Subsitutie schema cryo

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Mya, 29 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.728
    2.229
    113
    Hallo iedereen,

Ik heb dinsdag mits de ontdooiing goed gaat een terugplaatsing van een cryo. Volgens het subsitutie schema van t vu, begin ik vanavond dan aan de utrogestan, 1 bolletje. En vanaf morgen 3 bolletjes per dag. Alleen lees ik bijna overal op internet dat t gebruikelijk is om de dubbele hoeveelheid te gebruiken, wat dan geadviseerd wordt. Dus 3x per dag 2 bolletjes, maar vu schema zegt dus 3x per dag 1 bolletje?

Is er iemand die toevallig ervaring heeft met cryo tp met subsitutie schema, en wat de medicijnen waren? De hoeveelheid utrogestan, en de progynova ook?

Alvast bedankt voor t meedenken ;)

2. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Geen ervaring met schema waarover je spreekt...

Ik heb woensdagavond pregnyl gehad voor een cryo-tp op zondag en begin vandaag (vermoedelijke eisprong) met de utro. Ik heb zowel bij de verse als nu bij de cryo-tp 3 keer per dag 1 bolletje moeten gebruiken.

3. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.728
    2.229
    113
    Dankjewel, voor je reactie. Ook maar 1 bolletje per keer dus. Alleen kwam ik er nu vanmorgen achter dat op t doosje van utrogestan staat, wat de apotheek drukt die tekst, dat je 3 maal daags 2 bolletjes moet doen? Staat dat ook bij jou op t doosje?

Nog andere ervaringen iemand?

4. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Bij de verse tp moet ik 3x 2 bolletjes en bij de cryo's nooit hoeven gebruiken..

Ik zou je ziekenhuis even bellen en navragen :)

5. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.728
    2.229
    113
    Ieder ziekenhuis doet t anders lijkt wel met cryos. Voor nu doe ik maar wat op t pakje utrogestan staat 3x 2 bolletjes dus. En dinsdag als hopenlijk de tp is, vraag ik t ff na. Want op t subsitutie schema staat er toch maar echt 1 bolletje per keer... :)

6. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    het is of 3x daags 2 of 2x daags 2
    dus het klopt sowieso niet. En meer kan geen kwaad. Dus zou er gewoon vanavond 2 in stoppen.

7. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Misschien best eens bij je eigen arts informeren, want overal doen ze het idd anders... Hier is het telkens 3/dag, maar meer kan idd geen kwaad.

Deel Deze Pagina