Een raadsel hier. Begin augustus heb ik een miskraam gehad met 4w5d. Hierna heb ik geen echo gehad om te kijken of het schoon was. Omdat wij iui behandelingen hebben en we even pauze wilde nemen heb ik 2 maanden rust en dus geen echo's gehad. Intussen 2 mooie cyclussen gehad en op 3 oktober ongesteld geworden. 5 oktober moest ik op echo komen voor controle op evt cystes voordat ik weer aan de hormonen ging beginnen. Daarop werd een vruchtje van ongeveer 5 weken oud gezien. Dus zwangerschapzwangerschapshormoon geprikt en die blijkt 0, niet zwanger. Ze denken een rest zwangerschap nog van augustus, maar dan zou alsnog zwangerschapzwangerschapshormoon aanwezig moeten zijn en hoe kan ik afgelopen 2 maanden dan wel ongesteld zijn geworden als er geen eisprong is geweest? 17 oktober moet ik terugkomen voor opnieuw een echo om te kijken of het er nog steeds zit. Iemand ervaring met zo'n zelfde soort verhaal?
Geen ervaring maar wat een apart verhaal! Het enige wat je kan doen is wachten op de volgende echo en zien of het dan gegroeid is. Ik hoop heel erg voor je dat het midden toch een actief vruchtje is die er tussen door is geglipt... Sterkte!
Een vruchtje van 5 weken zwangerschap met tegelijk een bloedbeeld van 0 hcg is zover ik weet onmogelijk. Er is dus een fout gemaakt. Of met het bloedonderzoek of met de echo. Heb je een foto van de echo meegekregen? Heb je zelf ook het vruchtje gezien op de echo?
Heb de foto niet meegekregen, maar wel gezien. Het zag ongeveer het hetzelfde eruit als de eerste echo die ik van onze zoon heb gehad met 5w6d. Volgens de kliniek waarbij we lopen komt het ook zelden voor dat het hcg 0 is met wel nog een rest zwangerschap. Ik vermoed dat ze daar ook een beetje voor een raadsel staan en mij daarom de 17e terug laten komen voor nogmaals een echo en niet al volgende week meteen curetteren?
Dan moet er met het bloed iets fout zijn gegaan. Je zou zelf ff een test kunnen doen. Als je idd zwanger bebt (ook al zou het een missed abortion zijn) dan moet er hcg zitten en dus ook toonbaar ol een test. Zonder hcg houdt een zwangerschap geen stand namelijk.
Dan denk ik echt dat er toch er iets is aangezien voor een vruchtje wat het niet is. Hopelijk heb je over 10 dagen duidelijkheid.
Inderdaad. Bloedtest negatief. Urinetest negatief. Dan kun je niet zwanger zijn. Dan is er iets verkeerd gezien op de echo? Zou haast vragen om een snellere echo als ik jou was. Nog 10 dagen wachten? Of nog een bloedtest ter controle.