Tweede kindje wil niet lukken...

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Sjammie, Feb 19, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sjammie

Sjammie Nieuw lid

Jan 30, 2015
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Ik zou het fijn vinden om in contact te komen met andere vrouwen met ditzelfde probleem: kheb een zoontje van 3 jaar, maar een tweede kindje wil maar niet lukken. We zijn nu zo'n anderhalf jaar verder sinds we de wens voor een tweede kregen, maar nog steeds niks (wel 2 miskramen helaas). Ik heb PCOS en slik nu clomid voor de 4e cyclus. De eerste drie cycli was ik nog wel vol hoop, maar nu is die hoop af en toe meer richting wanhoop aan het gaan. Zelfs mijn man heeft de moed verloren en die was eerder nog wel positief. Voor mij is zwanger worden dus al moeilijk, maar zwanger blijven ook helaas... Ik hoop dat ik zo via dit forum af en toe wat van me af kan praten, want ik ben er echt 24/7 mee bezig...allemaal veel sterkte en succes gewenst bij de behandelingen! Het valt echt niet mee, en de buitenwereld kan dat niet altijd begrijpen helaas...

groetjes 'sjammie'

2. roos85

roos85 Bekend lid

Dec 6, 2012
    537
    3
    18
    hoi hoi!
    Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje, alleen zijn wij nog niet zo heel lang bezig voor een 2e.
    Van de 1e was ik de 2e ronde zwanger, geen probleem.
    Maar helaas heb ik na deze zwangerschap een schildklierziekte gekregen, ziekte van Hashimoto, en daardoor ook veel kg's aangekomen.
    Nu is zwanger worden niet zo makkelijk meer. En loop ik nu sinds een maand bij een gyn.
    We zijn nu bezig met allerlei onderzoeken. Ik heb een veel te korte LF en ze twijfelen nu of ik wel een goede eisprong heb. Had vorige maand wel een ei van 25mm en op een echo daarna zeiden ze dat ik wel een eisprong heb gehad, maar mn progesteronwaarde was 5. Wat dus eigenlijk inhoudt dat ik helemaal geen eisprong heb gehad.
    Lastig allemaal.
    De komende weken krijg ik elke 2 dagen een echo tot de eisprong en daarna meerdere keren prikken op progesteron.

Zo, nu weet je een beetje mijn verhaal :)

Ik probeer mezelf voor te houden dat als het niet lukt ik al heel blij mag zijn met mn leuke dochter! Maar de wens is heel groot voor een 2e natuurlijk

3. roos85

roos85 Bekend lid

Dec 6, 2012
    537
    3
    18
    Weet je wat jouw progesteronwaarde is? Ook vanwege je miskramen..

Share This Page