het is echt onzin. je bent een echte moeder als je een kind of kinderen hebt. het aantal maakt niet uit. tuurlijk mag je blij zijn dat je een gezond kind hebt, maar dat neemt het verdriet niet weg, dus meid ga je gevoel achter na en luister niet te veel naar anderen. anderen voelen niet wat jij voelt. succes.
Ben het helemaal eens met de reacties hiervoor; tuurlijk doet het pijn, of het nu de eerste tweede of derde is. Je hebt een kinderwens en als die niet direct vervuld wordt is dat moeilijk. Hoop dat het snel 'raak' mag zijn voor jullie!
Al is het je 46ste zal het nog pijn doen,het licht eraan hoe graag je het wilt. Tuurlijk mag je pijn en verdriet hebben de wens is er niet minderom als het een 2de of volgende kind betreft! Mensen die zeggen dat je er toch al 1 hebt en daar gelukkig mee moet zijn...oew ik kon ze soms wel wurgen! 1x heb ik gereageerd tegen iemand met een gebroken arm die aan het zeuren daarover was en dus ook me de "ja maar je hebt er toch al 1" opmerking kwam met de woorden van; Stomme griet wat zeur je nou over je gebroken arm,je hebt er toch al 1 daar moet je toch al blij mee zijn! Nou je had ze moeten zien kijken maar ik dacht nu voel je misschien een schijntje van hoe ik mezelf voel telkens als je die opmerking naar je oren gegooit krijgt omdat de meeste mensnen niet weten wat het is als alles niet gaat zoals het "normaal gesproken" oort te gaan.
@Lobi Ja dat kan ik me voorstellen! Het lijkt me het ergste gemis die er is! En dat zal het ook altijd blijven! Heel veel sterkte met het blijvende gemis van een ongetwijfeld prachtige meid! @gonnie Ik denk ook dat de pijn idd anders is bij een wens voor een eerste kindje dan de pijn voor een tweede kindje. Je staat er toch anders in. Je hebt natuurlijk ook de zorg er al bij voor de eerste dus helemaal opgaan in mijn verdriet kan ook niet. En dat maakt het denk ik ook anders. Maar het verdriet is er ook nu elke maand weer...! Morgen mijn schoonzus toch maar eens proberen te bellen...kijken wat er gebeurt...