Hoi allemaal, Al een tijdje lees ik mee op het forum, maar nog weinig geplaatst. Wil me er nu ook in gaan mengen Hoop dat ik dit op de goede plek plaats. Begin dit jaar ben ik plots bevallen bij 22 weken van mijn dochter. Oorzaak niet gevonden (geen infectie, placenta goed, dochter geen zichtbare afwijkingen). Mogelijk cervixinsufficientie, maar daar zijn de meningen over verdeeld... Bij een volgende zwangerschap krijg ik proluton injecties van week 16-36 en echo's van de baarmoederhalslengte. Manlief en ik hadden direct alweer een sterke zwangerschapswens. Wel even mee gewacht om alles wat 'te laten landen', maar we gaan er nu weer voor. Ontzettend spannend, want ik wil niets liever dan weer zwanger worden, maar tegelijkertijd is het gewoon super eng en spannend... Zijn er anderen een vergelijkbare situatie? Ik hoor graag jullie verhaal!
Niet in dezelfde situatie. Het lijkt me ontzettend ingrijpend wat jullie hebben meegemaakt. Goed dat jullie er weer aan toe zijn. Ik hoop dat het gauw raak mag zijn en dat je een zorgeloze volledige zwangerschap mag hebben en dat er mensen zijn die je verhaal herkennen.
Heftig zeg wat jullie hebben meegemaakt. Hier ook vroeggeboorte. Bevallen met 30 weken waarbij oorzaak niet is gevonden. Bij een volgende zwangerschap zal ik proluton tabletten krijgen. Zo spannend...
Heftig hoor, en ook dat ze geen oorzaak hebben kunnen vinden. Ik ben zelf in januari bevallen van een dochter bij 30 weken, helaas was haar hartje gestopt doordat mijn placenta niet goed was en zij dus onvoldoende voeding binnenkreeg. Qua groei is ze niet groter geworden dan 22 weken. Doordat ik dit heb meegemaakt zou ik eigenlijk van het ziekenhuis een onderzoek moeten doen mbt hart en vaatziekten (was laatst ook in het nieuws), omdat ze er zijn achtergekomen dat wanneer je dit hebt gehad of zwangerschapsvergiftiging of hellp je een verhoogd risico loopt om op latere leeftijd daar last van te krijgen. Maar ja dan moet je minimaal 6 maanden ontzwangerd zijn, en wij willen eigenlijk heel graag nu al weer proberen om zwanger te raken. Wat jij zegt toffepeer dat herken ik dus heel sterk. Wij hadden ook meteen zoiets van we willen gewoon HEEL graag een kindje. Uiteraard wel even gewacht omdat ik ook gewoon kraamvrouw ben geweest en alles even moest landen. Ik vind het echt super eng, omdat ik ergens gewoon bang ben dat het weer gaat gebeuren, ook al zeggen de artsen dat dit hoogstwaarschijnlijk eenmalig is geweest. Onbezorgd zwanger word ik nooit meer.
Toffepeer wat een ontzettend heftig verhaal! Ik heb een soort gelijkbaar verhaal alleen dan gelukkig wel met een goede afloop. Mijn zoontje is totaal onverwachts geboren met 32.6 weken. Omdat wij 5.5 jaar erover hadden gedaan om zwanger te raken en te blijven (icsi) dachten wij toch heel snel na de bevalling (6 maanden na geboorte zoontje) laten we toch maar weer snel gaan beginnen. Misschien dat het nu iets korter duurt dan 5.5 jaar maar het kan zomaar alsnog 3 jaar duren.. Bij de eerste behandeling en eerste terugplaatsing gelijk zwanger en zwanger gebleven. Morgen 27 weken zwanger. Ik gebruik proluton vanaf week 16 tot en met week 32 of 34 dacht ik. Een onbezorgde zwangerschap zal je helaas nooit meer krijgen.. Want je blijft toch met angst zitten. Ik ben nog niet bij de 32w maar voor jou zal rochting de 22 weken wel ontzettend spannend zijn.. En vanaf dan ga je elke week is er 1 tellen. Ik hoop dat je snel zwanger raakt en toch een beetje durft te genieten..