Mol81: gaat het nog goed op de wachtbank? Ik vandaag echo gehad en punctie is toch pas maandag 23-5. Vrijdag kan ook wel maar dan hadden ze 7 grote follikels en maandag groeien de andere 8 ook nog door en is de kans erg groot dat ze er 15 kunnen afprikken. Dus wordt het maandag. Hoe meer af te prikken hoe meer kansen natuurlijk. Heb geen overstimulatie, dus er zit rek in. Donderdag 26 mei heb ik dan een TP als het goed gaat allemaal. Spannend weer hoor! Verder met de andere dames ook alles goed? Groeten Jille
hey! ik heb een zoontje van 18 maanden, destijds na 3 1/2 jaar zwanger geraakt dmv ivf. er was toen niets geconstateerd bij ons beide, alles was goed. nu zijn we voor een 2e bezig, we hadden nog 1 cryo over van toen, en die is al in april teruggeplaatst geweest. helaas geen zwangerschap. nu hebben we besloten niet weer voor ivf te gaan, en het spontaan te proberen, omdat het toxh allemaal in orde is waarschijnlijk. nu hebben we 1 cyclus daarna achter de rug, en ik ben nu al weer bang dat het zo toch niet gaat lukken, en dit verspilde tijd is. ik ben in september al gestopt met de pil, wilden toen nog niet zwanger worden, maar hebben het niet veilig gedaan, dus had al 3 cycli zwanger kunnen raken. zijn er meiden hier die ook bij de 1e een behandeling hebben gehad, en waar niets geconstateerd was en voor de keuze staan wel of niet de mmm in te gaan? ik ga nu al twijfelen namelijk, terwijl we er samen echt voor gekozen hebben het zo te doen. we hebben zelfs gezegd dat als het niet lukt, we gelukkig zijn met alleen sam. maar zou het zo sneu vinden voor hem, zonder broertje of zusje.
Hoi Wies Daar kan ik je geen antwoord op geven. Bij ons is de kans op een spontane zwangerschap zo heel heel heel heel heel erg klein. Die kans is gewoon verwaarloosbaar! Natuurlijk hoopte ik elke maand dat het wonder toch zou geschieden maar helaas. Maar bij ons is dan ook een daadwerkelijk probleem gevonden destijds. Als je het niet vertrouwd toch maar met je man/vriend praten wat jullie willen doen. Wij morgenochtend punctie ICSI 2. Vandaag maar een kaarsje opgestoken, hopende op een goede afloop . Groeten Jille
Hallo dames, Vanochtend de punctie gehad. In tegenstelling tot de vorige keren was deze pijnlijker . Maar het resultaat mag er wezen! 16 eitjes waarvan er 2 gedegenereerd (uit elkaar gevallen) waren en 14 bruikbare gevonden. Nu hopen dat ze in het lab hier mooie emmy's van gaan maken. Ivm de hoeveelheid is het protocol overstimulatie wel ingegaan en moest ik bloedprikken en donderdag voor de TP weer om te kijken of de waardes wel oké zijn. Verder niet werken tot dag na TP en veel rusten en drinken. Das best lastig als je niet kunt stilzitten , maar alles voor het goede doel toch Groeten Jille
Wauw Jille 14 eicellen wat gebruikt kunnen worden dat is geweldig nieuws!!! Nu op mooie bevruchtingen
jille, dat klinkt goed! doe wel rustig aan idd, ook al is dat niet altijd makkelijk... bedankt voor je antwoord in ieder geval, en ja, eigenlijk mag ik dan nog van geluk spreken idd, bij de meesten hier zal echt een probleem zijn gevonden destijds. onze zoon is nu ruim 18 maanden, dus mocht het niet lukken binnen een half jaar ofzo, dan kunnen we altijd weer aan ivf beginnen.
Hallo dames Hoe gaat het met jullie? Vandaag TP gehad van 1 emmy. Totaal waren er 7 mooie ontstaan. Nu hopen dat er nog wat de vriezer in kan. Het was deze week nog wel even spannend, want kreeg een heel zere opgeblazen buik en koorts. Gisteren 3 uur op zkh gezeten. Het was gelukkig geen overstimulatie! Maar wel een te hoog bezinksel in het bloed en veel vocht in de eierstokken en in de buikholte. Met rust moet dit goed komen en ik heb antibiotica gekregen om de infectie tegen te gaan (ze denken dat ik een lichte infectie aan de eierstok heb van de punctie), maar dat kunnen ze niet zeker zeggen. In ieder geval pakt de antibiotica wel en is er vandaag een emmy teruggeplaats van 9 cellen. Dus nu op naar de lange 2 weken wachten. Groeten Jille
@Jille: Wij zitten in ongeveer dezelfdesituatie. Ik heb ook net mijn 2de icsi gehad voor een brusje. Mijn dochtertje is 2 jaar geleden geboren na een icsi+pgd behandeling (owv een chromosoomafwijking van mijn man). Toen was ik zwanger van de 1ste poging. Nu heb ik zondag de pick-up gehad van 22 eicellen, daarvan waren er 18 rijp genoeg, maar slechts 8 bevrucht. Op die 8 embryo's hebben ze dan de pgd gedaan, en er was slechts 1 geschikt voor terugplaatsing. Gisteren dus terugplaatsing gehad van een embryo van goede kwaliteit. 6 juni moet ik bloed laten nemen om te kijken of ik zwanger ben. Wanneer mag jij testen? Ik was ook flink overgestimuleerd, ik heb gisteren ook bloed moeten laten nemen en een echo. Mijn eierstokken zijn nog flink vergroot, en er was wat vrij vocht te zien in mijn buikholte. Heb jij nog veel last van je buik? Veel succes en ik duim met je mee! @wies en vruchtje: Leuk jullie hier ook te zien .
