Hoii allemaal, Wanneer kregen jullie je tweede kindje? Hoeveel tijd zat er tussen de eerste en tweede? En was dit een prettig leeftijdsverschil? Mijn zoontje is nu 1 jaar en 8 maanden. En wij willen erg graag een tweede kindje proberen te krijgen. Vandaar mijn vraag. Groetjes!
Tussen de eerste en tweede zit 2 jaar leeftijdsverschil. Tussen de tweede en derde zit bijna 3 jaar. Persoonlijk vind ik het laatste wat prettiger, maar dat zal echt per persoon verschillen.
Ik ben nu zwanger van onze 2e. Er zal straks 2j3m verschil in zitten. Hoe het straks met 2 kleintjes is kan ik nog niet zeggen natuurlijk. Qua zwangerschap kan ik het wel goed merken nu, bij de eerste kon ik makkelijk in de middag een dutje doen maar dat gaat nu niet meer. Ook met tillen begint het nu eigenlijk te zwaar te worden. Maar ze kan al heel goed zelfstandig lopen en spelen dus wat dat betreft vind ik het verschil wel heel fijn.
Onze tweede is nu onderweg en onze oudste zal 3 jaar en bijna 4 maanden zijn als de baby wordt geboren. Het had van ons iets eerder gemogen, maar we vinden het ook wel erg prettig dat ze al zo zelfstandig is! Ze is overdag zindelijk, kan zichzelf redelijk aan- en uitkleden, kan al goed met dingen helpen en je kunt goed dingen uitleggen. Mocht het bijvoorbeeld weer een keizersnede worden, dan kan ik haar heel goed uitleggen dat ze niet op mijn buik mag etc. Ik neem haar ook overal mee naar toe (met uitzondering van de medische echo’s) en het leeft echt bij haar. Ze houdt mijn hand vast met bloed prikken en wil naast mij liggen met de gewone controles/echo’s. Ze praat ook over ‘mijn baby’ en hoe ze daar dan voor gaat zorgen. Zo leuk!! Nadelen vind ik dat ze geen middagdutje meer doet en dat, wanneer ze volgend jaar naar school gaat, het wel een ingewikkeld ritme wordt (opvang/school/BSO). Dat zal in de praktijk vast mee vallen, maar nu klinkt het nog ingewikkeld.
Bij ons zit er 16 maanden tussen de eerste & de tweede. Vrij kort op elkaar, maar wij hebben dat als erg prettig ervaren
Precies 2 jaar ertussen, in het begin vond ik dat best pittig maar nu is het echt geweldig! Ze zijn zo dol op elkaar Als er nog een derde komt zou ik er graag iets meer tussen willen, ongeveer tot de jongste dan 3 jaar is, en dat dan de baby dan ongeveer geboren word. Alleen dat heb je natuurlijk niet voor het zeggen
Er zit straks 3,5 jaar tussen. Onze dochter is net 3 en ben in oktober uitgerekend van nr 2. Het duurde wel 9 rondes voor ik zwanger was, dus als het aan ons had gelegen was het leeftijdsverschil iets kleiner, maar het is ook goed zo. Onze dochter is best zelfstandig, is zindelijk, praat heel goed, dus dat vind ik allemaal wel fijn.
Hier tussen de 1e en 2e 3,5 jaar en tussen de 2e en de 3e zit precies 2 jaar. Het lijkt mij leuk als er tussen de 3e en de 4e rond de 2,5-3 jaar zit, maar of dat gaat gebeuren dat weet je natuurlijk niet!
Mijn dochter is ruim 1 (bijna 16 maanden) en mijn zoontje is ruim 3 weken geleden geboren: zo’n 15 maanden verschil dus Pittig, maar elk leeftijdsverschil zal z’n voor- en nadelen hebben. Kan in elk geval niet wachten tot ze oud genoeg zijn om samen te spelen! M’n dochter is nu al gek op haar broertje
Momenteel zwanger van nr 2 en exact 2 jaar en 2 maanden na zijn uitgerekende datum uitgerekend. Ik vind het prettig dat ik momenteel nog smiddags kan slapen omdat mijn zoontje nog slaapt. Verder weet ik nog niet hoe het zal zijn.
Ik raakte weer zwanger toen mijn dochter 9 maanden was. Er zal straks 18 maanden leeftijdsverschil tussen ze zitten.
Hier zit tussen de 1& 2, 2,5 jaar. Dat vond ik prima! De oudste was al zindelijk, slaapte nog ‘s middag 2-3uur. Dus dat was allemaal gunstig Nu was de jongste 8 maand en was ik weer zwanger. Even andere koek inmiddels gaat de oudste sinds een paar weken naar school dat scheelt veel. Jongste slaapt ‘s middags ook nog een tijd dus op zich goed te doen! Ik vind het alleen mentaal zwaarder, volop aan het genieten van nr2 en al haar ontwikkelingen. En nu dus een baby erbij, maar komt vast goed. Maar het ligt voor iedereen anders denk ik. Ik ken genoeg mensen die de 1e 2-3 jr er niet aan moeten denken
Hier zit er 3,5 jaar tussen. Niet helemaal bewust naar door mijn gezondheid moesten we even wachten. Ik vind het een heerlijke leeftijd om ertussen te hebben! De oudste kreeg veel mee, was ook aardig zelfstandig. Half jaartje beide thuis en toen ging de oudste naar school. De oudste kon ik dingen uitleggen en als ik zie hoe lief, zorgzaam en beschermend tegenover haar zusje is
Wij hebben er 2,5 jaar tussen zitten en ik vond het heel pittig. Ondanks dat de oudste heel wijs is voor haar leeftijd en een rustig kindje is. Voor de meiden is het nu wel heel leuk dat er niet teveel tussen zit maar vond vooral het eerste jaar echt zwaar (herstel van de bevalling kan ook meegespeeld hebben hoor. Die was ruim een half jaar nog afgezien van het standaard ontzwangeren). Ons gezin is compleet maar had ik nog een derde gewillen dan had ik er 4 jaar tussen gelaten.
Dat is voor iedereen anders denk ik! Wij zijn net bezig voor nr 2, er zal minstens drie jaar tussen zitten. Het lijkt mij een fijn leeftijdsverschil, dan zijn ze wat zelfstandiger !
Ik had bedacht dat mn zoon zindelijk moest zijn, kunnen lopen en praten eer ik er nog eentje bij zou durven maken. Maar; ik ben al zwanger het leek ons nu ineens juist wel leuk als zr wat korter op elkaar waren en dachten tevens ook dat het langer zou duren voor het lukte. En ik wou het icsi verhaal af sluiten. Onze zoon is straks bijna 2, 1 jaar en 9/10 maand als ons tweede kindje geboren wordt.
Hier zit er 1.5 jaar tussen. Ik vond en vind het heel pittig en zou het dus ook niet weer doen. Dochter was ook onverwachts maar heel welkom.