nog beter laten slagen

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by missouri, Jan 12, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. missouri

missouri Actief lid

Jun 11, 2013
    365
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo ik ben onder behandeling in erasmus mc rotterdam.....1 novermber met icsi 1 begonnen met een goed resulaat....namelijk 5 embryos en uiteindelijk 3 in kunnen vriezen......de eerste verse poging is spijtig genoeg mislukt .....nou ben ik mijzelf aan het afvragen wanneer ik de cryos moet gaan gebruiken.....is mijn lichaam er dan al sterk genoeg voor om het te laten slagen.....wat deden jullie vooraf de terugplaatsing ?dan heb ik het over vitamines ect ect.....en wat is de slagings kans van een cryo.....

2. stillygirl28

stillygirl28 Actief lid

Oct 20, 2010
    118
    0
    0
    Ons groot verlangen en grote wens een kindje, en e
    NULL
    Wat een goede vraag Missouri. Een vraag die ondanks mijn handelingen en uit probeersels mij idem bezig houd. Zal je mijn tips geven die ik zelf opgespeurd had en heb geprobeerd. ZAl ff kort beeld van ons geven.

Wij zijn nu 3 jaar bezig waarvan 2 jaar in het traject. We zitten in poging 1 waarvan 1 verse terugplaatsing en 1 cryo nu nog 4 in de vriezer. De eerste poging is helaas na 5,5 week zwangerschap mis gegaan 2e poging licht streepje uiteindelijk mislukte poging.UIteindelijk waarschijnlijk door heftige hydrosalpinx dit is schade van vele buikoperaties in het verleden.

Nu to the point : - Warme voeten is belangrijk omdat voeten verbonden zijn met de baarmoeder en warme buik goed bedekken. Afgelopen week zelf gelezen thermo sokken bij de action haha.

- Zelf heb ik vanalles aan homeopathische middeltjes geprobeerd tarwekiem olie, Wat ik zelf heb geprobeerd een middeltje waarvan niet veelop internet staat Viburnum prunifolium tinctuur. Dit werd vroeger gebruikt tegen miskramen. Hierdoor kwamen er stuk minder miskramen Geeft goede doorbloeding en rust in de baarmoeder.
    -D4 Dit zorgt er voor dat de innesteling goed blijft
    -omega3
    -visolie tabletten
    -foliumzuur

De tips heb ik zelf gevonden op het internet mede van andere mensen:)
    Vind wel zo netjes ff te melden hi

Ik heb werkelijk vanalles geprobeerd. Maar als het uiteindelijk wel of niet het resultaat geeft weet je gewoon niet. Is hoop en je probeert van alles. Wij gaan in februari weer van start na een 8 maanden stop i.v.m essure sterilisatie om zwanger te worden erg zwart wit. In ieder geval dat het vocht niet het embryo kan wegspoelen. Ga zelf ook weer dingetjes proberen ;):)

Is een heel verhaal kijk maar waar je wel en niet iets aan hebt. Lees graag mee naar eventuele andere tips en verhalen. Ik wens je heel veel s6

3. Wendy41

Wendy41 Lid

Dec 21, 2013
    48
    0
    0
    Missouri, ik ben al 41 en heb dus wat meer haast. Ik hou de richtlijnen van het ziekenhuis aan. Dus na de eerste verse poging met punctie en veel hormonen 1 rustmaand. De maand erop voor de tp. En de maand daarop meteen de volgende tp.
    Ik voel me daar lichamelijk goed bij. Heb nu 2 verse pogingen gehad en morgen mijn 4e bonus tp. Dus in totaal is morgen mijn 6e to. Mijn lichaam kan dit prima aan. Bij de bonus tp hoef ikzelf weinig hormonen te gebruiken, dus dat maakt het wel makkelijker.
    Ik gebruik zelf eigenlijk alleen foliumzuur.
    Een vriendin van mij heeft acupunctuur gedaan in combinatie met Chinese kruiden en is nu zwanger van de 1e ivf.
    Ik lees ook veel over warme voeten en ook warme dingen eten (havermout als ontbijt, verse soep etc).
    Succes!

4. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

Sep 30, 2013
    2,234
    0
    0
    Tussen echte icsi behandelingen liet ik vaak wel 2 of 3 maanden rust, maar cryo's heb ik achter elkaar laten tp en die laatste heeft een goed nestje gevonden.

Tuurlijk kun je vanalles doen dat jou het gevoel geeft dat je ook iets bijdraagt, en als het het idee hebt dat het helpt, doen! Maar dat heb ik niet gedaan. Ik heb zelfs drie dagen nat tp een spritzer gedronken.

Nu moet ik zeggen dat wij in de mmm zaten alleen vanwege het zaad van mijn man. Met mij is nooit iets aan de hand geweest, dus ik had het volste vertrouwen in mijn eigen lichaam. Mochten er ook problemen van mijn kant zijn geweest, had ik er denk ik anders in gestaan

5. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Dat van die thermosokken was ik denk ik ;)
    Heb ze nu elke dag aan, hopend op een positieve test :D

Ben nu ook lekker aan de soep, voor de warmte. En doe nu hormoonyoga voor een goede doorbloeding van mijn baarmoeder. Bijwerking is dat is nu super slaap, dus 2 vliegen in een klap denk ik zo.

Alle gekheid op een stokkie, je weet nooit of het werkt of niet. Als jij je ergens goed bij voelt moet je dat gewoon doen!

6. stillygirl28

stillygirl28 Actief lid

Oct 20, 2010
    118
    0
    0
    NULL
    Haha JJ klopt inderdaad bedankt voor de tip Ik vond dat ik dat ook netjes erbij moest vermelden dat ik die tip gelezen had haha.

