tanden poetsen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Sandhya, Sep 16, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sandhya

Sandhya Bekend lid

Aug 14, 2008
    583
    0
    0
    Den Haag
    Ik vroeg mij af of jullie meteen zijn begonnen bij tandjes poetsen bij het eerste beetje tand wat tevoorschijn kwam?

Waarmee poetsen jullie, al met tandpasta?
    Hoe zit dat met de laatste fles? na zn laatste fles valt hij in slaap dan is het niet zo dat ik denk...*por por* wakker worden en tanden poetsen schat.

ja ik ben echt nog een nieuweling wat het tanden gebeuren betreft :)

2. happynienja

happynienja Fanatiek lid

Aug 8, 2007
    3,178
    0
    0
    Julianadorp
    ik poets martijn z'n tanden sinds dat zijn eerste tandje doorkwam, met tandpasta.
    ik poets s'ochtends zijn tanden (hij heeft er nu 2 :D) want na zijn laatste fles zie ik dat niet meer zitten, dus doe het nu na zijn 1e fles.
    hij doet zelfs al zijn mondje open zodra ik met de tandenborstel aan kom :D

3. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    ja hier ook net begonnen omdat de tandjes zijn doorgekomen.
    Met tandpasta in de ochtend en avond, ben hier heel streng in want heb een zoon die absoluut niet van tandepoetsen houd en die nog steeds met zijn 7de jaar een drama kan maken.

4. thewiz

thewiz Actief lid

Jun 27, 2009
    331
    0
    0
    Thuismama
    Assen
    Vanaf dat hier het eerste tandje doorkwam ben ik ook meteen gaan poetsen met tandpasta. Van Elmex. Ik deed het wel na de laatste fles. Ook al was ze dan in slaap gevallen. Dan moest ze toch maar even wakker worden. Anders kunnen de bacterien de hele nacht "inweken" in haar tandjes. Vindt ik persoonlijk geen prettig idee.

5. happynienja

happynienja Fanatiek lid

Aug 8, 2007
    3,178
    0
    0
    Julianadorp
    het is s'avonds inderdaad beter maar als ik dat doe heb ik een kind dat niet meer wil slapen en iedere keer dat ik het s'avonds deed sliep hij pas na 2 uur krijsen, dus ik blijf bij s'ochtends poetsen voorlopig.

6. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

Feb 19, 2008
    3,365
    0
    36
    essen
    bij jamie ook beginnen poetsen vanaf de eerste tand. maar moet eerlijk zijn en ik vergeet het best vaak! nu komt hij er zelf om, zodra hij merkt dat we onze tanden aan het poetsen zijn dan komt hij aan onze pijpen trekken om te zeggen: ikke ook! ikke ook :) wel makkelijk natuurlijk1 ik ga er nu een gewoonte van proberen te maken om tandjes te poetsen terwijl hij in badje zit :)

7. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier ook s avonds na de fles van 7 uur. Maar hier wordt het ook nogal eens vergeten. Niet zo best, omdat madam het sowieso al een heel drama vind.. Ze brult regelmatig tot ze blauw aanloopt... Dus eigenlijk mogen we het echt niet vergeten, want dan went ze er het snelst aan.

Wij gebruiken ook elmex.

8. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

May 8, 2008
    4,332
    0
    0
    Hier wordt vanaf het eerste tandje gepoetst. Heb zendium nijntje tandpasta en een vingertandenborstel van Difrax.

9. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,232
    0
    0
    Velsen
    vanaf het eerste tandje, toen ik vond dat hij echt zichtbaar was, dus niet toen er alleen maar een randje was. We proberen het iedere avond voor het slapen gaan te doen en vergeten het wel eens. Met een tandeborstel en tandpasta met een nijntje erop zendium denk ik.

10. Revolucia

Revolucia Actief lid

Apr 10, 2009
    475
    1
    0
    regio Rotterdam
    Hier nu ook sinds een paar weken aan de poets... na de laatste fles met babytandpasta van prodent (met een teletubbie erop geloof ik).

