Ohw, je bedoelt in dezelfde stoel. Met zo'n meerijplankje denk ik dat je je verkijkt hoor met een kind van 2,5. Ga je dan nooit eens winkelen of naar de dierentuin, naar het bos? Een kind van 2,5 jaar kan lopen, maar geen lange stukken en ook het staan op zo'n plankje lijkt me erg vermoeiend. Wat doe je als het moe is en wil zitten/slapen dan? Ik heb daar natuurlijk ook wel eens over zitten denken.
Helemaal mee eens. Over een jaartje eens kijken of we er weer voor gaan. We zijn allebei nog vrij jong en ik was snel zwanger van onze meid en heel naief ga ik ervan uit dat ik bij de volgende weer snel zwanger zal zijn.. Al begint het op bepaalde momenten heel erg te kriebelen hoor! En ik zou graag weer een studie gaan doen, maar niet voordat een eventuele tweede naar de basisschool gaat. Dus dan duurt dat toch wel weer heel lang..
Dat is hier ook een punt. Bij mijn zwangerschap heb ik last gehad van extreme misselijkheid. Bij een volgende zwangerschap is de kans groot dat dat weer zo zal zijn, en dan zal ik zelf weinig voor onze meid kunnen zorgen. Het lijkt me fijn dat ze dan een leeftijd heeft waarbij ze dat enigszins begrijpt. Of een leeftijd dat ze nog te jong is om iets mee te krijgen. Maar die periode zijn we al voorbij.. TS; Iig veel succes met je keuze!
Ik heb inderdaad mn eerste zwangerschap ook last gehad van extreme misselijkheid. Deze zwangerschap is het minder extreem, maar duurt het wel langer. Bovendien heeft mijn man een paar weken bijna alleen voor ons zoontje gezorgd omdat ik veel op bed lag. Dat was wel even lastig. Ik merkte ook aan mijn zoontje dat hij heel erg naar papa toe trok. Maar inmiddels is de misselijkheid aan het minderen en is mijn zoontje ook alweer bijgetrokken. Zonder mijn man had ik het absoluut niet getrokken. Een tip voor als je weer zwangerschap zal raken; begin vroeg met de medicijnen. Ik ben ze gaan nemen toen ik voor het eerst overgaf, toen ik nog redelijk goed functioneerde, en ze sloegen veel beter aan dan tijdens mijn eerste zwangerschap. Ik was het daardoor voor waardoor het dit keer minder extreem is geweest. @ duowagen: die komt er hier ook niet hoor, ondanks dat het leeftijdsverschil niet zo groot is We hebben wel 2 wagens: een bugaboo en een buggy. Voor echte uitstapjes hebben zowel manlief als ik een eigen wagen te duwen En als ik boodschappen ga doen met de twee gaat de jongste in een draagdoek.
tja als de 2de hier wilt vlotten kan hij/zij gewoon lekker in de draagdoek en onze meis in haar eigen wagen hier geen auto, maar tegen de tijd dat de kleinste in de babymee kan zit onze meis voorop overal zijn oplossingen voor
Hier ook twijfels. Maar voorlopig nog even niet. Emotioneel zou ik nu voor de tweede willen gaan. Maar ik ben nog niet volledig hersteld, dus moet nog zeker een half jaar wachten. Ik merk ook dat ik vaker aan het denken ben of het sowieso wel verstandig is om voor een tweede te gaan. Ik zie nu al op tegen een zwangerschap en vooral de bevalling. Dus hier duurt het nog wel even. Tja en wat is nu de ideale leeftijd tussen de kids? Ik ben er nog niet uit. Iig succes met je keuze!
Wij willen volgend jaar eerst trouwen, maar hier ook een man die eigenlijk gelijk alweer wilde. Ik vind het soms alleen wel eens een beetje moeilijk. We hebben zo'n gezellig, leuk en makkelijk kind. Ik hou zoveel van haar en ik wil zo van haar genieten. Wie weet komt er wel een tweede die helemaal niet makkelijk slaapt, of heel veel huilt. Ik ben soms bang dat een tweede heel erg tegen kan vallen en dat dat voor Zoey helemaal niet leuk is. Negatief he? Ik schaam me hier wel eens voor. Wie weet krijgen we weer net zo'n super kanjer!
Hier ook een twijfelaar..... En ben ook naief bij ons zoontje was het gelijk raak en ga er nu ook maar weer vanuit dat dat weer zo zal gaan. Wil in ieder geval een een relaxte zomer hebben lekker op vakantie en naar de kermis toe kunnen gaan met een lekker drankje, hahaha. En dan maar eens zien als het dan in 1 keer zou lukken zou er ruim 2 jaar tussen zitten. JA ik zou graag weer een baby in mn armen willen houden!!! Of is het mooi zo we hebben nu een geweldig ventje....... Twijfel.......
Ik riep altijd ik wil ze snel achter elkaar! Des te eerder ben ik er weer uit hihihih.... Maar ik kom er op terug! Hadden we een makkelijke tijd gehad met de baby dan was het misschien anders. Maar na alle ellende en nu nog heb ik zoiets ik wacht wel tot ze straks kan praten, zindelijk is! Dus dan zal ze ong. 2,5 jaar zijn... Mijn vriend wil graag ''beginnen'' als Marin 1,5 jaar is! Op zich is dat wel mooi want wie weer raak je nog niet direct zwanger dan ga je al mooi die kant op! Als de kleine er is dan zou Marin ong. 2,5 zijn! Als alles mag he!! Het is niet iets wat je kunt kopen ofzo! Maar als ik dan denk dat ik dan over 5 maanden alweer aan de bak moet! Nee laat maar! Ik denk dat ik het nog uit stel! Ga ook starten met een opleiding van 1 tot 1,5 jaar.. Dus we zien wel hoe het loopt!
