Tweede kindje

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Laura2705, 6 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poppy1987

    Poppy1987 Actief lid

    5 jan 2017
    475
    279
    63
    Groningen
    Haha wel herkenbaar hoor @LolaLisa maar ik doe het ook altijd pas rond 10 dpo.
    Ik zit nu elke dag te vergelijken met de symptomen van oktober 2017 toen ik zwanger was. Steeds terugzoeken in me app, maar nog niet echt zelfde symptomen helaas. Ik zit ook pas op 5 dpo.
    Wachten is altijd moeilijk maar er kan nog niet eens iets ingenesteld zijn dus laat staan wat zwanverschaps dingetjes.
     
    LolaLisa vindt dit leuk.
  2. Tuttebelleke

    Tuttebelleke Fanatiek lid

    19 mei 2017
    3.487
    3.856
    113
    Vrouw
    Wat zijn jullie allemaal al lang bezig voor een 2e zeg :$ Hopelijk snel veel positieve testen of duidelijkheid over hoe of wat.

    @Poppy1987 Bij de 1e was ik in ronde 4 zwanger.

    @Snies Ik zie het al helemaal voor me. Een kind staand in z'n bedje met een grote glimlach en allemaal vellen behang op de vloer :|:roflmao:

    @Visje79 Ik kan me nog goed inhouden om te testen :) Mijn cyclus is vrij regelmatig, dus ik wil graag pas ná nod testen, dinsdag dus. Wel had ik gister een flinke steek in de onderbuik, wat sinds de bevalling van de eerste vaak een teken is dat de ongesteldheid eraan komt.

    @LolaLisa Wat mij goed helpt om niet te testen is dat ik de eerste ronde van de tweede echt zwaar overtuigd was dat ik zwanger was. Ik voelde alles wat ik bij de eerste ook gevoeld had en dacht mijn lichaam helemaal te kennen. Toen ben ik netjes op nod ongesteld geworden. Dat houdt ik dus maar in mijn achterhoofd, dat het dus allemaal niets hoeft te zeggen en dat ik pas wil testen ná nod.
     
    LolaLisa vindt dit leuk.
  3. Snies

    Snies Fanatiek lid

    22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113
    De enige manier om mijn test drang onder controle te houden is om gewoon geen testen in huis te hebben.
    Dan is die verleiding er ook gewoon niet.

    Heb echt altijd testen in huis gehad, en dan zag ik ze liggen en binnen een seconden had ik ze gebruikt met negatief resultaat.
    Ik kan het voor mijzelf echt vergelijken met een snoep en chips wat in de kast ligt dan kan ik er gewoon niet vanaf blijven.
    Is het niet in huis dan heb ik die drang ook niet om te eten.
    En dat is met testen net zo dus hier pas op dag van nod testen kopen en testen. :D
     
    LolaLisa vindt dit leuk.
  4. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.018
    17.037
    113
    Vrouw
    Ik heb eigenlijk totaal geen testdrang. Heb dan ook een korte lf dus kom bijna nooit aan testen toe haha.
     
    LolaLisa en Visje79 vinden dit leuk.
  5. LolaLisa

    LolaLisa Bekend lid

    14 apr 2017
    516
    425
    63
    Bedankt voor jullie reacties! Ja terugkijken op mijn eerste zwangerschap kan ik sowieso niet, want die was onverwacht :) maar ik vergeleek met mijn miskraam van 2 maanden geleden. Alleen kon ik toen wel tot 10-11 dpo wachten voor mijn eerste test :o:

    Achja, er komt drukke week aan dus heb geen tijd om er aan te denken. Vrijdag pas weer!
     
