Hoi dames! Ik ben nieuw op dit forum en zit met een paar vraagjes.. Mijn vriend en ik proberen nu al zo'n maand of 7 zwanger te worden. (Na 10 jaar de pil geslikt te hebben). Na 3 maanden gestopt te zijn, was het raak! Een dikke positieve streep met de KV 2 voor 5. Deze streep werd na een aantal dagen lichter en lichter, en resulteerde uiteindelijk dus in een vroege miskraam.. :'( Nu, 4 maanden later, ben ik even in de war.. 30 maart j.l. ben ik voor het laatst ongesteld geweest. (Mijn cyclus is normaal zo'n 28 dagen). Ik had eigenlijk verwacht rond 26 april ongesteld te worden. 25 april had ik savonds seks met mijn vriend, en toen ik daarna ging plassen verloor ik een paar druppels rood bloed. Hier verder niet bij stil gestaan, in de veronderstelling dat ik al ongesteld was. In de dagen hierop geen rood bloed meer verloren (als ik het me goed herinner), enkel bruin, en alleen wanneer ik moest plassen (met het afvegen). Dik 1,5 week later nog steeds een beetje bruine afscheiding!! (Terwijl ik normaal maar een dag of 4 ongesteld ben) Zelfs vandaag weer even een druppel bruine afscheiding gezien.. Hm....... Ik voelde me een week geleden ook ineens HEEL duizelig (maar ook echt heel erg, alsof ik flauw ging vallen). Ineens dacht ik: hee, zou het dan toch weer gelukt zijn...? Ik na m'n werk vol spanning naar huis om een testje te doen. Er was een heeeeeeel licht positief streepje te zien!! Wij blij! (Maar heel voorzichtig, gezien de eerdere vroege MK). We besloten een aantal dagen later nog een testje te doen voordat we de dokter zouden bellen. Weer zo licht.. Een aantal dagen later, weer zo licht!!! Aarghh! Om gek van te worden!!!!!! Ik ben op dit moment nu op dag 42 van m'n cyclus, en nog geen krampen gehad, en nog geen ongesteldheid te zien. Aanstaande woensdag heb ik een afspraak bij de HA.. Deze zei aan de telefoon dat het zou kunnen dat ik gewoon een late eisprong heb gehad deze keer? En de zwangerschap nu nog te pril is om een dikke positieve streep te hebben.. Nu sinds 2 dagen heb ik erg pijnlijke tepels, en met vlagen nog wat misselijk en duizelig. Vandaag om 14.00 uur nog een testje gedaan, maar deze was zo goed als wit... Kan ik nou nog hoop hebben? Of zou die bruine afscheiding van 1,5 week toch een gewone ongesteldheid zijn geweest? OF heb ik nu gewoon ineens een hele lange cyclus........? Pff.. Moeilijk allemaal. Ik doe trouwens niet temperaturen, en durf ook niet te zeggen wanneer m'n eisprong is geweest. Mocht het deze keer niet raak zijn, hier toch maar eens aan beginnen Alvast bedankt voor jullie reacties en sorry voor het lange verhaal!
Denk dat je alleen maar afkunt wachten tot je of ongi word of dat er iets komt uit je dokters bezoek... Maar normaal zou HCG per 2 dagen verdubbelen... Helaas heb ik zelf al meer malen een vals positief gehad van kruidvat, natuurlijk hoop ik dat je zwanger bent, maar zou er nog niet te veel op hopen In een langere cyclus kan je wel eens oud bloed verliezen en spotting hebben... En soms kan je cyclus ook een maand overslaan... Als je eisprong later is geweest, wat je niet weet dus, kan het ook zo zijn dat dit een bloeding voor je eisprong was en je dus nog niet genoeg HCG opgebouwd hebt... Succes!!
Hoi perzikje Ik heb dat ook gehad. Vorige maand positief getest maar heel licht en werd met de dagen niet donkerder. Ben bij de gynaecoloog geweest en die dacht aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Die heeft namelijk ook die symptomen. Ik had dat niet maar het vruchtje ontwikkelde zich niet goed en kreeg helaas vorige week donderdag een miskraam. Ik wil je niet bang maken want het kan ook best zijn wat je ha zei. Of dat je gewoon een langzame hcg stijging hebt. Het kan alle kanten op gaan. Maar ik hoop dat je gewoon lekker zwanger bent en je lekker kunt gaan genieten van een zwangerschap. Liefs lautjuh