Ik ben benieuwd of de behoefte aan een speentje te maken kan hebben met het soort voeding wat een kindje krijgt.
tja ik heb niks ingevuld, mijn oudste (borstvoeding) nooit behoefte gehad aan een speen en knuffel. Mijn jongste daarintegen die huilde extreem, dus heb ik wel een speen gegeven, omdat ik bang was dat hij aan de duim ging beginnen. (speen is makkelijker beheersbaar). Mijn jongste heft dus wel graag speen en knuffels, ik heb hier de regel speen hoort in bed! En werkt prima... gr brenda
Ik heb het idee van wel. Hier 2 keer borstvoeding en beide keren pertinent geen speentje, helaas, geprobeerd maar ze wilden er beiden niets van weten, spuugden ze allemaal meteen weer uit. De oudste heeft het eerste jaar mijn vingers als speen gebruikt en daarna was het over. De jongste heeft haar eigen duim gevonden en duimt nu nog steeds.
Hier eerst bv gegeven en ook speen ze had enorme zuig behoefte en om nou zelf de hele dag als speen te lopen is ook niet handig. Ze krijgt het al een lange tijd alleen tijdens het slapen en in de auto.
Ik denk eigenlijk niet dat speen/zuigbehoefte afhangt van wel of geen borstvoeding. Ik heb voor BV en speen gekozen, later welliswaar aan kunstvoeding gegaan maar ze had vanaf 3 weken al een enorme zuigbehoefte en werd een tevreden kindje met de speen. Ze kreeg het overigens niet 24/7 alleen als we merkte dat ze er behoefte aan had. Nu is is ze bijna 2 en krijgt ze hem alleen met slapen. We zijn nu aan het afbouwen dat ze hem alleen snachts krijgt en als dat is gelukt gaan we proberen de nacht ook over te slaan. Moet ik overigens eerst KDV aanspreken wat ondanks dat we hebben gezegd dat ze haar speen alleen met slapen of als ze ziek/zwak/zielig is mag heeft ze hem elke keer in als ik haar kom ophalen
wij hebben hem wel een speentje aangeboden. maar hij speelt er alleen mee. Ook duimen doet hij niet echt.... Als hij niet zelf in slaap kan komen (al is dat nu meestal niet meer echt een probleem, toen hij heel klein was wel) dan vind hij het wel fijn om aan de borst in slaap te vallen.
Daar gaan we weer ... Hier drie verschillende kinderen die door prematuriteit met behulp van een prematurenspeen hebben leren zuigen (is gemaakt om zuigreflex te prikkelen). daarna wilden er 2 wel graag af en een speen, 1 helemaal niet. Dit was zo tijdens bv periode en tijdens kv periode.
borstvoeding en speen. Hij had echt zo'n zuigbehoefte, de speen gaf hem echt rust. Nu kan hij niet meer zonder...
Mijn zoontje heeft kunstvoeding gekregen en heeft een speentje. Wel alleen in bed en dat is voor hem heel duidelijk.
Lucas heeft nooit een speen gewild en heeft er nu geen meer. Zes weken borstvoeding gegeven, maar overgestapt op kunstvoeding, omdat hij er niet voldoende op groeide. Dat heeft niks veranderd aan het wel of geen speen willen.
Borstvoeding en wil een speentje in de autostoel en kinderwagen. In bed heel soms heel even maar slaapt niet met een speentje. Edit: voed op verzoek
Borstvoeding (later flesvoeding) maar met speen.. ik voed niet op verzoek... Tot 9 maanden, daarna alleen in bed en daarna natuurlijk weer afschaffen (2,5-3 jaar)
Hier KV en eerste weken af en toe een speen. Daarna hoefde ze hem niet meer en daar ben ik geen minuut rouwig om geweest
kunsvoeding en speentje redenen: - in het ziekenhuis zeiden ze dat dat ook als troost dient, hij moest even daar blijven - enorme zuigbehoefte - liever een speen dan een duimpje, een speen is gemakkelijker om af te leren resultaat: hij heeft zijn speentje wel graag maar stopt ook liefts zijn beide handjes in zijn mondje wat natuurlijk niet gaat duimen doet hij niet, soms maar meestal doet hij wijsvingeren met alle geluiden vandien sinds enkele dagen snachts opstaan om die speen in die mond te duwen --> niet leuk!
Tweeling heeft BV/KV gehad. Tot 2 jaar een speen. De jongste KV en geen speen. Nooit geprobeerd ook. Hij had er geen behoefte aan. Ik heb de poll niet ingevuld want ik denk dat dat helemaal los staat van elkaar.
Borstvoeding en speentje sinds hij vijf weken was. Hij wil zijn speen echter wel alleen s avonds, na de laatste voeding, tijdens het knuffelen. en als we hem in bedje leggen, ook voor zijn dutjes. Verder spuwt hij ze gewoon uit.
Hier FV en een speen Wou het eerst proberen zonder maar na 3 dagen toch speen gegeven, hij was zoo onrustig