Heeft iemand ervaring met de hormoonpomp? En met name met zwanger worden dankzij de hormoonpomp en vervolgens (nu 2 keer in mijn geval) een miskraam gehad? Ik loop nu sinds december met de hormoonpomp. Ik ben na de laatste miskraam, deze was vorige maand eindelijk afgerond, weer met de hormoonpomp. Nu moet ik weer een kleine week wachten tot ik mag testen. Ik heb besloten om dit maal mijn ervaringen bij te houden via 7daysnl.wordpress.com/. Ik hoop dat anderen hier ook wat aan hebben. Maar ik zou het fijn vinden als er mensen zijn die dezelfde ervaring hebben gehad. Ik vraag me namelijk ook af of ik wanneer ik zwanger ben, wel moet doorlopen met de hormoonpomp. Volgens de arts wel.. Alvast bedankt voor de reactie. Groet
Hoi sundayss, Ook ik gebruik een hormoonpomp. bijna 3 jaar geleden besloten voor kinderen te gaan. Na 8 maanden ben ik in het ziekenhuis traject gekomen, aangezien ik niet ongesteld werd. Ik heb toen eerst clomid en pregnyl gebruikt. Dit sloeg niet aan. Met de hormoonpomp had ik wel elke keer een eisprong, maar na 9 keer nog niet raak. Ik heb toen een onderzoek laten doen naar mijn eileiders. 1 daarvan bleek open de andere wisten ze niet zeker. Ik zou daarom geopereerd worden. Maar in de tussentijd werd ik zwanger dmv de hormoonpomp en mijn eerste IUI. Super fijn natuurlijk. Alleen is dit na ruim 8 weken een miskraam geworden. Het was bij mij erg onduidelijk wat ik moest doen met de pomp toen ik zwanger bleek. Het ziekenhuis wist het ook niet goed. Ze hebben mij de fabrikant laten bellen, maar die zei dat ze daar geen onderzoek naar hadden gedaan en dat het ziekenhuis zelf moest kijken. Uiteindelijk heb ik opgemaakt wat ik had en dat was na de test nog een kleine 2 weken. Mijn miskraam was deze week, opgewekt dmv van pillen. Vrijdag kijken we of alles weg is en dan zullen we neem ik aan weer opnieuw beginnen. Hopelijk zijn er nog meer mensen met ervaringen. Er zijn er altijd maar weinig te vinden met de pomp. Gr Tessy
Ik ben ondertussen van 2007 bezig voor een eerste kindje. Ik had in 2008 ook een hormoonpomp maar die is hier uit de handel genomen. Waarom weet de gynaecoloog ook niet, maar hier in Belgie mag ze niet meer gebruikt worden. Ik had in het begin wel reactie op de pomp, maar na een aantal maanden niet meer. Ik heb de pomp een 8-tal maanden gehad. Ik weet niet of jullie in Nederland of Belgie wonen?
Hoi Lobke, Ik woon in Nederland. Ik heb hem vorig jaar augustus gekregen. Ik heb er even op gewacht, omdat er een nieuw model uit zou komen met minder foutmeldingen. Het pompje heeft ook bijna nooit een foutmelding gegeven. Hoe wordt jij dan nu nu geholpen? Gr Tessy
http://www.zwangerschapspagina.nl/vruchtbaarheidsbehandelingen/476666-dagboek-een-hormoonpompje.html Misschien heb je hier iets aan?
Hoi Tessy, Ik heb toen een pauze genomen van bijna 2 jaar omdat ik het allemaal te zwaar vond. Mentaal dan vooral. Ondertussen zijn we terug bezig. Maar blijkbaar krijg ik nu netjes elke maand een mooie eicel en eisprong. Zonder medicatie. We zijn wel bezig met IUI (vanwege mijn voorschiedenis) maar ik moet enkel pregnyll spuiten als mijn eicel rijp is. Een eisprong krijg ik ook wel op natuurlijk wijze, maar met pregnyll kunnen ze de eisprong redelijk exact bepalen. Waardoor het moment van inseminatie optimaal is. Ik moet nu nog 10 dagen wachten voor ik kan testen.