  6. neelatje

    neelatje Bekend lid

    24 jul 2017
    701
    677
    93
    Vrouw
    Sinds mijn laatste zwangerschap/miskraam schrijf ik de symptomen op, meestal vanaf een week voor NOD. Bij veel symptomen weet ik al dat die ronde niets wordt, vooral als ik bruinverlies paar dagen voor nod heb. Dan is het ook niet nodig om te testen :rolleyes: Wat ik me kan herinneren is dat bij alle zwangerschappen had ik geen tot echt weinig symptomen, geen gevoelige borsten, geen krampen etc. Paar keer is het wel gebeurd dat op basis van de symptomen (toen had ik er veel!) was ik echt overtuigt zwanger te zijn.. en 1 of 2 dagen voor gestest maar natuurlijk negatief. Dat doe ik dus niet meer. Die teleurstelling was zooo groot dat ik nu liever tot nod wacht :cool:
    Trouwens, nu nog geen symptomen.. vandaag 8dpo :oops:
     
  7. neelatje

    neelatje Bekend lid

    24 jul 2017
    701
    677
    93
    Vrouw
    Trouwens, gebruiken jullie extra vitamines of supplementen (naast foliumzuur) om "sneller" zwanger te worden? Mijn lijstje is best groot :rolleyes:
     
  8. Visje79

    Visje79 VIP lid

    9 jan 2019
    5.029
    5.934
    113
    Vrouw
    Ik volgde eerst gewoon advies Voedingscentrum op en nam foliumzuur en vitamine d. Inmiddels al wat formulieren van fertiliteitspoli gekregen waarop advies staat te starten met multivitamines, dat doe ik dan maar, ik nam al af en toe op het wachtbankje Davitamon mama totaal, maar nu dus elke dag. Verder eet ik gezond (denk ik.....)
    Wat staat er allemaal op jouw lijstje? :)
     
  9. Visje79

    Visje79 VIP lid

    9 jan 2019
    5.029
    5.934
    113
    Vrouw
    Herkenbaar, bij mijn zoon testte ik omdat ik wilde drinken dat weekend, de minste symptomen tot dan toe (pas 3e ronde, maar toch de twee ervoor ervan overtuigd dat er wat was, maar was niks, de maand met de minste klachten was het raak!)
     
  10. LolaLisa

    LolaLisa Bekend lid

    14 apr 2017
    516
    425
    63
    @Visje79 die site staat inderdaad vol met “leuke” feitjes, ik vermaak me er inderdaad al even mee :o: goeie tip!

    @neelatje ik neem Davitamon totaal mama een multivitamine met foliumzuur

    En direct na positieve test moet ik gelijk starten met bloedverdunners (misschien daarom mijn onzekere vroege testgedrag)
     
    Visje79 vindt dit leuk.
  11. neelatje

    neelatje Bekend lid

    24 jul 2017
    701
    677
    93
    Vrouw
    Precies! Dat had ik een paar keer en elke keer zie mijn verstand "niet op symptomen letten, dat zegt toch niets" en stiekem toch overtuigt dat het raak was... En daarna zooooo teleurgesteld...:cry:
     
    Visje79 vindt dit leuk.
  12. neelatje

    neelatje Bekend lid

    24 jul 2017
    701
    677
    93
    Vrouw
    Ik probeer ook (redelijk) gezond te eten maar een biertje met dit lekker weer lust lust ik ook ;)
    Ik slik multivitamine van Solgar, hoge dosis foliumzuur (5mg ivm de herhaalde miskramen), daarnaast extra vit D, vit B12 en omega 3, monnikspeper, teunisbloomolie vanaf 1cd tot eisprong, na eisprong tarwekiemolie en deze maand ook begonnen met Q-10 (dit artikel tegengekomen en dacht te proberen https://m.orthokennis.nl/artikelen/nieuwe-studies-met-co-enzym-q10). Ben benieuwd of die Q-10 wat effect zal met zich brengen :rolleyes:
     
    Visje79 vindt dit leuk.
  13. neelatje

    neelatje Bekend lid

    24 jul 2017
    701
    677
    93
    Vrouw
    En qua symptomen, deze avond een zware gevoel in mijn onderbuik en bij de liezen begonnen te krijgen.. het klinkt niet optimistisch voor mij :$
     
  14. Poppy1987

    Poppy1987 Actief lid

    5 jan 2017
    475
    279
    63
    Groningen
    Ik ga ook meer weer eens foliumzuur halen! Of misschien wel weer vsm mama, zoiets had ik vorige keer dacht ik...

