Buik stuk lager en kleiner?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lottepotje, 6 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lottepotje

lottepotje Actief lid

9 nov 2011
    214
    0
    0
    Tandartsassistente
    Overijssel
    Hallo Dames!

Ik ben vandaag 32 wkn en 4 dagen zwanger

Sinds 3 weken terug heb ik het id dat het mijn buik een beetje aan het rommelen is, vaak last van menstruatiepijn in de onderbuik en rug.. Ook was het iedere keer raak als ik naar de wc ging voor boodschap 2:(, dacht ff snel boodschap 1 (plassen) en gelijk nr 2 dr bij (en niet aan de dunne ofzo)

Eergisteren liep ik in de stad met mijn zus en het zeurde gewoon een beetje in de rug en buik .. maar even later! Ik kon gewoon ff niet meer lopen! Zo`n pijn had ik in de rug en buik:$.. we zijn toen maar snel een kinderkleding winkel ingevlucht en heb ik maar gedaan alsof ik de kleertjes op de onderste plank aan het bekijken was maar pfff! ik heb toen echt ff op mijn lip moeten bijten.
    Daarna zakte het ook weer af en kon ik weer redelijk lopen.. de rest van de dag had ik nog met vlagen die menstruatiepijnen in de onderrug en onderbuik. S`nachts nergens last van gehad, s`ochtends wel een spierpijn gevoel in de buik maar dat was het..

Gisteren ging het redelijk weinig last gehad van het ongesteldheidsgevoel maar s`avonds kwam die ontzettende pijnen weer!:$ werd er vannacht ook gewoon wakker van dat het uitstraalde naar mijn kont en bovenbenen! Heb toen maar een warme kruik meegenomen naar bed, daarmee zakte het wel af, maar toen ik die weer weg deed kwam het weer opzetten!
    Nu gaat het weer redelijk, beetje beurs gevoel in de rug en onderbuik. Heb morgen een afspraak staan bij de verloskundige..

Ook is mijn buik nu een stuk gezakt en kleiner:$.. baal dr van! Had nog zo graag een gipsenbuik gemaakt.. :(

Wat denken jullie dat het is?.. indalingsweeen? of oefenweeen?..
    Als dit een voorproefje is zet het me wel weer ff terug op de grond kwa pijntjes ;)

Ik hoor graag jullie reacties, wat jullie denken dat het is?..

Linkerfoto is van 3 weken terug en rechts van vandaag..
    Liefs

Bijgevoegde bestanden:

2. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Klinkt alsof de kleine ingedaald is. Ook dat je buik lager zit.

3. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Kunnen indalingsweeen zijn geweest..... Redelijk vroeg al.
    Hoop dat het nog even rust blijft inje buik!

4. lottepotje

lottepotje Actief lid

9 nov 2011
    214
    0
    0
    Tandartsassistente
    Overijssel
    nog 2 foto`s met groene shirtje is van vandaag.

Idd ik hoop ook dat het rustig blijft, vind het allemaal wel spannend nu hoor..

Bijgevoegde bestanden:

5. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Mijn zoontje was volgens mij ook met een week of 32/33 al ingedaald. En ben met 38w6d bevallen, dus vroeg indalen zegt niets over bevaldatum.

Hou je klachten in de gaten. En als je het niet vertrouwd gewoon even vk bellen.

Maar je kunt nog steeds gipsbuik maken hoor, mooie buik. Wacht even 2-3 weken en je zult zien dat hij alweer groter is ;)

6. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Mijn zoontje was met 32 weken ook al ingedaald, maar dat zegt helemaal niks over wanneer je bevalt. Van hem ben ik bevallen met 39+3 weken. Ik had overigens geen indalingsweeen.

7. lottepotje

lottepotje Actief lid

9 nov 2011
    214
    0
    0
    Tandartsassistente
    Overijssel
    @ Saartje, dan wacht ik nog ff een aantal weken! ;) bedankt voor je tip

@Luna: Ik had al vanaf het begin het idee dat ze eerder zou komen, maar dan zal iedere as mama hebben die voor het eerst zwanger zijn ;) Ik houd gewoon in mijn achterhoofd dat we doorlopen tot over de 40 wkn, dan kan het altijd meevallen

8. Rozanna

Rozanna Bekend lid

25 jul 2013
    762
    2
    18
    NULL
    NULL
    Indalingsweeën!!! Klinkt heel bekend.... En inderdaad, je groeit nog wel door, dus die gipsbuik komt wel goed!!!

9. lottepotje

lottepotje Actief lid

9 nov 2011
    214
    0
    0
    Tandartsassistente
    Overijssel
    @ Rozanna: dankjewel voor je bevestiging ;) Het is mijn eerste zwangerschap dus heb nog geen id wat me eigenlijk te wachten staat, voel me soms zo`n doos :)

Vorige week was ik de zwangerschap echt zat, maar vandaag! Ooh ik voel me geweldig, geen last van in de weg zittende buik, niet benauwd, voel me echt als herboren hahaha :D hopelijk houdt dit gevoel nog een tijdje aan;) (nog wel last van de menstruatiepijntjes maar als dat alles is, ik teken ervoor hoor!)

liefs

10. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Bij de eerste is het gebruikelijk dat het indaalt tussen de 32 en 36 weken, dat heeft ons kleintje helaas nog niet gedaan, met alle ongemakken die er bij horen.

11. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ik herken je verhaal en lagere buik ook. Mijn Vlk heeft ook gevoeld en zei dat de baby al aan het indalen was, ik was die dag 32+6. Ik moet wel veel vaker plassen nu, terwijl er dan met moeite een paar druppeltjes komen. 'S Nachts een keer of 4 eruit, terwijl dat eerst 1X was. En lopen word waggelen bij mij haha. Zag mezelf vanmiddag in een winkelruit, voort-hobbelend :D
    Maar wel fijn als je weet dat je baby indaalt, ivm uiteindelijke ligging en de navelstreng die niet kan uitzakken nadat je vliezen breken.

12. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Haha dat gevoel had ik bij m'n zoontje ook :D Bij deze zwangerschap heb ik dat ook weer. Hier is ze trouwens nog niet ingedaald, maar dat schijnt vaker voor te komen bij een 2e kindje.

13. lottepotje

lottepotje Actief lid

9 nov 2011
    214
    0
    0
    Tandartsassistente
    Overijssel
    Hahaa gelukkig ben ik niet de enige ;) klopte je voorgevoel dan ook
    bij jouw zoontje? En las idd op het internet dat
    Bij een tweede of volgende zwangerschap ze soms niet eens indalen, de
    natuur doet het vast niet zonder reden ;)

14. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Mijn zoontje kwam idd eerder, wel 5 dagen :D haha!
    Wat ik begrepen heb, is dat bij een 2e er al meer ruimte is. Het is tenslotte al eens allemaal opgerekt ;)
    Al ben ik wel benieuwd of dat ik nou 'plat' moet als m'n vliezen breken en ze is nog niet ingedaald. Zal t straks eens vragen, als ik t niet vergeet, moet zo op controle bij m'n vk.

15. lottepotje

lottepotje Actief lid

9 nov 2011
    214
    0
    0
    Tandartsassistente
    Overijssel
    nou dames,

Ik moest vandaag voor een standaard controle naar de verloskundige,
    maar deze vertrouwde het niet allemaal (nav mijn "klachten" ). Zij heeft me door gestuurd naar het ziekenhuis voor een echo, CTG en controle urine ivm potentiele blaasontsteking.

Gelukkig was de echo goed, de kleine bewoog (niet dat ik dat voelde maar ze konden het zien) de placenta, vruchtwater etc. was allemaal goed.
    Daarna aan de CTG gelegen, en daar kwam uit dat ik praktisch constant harde buiken heb :(, ze namen hierna mijn urine af waaruit gelukkig kwam dat ik geen blaasontsteking had.
    Aangezien ik recht tegenover het ziekenhuis woon, hebben ze me naar huis gestuurd met bedrust. Mag echt helemaal niks meer omdat het minste de bevalling kan opwekken. Morgen moet ik terug komen voor een nieuwe CTG.. Wat balen zeg!

16. lottepotje

lottepotje Actief lid

9 nov 2011
    214
    0
    0
    Tandartsassistente
    Overijssel
    Hallo dames
    Op dit moment lig ik in het ziekenhuis met weeën die 4x2 min aanhouden in een tijdschema van 10 min. Dit is echter ideaal als je zover bent om te bevallen, maar in mijn
    Situatie dus zeer ongewenst. Heb longrijpingsspuit gekregen en lig nu aan de weeën remmers :( sowieso 48 uur blijven en de plan van aanpak wordt per moment bekeken
    Best heftig!

17. Luna28

Luna28 Niet meer actief

#17 Luna28, 8 apr 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 apr 2014
    Oh nee meis dat is schrikken!! Ik hoop dat je kleine nog even blijft zitten. Goed dat je vk je heeft doorgestuurd!

18. lottepotje

lottepotje Actief lid

9 nov 2011
    214
    0
    0
    Tandartsassistente
    Overijssel
    Jah idd! Terwijl ze me voor 80% doorstuurde voor mijn eigen gemoedstoestand.
    En bij die overige 20% had ze het idee van; naaaaah ik vertrouw het niet helemaal liever een keer te vaak dan te weinig.

Ben echt super blij dat ik hun mag hebben als verloskundige praktijk!

19. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Goh wat vervelend joh! Heel veel sterkte!

Even om je een hart onder de riem te steken:
    Niet wenselijk, maar mijn neefje is geboren met 33 weken (1620Gr), maar doet het (inmiddels 8 jaar) super goed..

Hopelijk hou jij het nog even binnen! Sterkte!

20. lottepotje

lottepotje Actief lid

9 nov 2011
    214
    0
    0
    Tandartsassistente
    Overijssel
    Heej Roln: dankjewel ;) doet me goed! We hopen dat ze zolang mogelijk blijft zitten en anders ik kan nergens beter zijn dan op het ziekenhuis met haar

Deel Deze Pagina