Hoe gaat een cryo-blastocyste-TP in Düsseldorf (tegenwoordig)

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Aquilegia, Sep 14, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Hallo allemaal,

Wij hebben in Düsseldorf nog 3 bevruchte eicellen. Die willen we door laten groeien tot een blastocyste (75% kans op 1 blastocyste). En dan een laatste TP laten doen.

Hoe gaat dat tegenwoordig? Worden er echo's gedaan of doe je ovulatietests om het tijdstip van de TP te bepalen?

Toelichting op deze vraag:
    Bij mijn dochter was ik onder behandeling van het Barrahûs en volgde ik de aanwijzingen van de gynaecoloog daar (echo's en ovulatietests). Toen ik zwanger wilde worden van mijn zoontje deden we de echo's in een ziekenhuis hier in de buurt, maar toen bleek al snel dat het anders ging dan bij mijn dochter. Ik mocht van hen absoluut geen ovulatietests meer doen. Ik weet dus eigenlijk nog steeds niet hoe ze het in Düsseldorf zelf normaal doen, gek genoeg.

2. Champetter

Champetter VIP lid

Mar 5, 2013
    6,825
    3,809
    113
    Je kunt ze altijd bellen!

Sowieso: uitgangsecho dag 1 om te kijken of je cyste vrij bent en alles rustig en normaal is.

Dan of progynova schema, 1x echo dag 12/13. Terugplaatsen en utrogestan.

Of natuurlijke cyclus opsporen met ovu testen en terugplaatsen, eigenlijk alleen voor vrouwen met een echt goede cyclus uit het boekje. Daar viel ik al af met late eisprong en korte LF.

3. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ok, bedankt. :) Ik heb ook een mail gestuurd, maar waarschijnlijk duurt het wel een paar dagen tot het antwoord.

Progynova heb ik nooit gebruikt. Maar wel Utrogestan altijd. Dus kennelijk was onze 'route' inderdaad niet de gebruikelijke.

4. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Wat spannend dat jullie toch voor een 3e willen proberen!

5. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ja, ik sta er nog wel dubbel in. Maar het feit dat er misschien toch nog een brusje van onze kinderen in de vriezer ligt, geeft toch de doorslag. We kunnen het niet _niet_ doen. Zo voelen we het allebei. We hebben de ruimte en ook de financiële middelen. En mijn zoontje slaapt gelukkig steeds beter. Dus ik voel me ook wat fitter.

De kinderen zullen niet heel dicht op elkaar komen. Mijn dochter en zoon schelen 2 jaar en 9 maanden. Als we er in november voor gaan en het zou lukken, dan schelen mijn zoontje en het nieuwe kindje ook weer 2 jaar en 9 maanden. Mijn dochter is dan dus al 5 1/2 jaar bij de eventuele geboorte en behoorlijk zelfstandig.

Wat ook meespeelt, is dat mijn dochter nu zegt dat ze nog heel graag een zusje of broertje erbij wil. Ze heeft het al een paar keer gezegd. En vraagt dan bezorgd of dat nog wel kan... en ze weet van niks!

Als dit niets wordt en de embryo's zijn op, dan laten we het erbij. Dan gaan we genieten van deze 2 wonders die we hebben mogen ontvangen. Dan kan ik ook de kleertjes die te klein zijn opruimen en weggeven (van 2 kinderen alles bewaard! Zakken en zakken moeten er weg.... :)) Dan kunnen we daar afscheid van nemen en is het afgerond.

Ik besef ook dat we maar ongeveer 30% kans hebben dat het gaat lukken.

6. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik heb een mail gehad uit Düsseldorf:
    Dus ik lees niets over een uitgangsecho?

Wie heeft er ervaring met terugplaatsing van een cryo in eigen cyclus met alleen ovulatietests? (Zonder echo's).

Enerzijds vind ik het wel handig, geen echo's, en anderzijds weet je toch niet zeker of het wel het juiste tijdstip is....

7. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Spannend hoor.
    Dan zou ik het zeker proberen.

Dat vragen doet Seyhan ook vaak naar een broertje of zusje.
    Zegt ook tegen mijn moeder, mama hoeft maar naar het zh hahaha

Share This Page