Spannend.... hoelang nog op het wachtbankje?

Ik volg je graag mee. Zo is het maar net. Geeft vaak extra hoop als je iets extra doet;) :)

Ik duim voor en hoop voor je. Is altijd leuk en mede hoopvol te lezen als het gelukt is.

7. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Ik moet nog tot 21 januari. Dus nog 9 dagen geloof ik. Dan zit ik op dag 14 na ei en krijg ik een bloedtest in het ziekenhuis. Mijn lf is altijd 15 dagen, dus ik zal niet voor die test ongesteld worden. Spannende dag dus :p

8. Butterfly2405

Butterfly2405 Bekend lid

Jan 2, 2013
    754
    0
    0
    NULL
    NULL
    Drinken jullie ook granaatappelsap na de tp ?

9. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Heb ik gedaan bij de verse terugplaatsing, je weet het resultaat ;)
    Ik laat de koude dranken nu lekker in de koelkast :D

10. nana33

nana33 VIP lid

Nov 17, 2008
    5,536
    3
    0
    Wat ik altijd doe:

granaatappelsap
    multivit + extra magnesium met taureaat, Omega 3, Q10, B12, vit d3 (denk dat stillygirl dit bedoelt ipv d4 :p;))
    kinderaspirine

Ik ben hier twee keer zwanger mee geworden, maar ook al héél vaak niet. Ik weet dus niet hoe nuttig mijn "tips" zijn ;).

11. Butterfly2405

Butterfly2405 Bekend lid

Jan 2, 2013
    754
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ivm de granaatappelsap.. Ik laat de fles op kamertemp komen.. Ik drink ook niets koud meer..

12. stillygirl28

stillygirl28 Actief lid

Oct 20, 2010
    118
    0
    0
    NULL
    Is alweer tijd geleden heb zoveel genomen haha. Ik kan zeker fout zitten sorry.

Heb ff wat dingetjes opgezocht lees over d4 het volgende hier op de site:

tekst van naamlid: Sanzon

Neuraston moest ik gebruiken.
    Dit zijn rustgevende druppels. ( te koop bij de tuinen )
    Ik ben zelf een erge drukte maker en dit maakt je echt een stuk rustiger.

Ook moest ik crocussativus D4 slikken. ( heb ik besteld bij de da ) ( is van vsm )
    Dit zorgt er voor dat de innesteling goed blijft.

Denk noteer het ff alle tipjes zijn welkom he ieder voor zich uiteraard wat je wel of niet gebruikt.

13. Diligo Ergo Sum

Diligo Ergo Sum Bekend lid

Aug 26, 2012
    885
    0
    16
    Hoi dames,
    Ik lees ook even mee..wij starten binnenkort met IVF. Wat is dat met de koude/warme dranken? Maakt dit veel verschil?

14. missouri

missouri Actief lid

Jun 11, 2013
    365
    0
    0
    NULL
    NULL
    het zijn een hoop reacties van doen of juist niet doen.....wat ik mij altijd afvraag is al die vitamines tegelijk.....kan dat geen kwaad...dat zijn dan een hoop pilletjes elke ochtend.....ook met mij is niks mis ...waarom ik in het traject zit heeft te maken dat mijn vriend geen zaadleiders heeft....de enige manier om zwanger te worden is icsi......ik probeer goed op mijn voeding te letten...dat heb ik mijzelf in 2014 belooft!!maar nou lees ik ook veel over granaatsap,waar is dat goed voor...

15. mart

mart Fanatiek lid

Jun 2, 2012
    2,201
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nog geen behandelingen, maar veel menstruatiepijn. Voor een goede doorbloeding van de baarmoeder hou ik mijn voeten warm (ook thermo sokken), neem voetbadjes en masseer mijn voeten. Daarnaast inderdaad geen koude dranken en ijsjes omdat die baarmoeder koud maken en die moet juist warm blijven. Dus veel thee, bouillon en soep. Merk wel dat de pijn verminderd :)

16. Wendy41

Wendy41 Lid

Dec 21, 2013
    48
    0
    0
    En geen of weinig koffie en andere cafeïne houdende dranken heb uk gelezen.

17. Palmboom

Palmboom Bekend lid

Sep 28, 2012
    858
    0
    16
    Noord-Holland
    Hey Butterfly!!!

Ik ga straks na de tp ook niks kouds maar drinken!! Dit weekend ga ik denk 2 of 3 soorten soep maken en invriezen zodat ik op mijn werk makkelijk soep kan eten :)
    En mijn voeten proberen warm te houden, de thermosokken liggen al klaar!

18. Butterfly2405

Butterfly2405 Bekend lid

Jan 2, 2013
    754
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Palmboom,

Ook ik had vandaag vanalles gekocht voor verse soep te maken, morgen begin ik eraan..als eerste de pompoensoep :)
    En idd warme voeten dus allemaal de sokken aanhouden he.

19. Madi78

Madi78 Niet meer actief

Via accepentuur krijg ik volgende tips:
    Geen koude dranken
    Geen zure dingen zoals citrusvruchten
    Verse soep met basis van boullion gemaakt van mergpijpje
    Venkelsoep
    Geen cafeïne of theïne dus rooibosthee en decaf
    Je zelf warm houden (maar niet te warm zoals te heetbad)

Heb alles gevolgd, helaas is embryo niet blijven plakken maar wel geprobeerd de hcg waarde was verhoogd. Dus denk dat de tips wel goed zijn.

Share This Page