Hallo iedereen, Ons eerste wondertje is na 9 maanden clomid geboren. Ik heb pcos en vroeg mij af of ik dan bij een tweede ook meteen naar de fertiliteitsarts zou mogen, of begin je dan weer van voor af aan (jaar wachten etc)? Zit er nog een minimum aantal maanden tussen wanneer ze je weer helpen? Ik weet dat ik ook even kan bellen, maar ben benieuwd naar jullie ervaringen
Ik weet niet of het voor iedereen geldt, maar ik ben gelijk weer de mmm ingegaan. Probeer het gewoon? Ze sturen je wel terug als het niet zo is, maar het lijkt me dat je gewoon weer mag beginnen. Grtjs
Ik weet het ook niet precies, maar ik heb over 2 weken een afspraak bij de fertiliteitsarts en hoop dan te horen wat het plan wordt!
wij hebben zelf eerst een jaar afgewacht omdat we (achter valse) hoop hadden dat het nu misschien wel zou lukken. Van de arts hoorden we dat we ook eerder hadden mogen komen. Verwijsbrief e.d. was ook niet nodig, maar dit verschilt volgens mij wel per ziekenhuis en situatie. Succes!
Ik heb 10 feb. weer de eerste afspraak voor de tweede, een herintake. Ik ben al meer dan een jaar niet meer aan de pil, maar ik geloof niet dat dat bij ons uit zou maken. Ik denk ook niet dat je weer van voor af aan hoeft te beginnen.... Gewoon even bellen morgen. Wij moeten wel een verwijsbrief van de ha hebben, maar dar is een verzekeringskwestie, zodat je er zeker van bent dat alles vergoed wordt. (maar dat is een kwestie van een telefoontje)
bedankt voor de reacties. Qua tijd ertussen bedoel ik ook meer; Ik ben in september bevallen, maar aangezien wij lang bezig zijn geweest voor de eerste, wil ik niet te lang wachten om te proberen voor de tweede...zou er te korte tijd tussen zitten?
Ik heb een keizersnede gehad en moest een jaar wachten ivm met het litteken (niet dat ik eerder wilde...) maar je leest hier wel vaker dat ze na een half jaar weer beginnen, waarom niet? Ik weet eigenlijk niet hoelan een lichaam moet 'herstellen' na een zwangerschap?