Ik heb het geluk dat ze nergens in slaap valt behalve in bed, dus na de fles is geen probleem... hier is het meer dat ze nog niet echt begrijpt wat ze met dat ding in d'r mond aanmoet en er enthousiast op gaat sabbelen (heee... alweer een fles??? :D hahaha, ze is niet voor nix al 9,5 kilo :$)

11. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

Nov 16, 2007
    10,986
    116
    63
    hier ook begonnen sinds het eerste tandje echt goed door was. We poetsen hier ook met de babytandpasta van prodent.
    Nathan vind het tandenpoetsen echt geweldig, heeft de grootste lol.:D Hij wordt gewoon boos als we stoppen met poetsen:D

12. MamaDeborah

MamaDeborah Actief lid

Jul 14, 2007
    261
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Nederland
    Mijn zoontje wil dus absoluut niet dat ik zijn tanden poets. Ik laat het hem dus s morgens en s avonds zelf doen. Dan doe ik het zelf ook en ziet hij hoe het moet. Ik pak wel steeds zijn borstel beet om goed te poetsen maar echt goed gaat dat niet.

Ik denk zelf dat hoe eerder je er mee begint hoe makkelijker het gaat. Ben er zelf te laat mee begonnen denk ik.

13. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

May 28, 2007
    1,189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Ik heb er even mee gewacht.. Elian was nog net geen 4 maanden toen zijn eerste tandje al doorkwam en ik vond het wel erg vroeg om al met tandpasta enz in zijn mondje te gaan zitten.. Nu poetsen we wel natuurlijk, hij heeft een mond vol tanden ondertussen :D
    Ik heb het nog nagevragen bij de tandarts en die zei dat babies en dreumessen nog zo weinig tot geen zoete dingen eten dat het eigenlijk meer is om te wennen aan het poetsen dan dat het werkelijk zo nodig is... Tja.. maar een andere tandarts zegt vast iets anders.. Van de andere kant, mijn moeder is pas tanden gaan poetsen bij mij toen ik twee jaar was en zowel ik als mijn broertje hebben nooit gaatjes gehad in onze melktanden...

MamaDeborah; ik ben bij een maand of 6/7 begonnen en Elian vind het nu ook niet leuk. Hij wil zelf eten met een lepel dus hij wil ook zelf poetsen met een tandenborstel. Wij mogen niet helpen ;)

14. Sandhya

Sandhya Bekend lid

Aug 14, 2008
    583
    0
    0
    Den Haag
    super bedankt voor alle berichten.

ik ga nu het eerste tandje is doorgekomen ook beginnen met poetsen. hij poetst graag mijn tanden haha! dus nu mag hij zelf aan de slag :)

15. Arja

Arja Bekend lid

Nov 2, 2008
    951
    0
    0
    Een tip voor alle kindjes die niet willen dat hun tandjes gepoetst worden.

Maak er een gewoonte van dat je kindje met zijn rug tegen je buik op schoot bij jou zit voor de spiegel, dus dan zien ze zichzelf en jou. Dan ga jij eerst de tandjes van je kindje poetsen (zit je er meteen goed voor) en daarna mogen ze zelf even klungelen en ga je eventueel ook je eigen tanden poetsen. Als je ze veel kliederen kun je dit ook doen terwijl je samen in bad zit. Moet je wel je spiegel even insprayen met van dat spul dat je spiegel niet beslaat ;). Zo maak je er iets leuks van en hoeft het geen drama te worden.

Je moet kinderen sowieso een aantal jaren helpen met poetsen omdat ze zelf de coördinatie om het heel goed te doen nog niet hebben (tenzij je ze meteen al een electrische borstel zou geven, maar ik neem aan dat je dat bij kleintjes niet zo snel doet) en ze raffelen het zelf snel af. Ze hebben immers geen benul van het belang om het goed te doen.

16. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,059
    2,199
    113
    Brabant
    hier ook vanaf de eerste tand druk aan het poetsen (net voor de 6 maanden). Ik poets haar tanden en al haar tandvlees. Daarna mag ze zelf even poetsen. Ik doe het (vanaf het begin) na de laatste fles, met het slapengaan ritueel. Dus schone luier, pyjama aan, tandenpoetsen, slaapzak aan etc etc.

Share This Page