Heeft FF gelijk?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door kimmv2, 1 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimmv2

kimmv2 Fanatiek lid

7 mei 2015
    1.067
    447
    83
    Vorige week bij de fertiliteitspoli geweest en nu deze cyclus afwachten en dan evt volgende cyclus starten met clomid.

Maar sinds gisteren geeft ff een eisprong aan.

Heeft ff gelijk of zou dit weer een hele rare cyclus kunnen zijn?

Deze maand kaartje wel heel anders dan vorige cyclus.

2. mamalap

mamalap Niet meer actief

Nou ik ben niet overtuigd!

Die van 36.5 open bolletje? En als je alleen die 36.8 ertussenuit denkt is het amper een stijging.

Sorry....

3. kimmv2

kimmv2 Fanatiek lid

7 mei 2015
    1.067
    447
    83
    Ik heb ook mn twijffels.

Die 2 open bolletjes zijn omdat er een uur en anderhalf uur eerder getempt is omdat ik heel vroeg in ziekenhuis moest zijn.

Aankomende week weer bloedprikken en dan horen we vanzelf of er eisprong was maar omdat temp zo heen en weer schiet twijffel ik of ff wel gelijk heeft

4. mamalap

mamalap Niet meer actief

Hebben ze vorige week met echo naar jouw eierstokken en baarmoederslijmvlies gekeken?
    Wat was er te zien?

5. kimmv2

kimmv2 Fanatiek lid

7 mei 2015
    1.067
    447
    83
    Slijmvlies was 6mm, netjes voor dag 12 volgens gyn.
    Eierstokken zaten vol blaasjes, 9 aan elke kant en allemaal net zo groot daarom ook diagnose pcos gekregen en medicatie meegehad om menstruatie op te wekken als er geen eisprong komt en clomid om mee te starten na menstruatie.

Vorige week bloed geprikt en nu aankomende week weer en als er geen eisprong is geweest dan moet ik de medicijnen gaan slikken.

Vandaar dat ik eigenlijk ook verbaasd ben dat ff een eisprong geeft.

Vorige cyclus gaf ff ook een eisprong aan die dan later verplaatst werd om vervolgens te verdwijnen

6. mamalap

mamalap Niet meer actief

Tja er kan er zomaar 1tje doorgroeien hoor dus even afwachten! Zoals ik al zei ik ben nog niet overtuigd kijken wat temperatuur aankomende dagen doet.

Ik heb pcos en sporadisch wel een eisprong van mezelf dus het kan.

7. water27

water27 Fanatiek lid

11 jan 2013
    2.733
    189
    63
    Hi was al benieuwd hoe het met je ging. Jeetje pcos.. Verklaart wel je cyclus he.. Hopelijk is dit een eisprong.
    Ben je nog begonnen aan teunisbloem of magnesium? Of maar laten zitten door de medicijnen?

8. kimmv2

kimmv2 Fanatiek lid

7 mei 2015
    1.067
    447
    83
    Water, het schiet bij jou ook nog niet op he?

Helaas wat belangrijke dingen tussen gekomen dus nog niet aan toegekomen en nu heb ik zoiets van we kijken wel even wat de medicijnen gaat doen.

9. water27

water27 Fanatiek lid

11 jan 2013
    2.733
    189
    63

Ja snap ik!
    Nee was ongesteld geworden helaas. Nou ja vol frisse moed door naar de volgende ronde.
    Hoop voor je dat dit een knappe cyclus is!

10. guppymaaike

guppymaaike Actief lid

19 aug 2014
    499
    0
    16
    Vrouw
    militair
    Alblasserdam
    Voor PCOS zijn alleen veel eiblaasjes niet voldoende. Ik heb er beide zijden tientallen en kreeg kreeg te horen dat ze het vermoeden hadden dat het PCOS was. Maar na een COLA-screening bleek ik maar 1 vd 3 symptomen te hebben en heb ik geen PCOS. Had voor ons ook niet uitgemaakt, we gingen sowieso het ICSI-traject in. Maar door de vele blaasjes zijn ze wel extra voorzichtig.
    Als ik jouw temperatuurkaartje zie, lijk je wel eisprong problemen te hebben. Klopt dat? Dat is namelijk ook één van de symptomen. Bij 2 vd 3 krijg je het PCOS-stempel...

Dit zijn de 3 sypmtomen:
    Als eerste eisprong problemen, dat houdt in: minder vaak of geen eisprong.
    Als tweede een overmaat aan mannelijk hormoon.
    Als derde een typsich echoscopisich beeld; vele kleine cysten in de eierstok.
    Ook met PCOS kun je zwanger worden, het kost misschien wel meer moeite en mogelijk is hormoon-ondersteuning nodig. Maar er is hoop!

11. kimmv2

kimmv2 Fanatiek lid

7 mei 2015
    1.067
    447
    83
    Ik heb helaas de diagnose pcos gekregen al voor de verdere onderzoeken omdat ik voldoe aan alle eisen.

Ik had eigenlijk gehoopt dat mn temperatuurkaartje deze ronde wel een eisprong aangaf zodat deze cyclus niet afgebroken hoeft te worden met medicatie.

Deel Deze Pagina