Hoi Timonneke Dat is inderdaad een soortgelijk verhaal. Wij hebben geen PGD omdat de chromosoomafwijking van mijn man hiervoor niet in aanmerking kwam. Ik was na de 1e ICSI niet zwanger, maar wel van een cryo van deze poging. Mijn zoon is nu 2 jaar. In sept heb ik een ICSI poging gedaan en deze is mislukt (6 embryo's geen ingevroren). Nu dus 2e ICSI in deze ronde voor een brusje. Maandag punctie gehad. Van de 14 goede eicellen (16, maar 2 waren niet goed genoeg) maar 7 embryo's waarvan gisteren 1 teruggeplaatst van 9 cellen. Ik hoop echt dat ze wat invriezen. Heb toch betere hoop bij cryo's . Ik mag pas 10 juni bloedprikken. Jij dus al 6 juni, nou ik doe van te voren toch een test hoor... zolang kan ik niet wachten en als ik dan niet ongesteld ben, kan het weleens raak zijn. We lopen dus gelijk op! Spannend! Succes. Jille
@jille: Hoe gaat het met je? Ben je de dagen al aan het aftellen? Wanneer ga je testen? Ik denk dat ik zaterdag of zondag zelf een test ga doen als ik dan nog niet ongesteld ben geworden. groetjes, en nog veel succes met het wachten
Ha Timmoneke, Hier gaat het oké! Heb weinig last meer van mijn buik, geen koorts meer en geen opgeblazen gevoel. Nu maar wachten, gelukkig genoeg te doen en morgen weer werken, dan schiet het wat beter op. Ik ga maandag of dinsdag testen als ik dan nog niet ongesteld ben geworden. Maandag 6 juni is namelijk de 15e dag na de punctie, dus dan zou ik ongesteld moeten worden toch? De vorige pogingen was ik ook altijd precies de 14 of 15 dag na de punctie ongesteld. Die braken gewoon door de utrogestan door. Hoop zo dat ik niet ongesteld ga worden, maar meer als afwachten kunnen we niet doen he . Spannend dat jij van het weekend al gaat testen, hoop voor je dat het raak is. Heb je er een goed gevoel bij?? Groeten Jille
In Leuven wordt de bloedname gepland op dag 15 na de pick-up, dus als jij maandag of dinsdag gaat testen zou dat geen probleem mogen zijn denk ik. Mijn gevoel zit wel goed, hopelijk blijft dat nog zo tot aan de test . Hoe voel jij je erbij? Ik ervaar de behandelingen voor een 2de kindje wel heel anders dan voor een eerste, is dat bij jou ook zo? groetjes
Ha Timmonneke Ja ik ervaar de behandeling voor een 2e ook anders. Dat komt deels natuurlijk omdat ik al een kindje heb mogen krijgen, maar ook omdat ik de afgelopen keren andere medicatie heb gekregen. Ik reageerde namelijk erg heftig op de Lucrin, waardoor ik nu cetrotide naast de gonal f gebruik. Geen centje pijn psychisch gezien dan. Nu wat pech na de punctie omdat het er veel waren en ik koorts kreeg. De eerste poging voor een 2e vond ik emotioneel goed te doen toen bleek dat het was mislukt, maar daar zal ik nu wat heftiger op reageren geloof ik omdat ik dan nog maar 1 x heb hier in Nederland en zelf betalen zit er helaas niet in. Maar ik heb natuurlijk wel het grote geluk mogen ervaren en dat kunnen sommige MMM meisjes helaas niet zeggen. Maar toch zou ik er heel erg van balen en er bloed chagerijnig van worden etc etc etc.
Hoi Timonneke, En heb je al getest? Ben heel benieuwd. Ik ga morgen denk ik testen als ik dan niet ongesteld ben geworden. Heb wel wat krampjes, maar niet noemenswaardig. Maar wie zal het zeggen, we wachten af. Bij mij is nog niet bekend of er cryo's zijn. Hebben jullie cryo's? Gr Jille
Hoi Jille, Hier is het geme over, ben ongesteld geworden vannacht, dus testen hoeft niet meer. Jij morgen testen, spannend...! Ik duim alvast! Succes! groetjes