    En ik had gisteravond opeens weer een sliertje slijm... Grrrr. Dus ga nu ook temperaturen want heb niet echt vertrouwen in mijn lichaam op deze manier!

    @neelatje. Wat jammer als dat zo zal zijn! Duimen dat her de goede kant op gaat!
     
    neelatje vindt dit leuk.
  15. Visje79

    Visje79 VIP lid

    9 jan 2019
    5.029
    5.934
    113
    Vrouw
    Foliumzuur moet je mee beginnen als je een kinderwens hebt, de neurale buissluiting gebeurt nog voordat je doorhebt dat je zwanger bent, dus om open ruggetje te voorkomen moet je (liefst maand ervoor) voor de bevruchting beginnen. Succes!
     
    neelatje vindt dit leuk.
  16. neelatje

    neelatje Bekend lid

    24 jul 2017
    701
    677
    93
    Vrouw
    Dacht je ei al te hebben?

    Vandaag weer alleen s'avonds een zwaar gevoel in mijn onderbuik. Maar verder geen andere symptomen. Als ik kijk naar de afgelopen 8 maanden had ik altijd vanaf een week voor nod of gevoelige of pijnlijke borsten en nu helemaal niets.. Mijn lichaam maakt me weer gek... :confused:
     
    Poppy1987 en Visje79 vinden dit leuk.
  17. neelatje

    neelatje Bekend lid

    24 jul 2017
    701
    677
    93
    Vrouw
    @Visje79 en hoe sta je in met de symptomen deze ronde? Al voorgevoel?
     
    Visje79 vindt dit leuk.
  18. neelatje

    neelatje Bekend lid

    24 jul 2017
    701
    677
    93
    Vrouw
    Had je al onderzoeken gehad dat je weet de bloedverdunners nodig te hebben? Welke gebruik je dan?
    Bij een positieve test zal ik ook medicatie gebruiken ivm de miskramen. Dus eigenlijk wel handig om op tijd te testen :rolleyes:
     
  19. LolaLisa

    LolaLisa Bekend lid

    14 apr 2017
    516
    425
    63
    Ik heb de vorige zwangerschap een heftige vorm van pre-eclampsie gehad. Om het risico op nog keer zo’n zwangerschap (en ietwat verhoogd risico op miskramen) te verkleinen moet ik beginnen met bloedverdunners tot 36 weken zwangerschap (hopelijk mag ik het deze keer halen zonder problemen..). Ik moet beginnen met kinderaspirine en na bevalling nog van die ellendige spuiten. Misschien veranderd het nog gedurende zwangerschap.
    Maar jij moet bloedverdunners gebruiken ivm miskramen dan? En Hoelang?

    Maar jeeetje ik zit al 2 dagen met zo’n enorm opgejaagd zenuwachtig gevoel. Ik heb helemaal geen symptomen. Behalve dan die dingen die ik eerder opnoemde, maar dat vind ik niet echt symptomen.
    Ik stress hem volledig de pan uit. Weet echt niet wat er met me gebeurd. Denk dat ik morgen maar gewoon een test ga doen om hopelijk van dat gevoel af te komen. Want mijn concentratie op het werk is echt belabberd.

    Hoe gaat het met jullie? Al testen/symptomen gedaan?
     
  20. Visje79

    Visje79 VIP lid

    9 jan 2019
    5.029
    5.934
    113
    Vrouw
    Ik voel niks..... dus beetje dubbel, want volgens mij merkte ik bij beide zwangerschappen niks....... jij? Oh zie het, lichaam speelt spelletje :confused:
     

Deel Deze Pagina