Ik ga bijna nooit alleen lang winkelen, niet alleen naar de dierentuin, en het bos zijn we nog nooit geweest Dus als we lang op pad zijn, zijn we altijd met z'n 2en. Kan 1 de buggy duwen en de ander de buggaboo. Trouwens...je hebt ook een meerijdplankje met een zitje erop
En een kind van 2,5 kan echt al best wat lopen hoor, en uitrusten doet ie dan op het plankje . Of je moet een marathon willen lopen natuurlijk . Naar de dierentuin ga je meestal met nog een volwassene erbij, dus buggy en wagen en problem solved. Een ideaal leeftijdsverschil is er niet, er zijn altijd redenen om het uit te stellen (net als er altijd redenen zijn om te wachten met het proberen te krijgen van kinderen uberhaupt). Elk leeftijdsverschil heeft zijn voor en nadelen. het ligt er maar net aan wat je zelf belangrijk vindt (snel uit de luiers of geen tropenjaren)
Voordat mijn zoontje in het fietszitje kon en nog steeds doe ik heel veel lopend. Ik heb twee honden waarmee ik iedere dag naar het bos ga en ik woon tussen twee dorpen in en doe mijn boodschappen dus ook lopend met de wagen. Ik heb geen eigen auto. Maar die duowagens worden wel steeds mooier en compacter, alhoewel ik het zonde zou vinden om deze fijne en dure wagen dan in de kast te laten staan. Stomme dingen he waar je over na gaat denken. Zo zit ik ook te rekenen wanneer zoon naar de psz en de basisschool gaat en wat dan handig zou zijn. Ik denk nog wel even verder!
Leuk dat er zoveel reacties zijn!! De eerste keer heeft het 22 maanden geduurd voor we zwanger waren, maar ik ben inmiddels geopereerd en slik medicijnen, dus dat ik nu helemaal anders zijn! Je weet het niet. Ik twijfel gewoon of het me niet te zwaar wordt, 2 kleintjes achter elkaar. Maar ja, dan kunnen ze later wel samen spelen enzo. Overigens vind ik het wel minder leuk dat dit misschien wel de laatste keer is dat ik zwanger zal zijn. Ik heb het erg leuk gevonden. En dan is de echte babytijd dadelijk al om!!!
Bedankt voor de tip. Ik heb ook medicijnen geslikt tegen de misselijkheid, maar ik had niet het idee dat ze iets hielpen. Vanaf 20 weken kon ik eindelijk iets binnenhouden, maar m'n eetlust was tijdens de zwangerschap ver te zoeken... Ik zou het voor mezelf niet zo erg vinden, heb het best over voor een tweede. Maar ik vind het dan zo sneu voor de ouste.. Ik las ook van iemand die bang is dat een tweede kindje misschien niet zo makkelijk zal zijn als de eerste. Dat heeft mijn vriend ook heel erg. Onze meid is een heerlijke slaper. Ze slaapt zeker tot half 9 's ochtends en heeft regelmatig uitschieters tot een uur of 9, half 10. En wordt vrijwel nooit wakker 's nachts.. Heerlijk dus, wij zijn altijd goed uitgeslapen. Overdag slaapt ze ook nog vrij veel, dus ik heb ook veel tijd voor mezelf. Dat zal bij een tweede wel anders zijn, haha..
Hier ook wel getwijfeld voor een 2e kindje. Uiteindelijk zijn we ervoor gegaan toen mijn zoon 1,5 jaar was. Ik was zwanger nadat hij een maand 2 jaar was... Leeftijdsverschil lijkt me straks leuk & handig! Hoop dat hij binnenkort zindelijk is, kan al veel zelf.. Begrijpt veel, en praat heel erg goed. Toch wel makkelijk hoor. Nadeel is wel dat hij smiddags niet meer slaapt, dus voor mij is dat vermoeiender... Maar het lijkt me een heerlijk leeftijdsverschil!
Wij gaan over een maand of 3 voor de tweede. Onze dochter is dan 2,5 als haar broertje/zusje geboren wordt. Tenminste, als het meteen raak is natuurlijk. Dit is heel bewust gekozen ivm mijn contractverlenging en vakantie waar ik niet misselijk wil zijn. Wij wilden eerst langer wachten, totdat ze ongeveer 4 jaar is, maar het lijkt ons toch leuker dat het leeftijdsverschil kleiner is. Succes met je keuze!
ik zou nu wel weer al willen...het bevalt zo goed... maar het is ´verstandiger´om nog even te wachten, mijn man wil er weer voor gaan als ze minimaal 6 maanden is of 9 maanden ongeveer, zodat er dan 1,5 jaar tussen zit minimaal, ik zou na me verlof er wel weer voor willen gaan nu wachten we gewoon even af en over een maandje zien we wel weer, misschien heb ik dan wel andere gedachtes
Wat hier ook meespeelt is dat ik nog helemaal "vol" ben van deze knul. Ik zou het -nu nog- moeilijk vinden om mijn aandacht te verdelen. Ik geniet nu nog zo de hele dag van hem.