Poll: wel/geen speentje

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Agter, Apr 14, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Soort voeding, wel of geen speen?

1. Borstvoeding, wel een speentje

2. Kunstvoeding, wel een speentje

3. Kunstvoeding, geen speentje

4. Borstvoeding, geen speentje.

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Agter

Agter Fanatiek lid

May 3, 2012
    2,266
    0
    0
    In een huis
    Ik ben benieuwd of de behoefte aan een speentje te maken kan hebben met het soort voeding wat een kindje krijgt.

2. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

tja ik heb niks ingevuld, mijn oudste (borstvoeding) nooit behoefte gehad aan een speen en knuffel.
    Mijn jongste daarintegen die huilde extreem, dus heb ik wel een speen gegeven, omdat ik bang was dat hij aan de duim ging beginnen. (speen is makkelijker beheersbaar).
    Mijn jongste heft dus wel graag speen en knuffels, ik heb hier de regel speen hoort in bed! En werkt prima...
    gr brenda

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik heb het idee van wel. Hier 2 keer borstvoeding en beide keren pertinent geen speentje, helaas, geprobeerd maar ze wilden er beiden niets van weten, spuugden ze allemaal meteen weer uit. De oudste heeft het eerste jaar mijn vingers als speen gebruikt en daarna was het over. De jongste heeft haar eigen duim gevonden en duimt nu nog steeds.

4. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38
    Hier eerst bv gegeven en ook speen ze had enorme zuig behoefte en om nou zelf de hele dag als speen te lopen is ook niet handig.
    Ze krijgt het al een lange tijd alleen tijdens het slapen en in de auto.

5. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

Jul 22, 2009
    1,980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Ik denk eigenlijk niet dat speen/zuigbehoefte afhangt van wel of geen borstvoeding.
    Ik heb voor BV en speen gekozen, later welliswaar aan kunstvoeding gegaan maar ze had vanaf 3 weken al een enorme zuigbehoefte en werd een tevreden kindje met de speen.

Ze kreeg het overigens niet 24/7 alleen als we merkte dat ze er behoefte aan had.
    Nu is is ze bijna 2 en krijgt ze hem alleen met slapen.
    We zijn nu aan het afbouwen dat ze hem alleen snachts krijgt en als dat is gelukt gaan we proberen de nacht ook over te slaan.

Moet ik overigens eerst KDV aanspreken wat ondanks dat we hebben gezegd dat ze haar speen alleen met slapen of als ze ziek/zwak/zielig is mag heeft ze hem elke keer in als ik haar kom ophalen :(

6. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik gaf kunstvoeding en mijn zoontje heeft nooit een speentje gehad.

7. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

Aug 18, 2011
    2,382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    wij hebben hem wel een speentje aangeboden. maar hij speelt er alleen mee. Ook duimen doet hij niet echt.... Als hij niet zelf in slaap kan komen (al is dat nu meestal niet meer echt een probleem, toen hij heel klein was wel) dan vind hij het wel fijn om aan de borst in slaap te vallen.

8. adi

adi Niet meer actief

Daar gaan we weer ...

Hier drie verschillende kinderen die door prematuriteit met behulp van een prematurenspeen hebben leren zuigen (is gemaakt om zuigreflex te prikkelen).
    daarna wilden er 2 wel graag af en een speen, 1 helemaal niet. Dit was zo tijdens bv periode en tijdens kv periode.

9. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

Apr 10, 2011
    3,878
    0
    36
    borstvoeding en speen. Hij had echt zo'n zuigbehoefte, de speen gaf hem echt rust. Nu kan hij niet meer zonder...

10. lydia1986

lydia1986 VIP lid

Aug 16, 2009
    22,737
    2
    38
    Female
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    Hier kv en tutje allebij ..

11. Biene

Biene Actief lid

Jan 2, 2012
    410
    2
    0
    Mijn zoontje heeft kunstvoeding gekregen en heeft een speentje. Wel alleen in bed en dat is voor hem heel duidelijk.

12. SharonR

SharonR Actief lid

Jan 17, 2012
    468
    0
    0
    Lucas heeft nooit een speen gewild en heeft er nu geen meer. Zes weken borstvoeding gegeven, maar overgestapt op kunstvoeding, omdat hij er niet voldoende op groeide. Dat heeft niks veranderd aan het wel of geen speen willen.

13. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

Jan 11, 2012
    3,530
    0
    0
    Zuid-Holland
    #13 Arual83, Apr 14, 2013
    Last edited: Apr 14, 2013
    Borstvoeding en wil een speentje in de autostoel en kinderwagen. In bed heel soms heel even maar slaapt niet met een speentje.

Edit: voed op verzoek

14. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Borstvoeding (later flesvoeding) maar met speen.. ik voed niet op verzoek... Tot 9 maanden, daarna alleen in bed en daarna natuurlijk weer afschaffen (2,5-3 jaar)

15. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    1ste bv - wel een speen (best lang ook)
    2de bv/fv - geen speen
    3de fv - geen speen.

16. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    2,855
    0
    36
    Hier KV en eerste weken af en toe een speen.
    Daarna hoefde ze hem niet meer en daar ben ik geen minuut rouwig om geweest :D

17. sydneys

sydneys Niet meer actief

kunsvoeding en speentje

redenen:
    - in het ziekenhuis zeiden ze dat dat ook als troost dient, hij moest even daar blijven
    - enorme zuigbehoefte
    - liever een speen dan een duimpje, een speen is gemakkelijker om af te leren

resultaat: hij heeft zijn speentje wel graag maar stopt ook liefts zijn beide handjes in zijn mondje wat natuurlijk niet gaat :p
    duimen doet hij niet, soms maar meestal doet hij wijsvingeren met alle geluiden vandien :p
    sinds enkele dagen snachts opstaan om die speen in die mond te duwen --> niet leuk!

18. Leliana

Leliana Niet meer actief

Tweeling heeft BV/KV gehad. Tot 2 jaar een speen.

De jongste KV en geen speen. Nooit geprobeerd ook. Hij had er geen behoefte aan.

Ik heb de poll niet ingevuld want ik denk dat dat helemaal los staat van elkaar.

19. karnijn

karnijn Bekend lid

Jun 22, 2011
    958
    3
    0
    Borstvoeding en speentje sinds hij vijf weken was. Hij wil zijn speen echter wel alleen s avonds, na de laatste voeding, tijdens het knuffelen. en als we hem in bedje leggen, ook voor zijn dutjes.
    Verder spuwt hij ze gewoon uit.

20. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Hier FV en een speen
    Wou het eerst proberen zonder maar na 3 dagen toch speen gegeven, hij was zoo onrustig

Share This Page