etos zwanger worden pillen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Sas26, 27 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Hoi meiden, ik ben erg benieuwd wie deze pilletjes gebruikt/heeft gebruikt? Wat zijn je ervaringen? k zag ze gisteren staan, op de verpakking staat niks over monnikspeper maar dit zit er wel in heb ik ergens gelezen op t forum?

Ik ben benieuwd naar de reacties!

2. Naomi1971

Naomi1971 Bekend lid

21 okt 2010
    740
    0
    16
    woonbegeleidster gehandicaptenzorg
    home sweet home
    Ja dat zit er ook in, maar heeft een andere (moeilijke) naam die ik zo even niet meer weet.
    Ik gebruik sinds deze cyclus ook de zwanger worden capsules van de etos dus kan er nog niet veel over zeggen, maar .......... ben benieuwd :).

3. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    oh spannend.... ik ben benieuwd voor je.

Voor mijzelf hoop ik dat het de cyclus korter zou maken, en liefst natuurlijk met een eisprong...

gebruik nu efamol pmp, maar wacht nog op menstruatie. Zit nu ergens op cd 47....

4. Naomi1971

Naomi1971 Bekend lid

21 okt 2010
    740
    0
    16
    woonbegeleidster gehandicaptenzorg
    home sweet home
    pfff dag 47?
    Heb je altijd zulke lange cycli of schommelt het erg?

5. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    ja, vorige was meer dan 120 dagen maar dat was wel extreem hoor... maar ik heb altijd erg lange cyclussen, onregelmatig. Heb Pcos, en voor de zwangerschap had ik helemaal geen cyclussen vanzelf....

6. Lovelyrose

Lovelyrose Actief lid

29 okt 2010
    218
    0
    16
    Hoi,
    Ik heb 4-5 maanden deze capsules gebruikt mar ben er mee gestopt omdat ik er enorm opgeblazen van werd. Veel buikpijn en lucht. Ben blij dat ik er weer mee gestopt ben. Maar veel mensen hebben er juist veel baat bij dus ik zou het gewoon proberen!

7. deb27

deb27 Fanatiek lid

17 okt 2010
    2.052
    0
    0
    in het noorden
    ik heb ze ook een tijdje gebruikt maar mijn cyclus werd er helaas langer door en ben er dan ook mee gestopt!!

maar hoor er ook goede dingen over hoor!!

8. vlindertje27

vlindertje27 Actief lid

22 nov 2010
    257
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik ben de etos zwanger worden pillen gelijk gaan slikken na het stoppen met de pil...dacht baat het niet dan schaadt het niet;)
    Binnen 3 maanden was ik zwanger (ondanks dat er een aantal jaren geleden bij mij PCOS geconstateerd was) Maar goed, of de etos pillen daaraan bijgedragen hebben: geen idee? Wat misschien wel geholpen heeft was dat ik niet meer bezig was met zwanger worden (stiekem leverde dit bij mij behoorlijk veel stress op) en het eindelijk na lange tijd accepteerde dat ik waarschijnlijk zonder medisch ingrijpen niet zwanger kon worden. Maar goed dit is niet voor iedereen een succesformule, denk toch vooral dat ik heel veel geluk heb gehad.

9. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    Ik heb de Etos pillen ook geslikt en nadat ik 2 keer een miskraam heb gehad ben ik op het internet gaan rondkijken en daar stond dat er een stofje in zit (weet even de naam niet meer) wat juist niet goed is voor het vruchtje. nu slik ik alleen FZ van de Etos.
    misschien is het wel allemaal toeval hoor (denk ik wel) maar ik hoop dat ik niet nog eens door dit verdriet moet als ik nog eens zwanger mag raken

10. Dreamer08

Dreamer08 Fanatiek lid

24 mrt 2010
    1.786
    0
    0
    Ik heb er geen ervaring mee... maar heb hier al wel meerdere positieve verhalen over gehoord.
    Ik zit vandaag op dag 65 van mijn cyclus... wil ook graag een normale (kortere) cyclus.
    Misschien moet ik ook eens aan deze pillen gaan beginnen...

11. Dreamer08

Dreamer08 Fanatiek lid

24 mrt 2010
    1.786
    0
    0
    Iemand trouwens ook ervaring met Monnikspeper? En waar haal je dat?

12. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Ik heb ze 3 rondes gebruikt en heb ze aan de kant gezet. Ze schijnen erg ongunstig te zijn als je een korte LF hebt.

De eerste ronde met gewoon foliumzuur was mijn LF een dag langer en nu in de tweede ronde alweer 2 dagen langer dan de vorige ronde....

Bij de één werkt het goed, bij de ander werkt het tegen.

13. xVlindertje

xVlindertje Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.860
    0
    0
    Ergens in Nederland
    Ik heb deze pillen ook geslikt, de eerste cyclus met deze pillen was wel korter dan de voorgaande 2 cyclussen. Maar helaas is het bij die ene keer gebleven, daarna werd m'n cyclus weer langer. Dus ben er toen gelijk weer mee gestopt..

14. MrsMerel

MrsMerel Lid

13 dec 2010
    63
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik heb nu ook steeds een korte LF (6/7 dagen) (ik zit in ronde 5) Ik heb nu deze ronde Etos Zwanger Worden pillen geslikt en ben nu 3 dagen over tijd. Dus óf ik ben zwanger óf mijn LF is langer geworden waardoor mijn cyclus nu ook langer is. De testen zijn nog negatief, dus moet nog even afwachten!

15. brotherbear

brotherbear Niet meer actief

Ik slik deze pillen pas sinds een kleine twee weken en heb er dus weinig ervaring mee. Wel had ik er positieve verhalen over gehoord dus ik ben benieuwd.

Vind het wel apart om te lezen dat er mogelijk een stofje inzit die weer niet ten gunste is voor een zwangerschap. Lijkt mij raar dat ze dat in een tablet stoppen.

16. MrsMerel

MrsMerel Lid

13 dec 2010
    63
    0
    6
    NULL
    NULL
    Er staat wel op dat je moet stoppen met deze pillen zodra je zwanger bent...

17. Lovelyrose

Lovelyrose Actief lid

29 okt 2010
    218
    0
    16
    Ik gebruikte deze capsules samen met de monnikspeper (agnus castus). De monnikspeper heef bij mij een goed effect, mijn lf is 11 dgn en ik heb een regelmatigere cyclus. Wilde ik nog even laten weten :)

18. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    hoi,

ik heb ze ook lang gebruikt omdat ik gewoon dacht dat het alleen vitaminen waren vooral. Ik heb echter een korte LF en die leek korter te worden. Dus nu 2 maanden gestopt. Nog niet heel veel langere LF, maar ook niet nog korter geworden.

@brotherbear: over de monnikspeper. Dat is inderdaad het stofje dat ook weer niet zo goed zou zijn. Het heeft een wat paradoxale werking. Het zorgt voor goede innesteling en cyclus enzo. Dus dan is het wel goed. Maar als je er veel van neemt (veeeel meer dan in die etos capsules zit), kan je lijf denken dat je zwanger bent (lijkt op stof die je dan gaat produceren geloof ik). Daardoor belemmert het je dan juist weer zwanger te worden en mogelijk is dat dus ook de reden dat je het niet meer moet nemen als je al zwanger bent). Is volgens mij een zelfde soort proces als wat je hebt als je borstvoeding geeft, dan wordt je ook vaak nog niet ongesteld.

19. Dreamer08

Dreamer08 Fanatiek lid

24 mrt 2010
    1.786
    0
    0
    Kun je monnikspeper gewoon bij de drogist halen en zijn dat ook tabletten?

20. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    ik geloof dat je er wel voor naar een natuurwinkel oid moet, gebruik het zelf niet, dus weet het niet. Heb het nooit bij het kruidvat zien staan

Deel Deze Pagina