Hoi Meiden, Gisteren heb ik een inwendige echo gekregen bij 6.5 weken zwangerschap. Hierop was een vruchtzakje van 7 weken te zien en een dooierzakje. Er klopte geen hartje en het vruchtje heb ik ook niet gezien (maar deze zou verstrengeld kunnen zitten in het dooierzakje, aldus de echoscopist). Zij vertelde dat dit leek op zwangerschapsduur van 5 weken en ze vroeg of ik misschien minder ver kon zijn. Ik kan alleen niet minder ver zijn want ik heb 10 dpo al positief getest. Ik ben zo bang voor weer een miskraam! Dinsdag mag ik naar de gynaecoloog voor een echo. Als daar nog niks op te zien is dan zullen we de vervolgstappen gaan bespreken. Is er nog hoop? Heeft er iemand iets soortgelijks meegemaakt?
Ik heb hier echt genoeg verhalen gelezen van meiden bij wie het echt goed kwam en het kindje gewoon verstopt zat.... Echt waar!!! Een ronde vruchtzak en een dooierzak is wel echt een goed teken!!! Als het een windei was dan zag je ook geen dooierzak. Het is max 7mm groot dit kan echt verstopt liggen achter de dooierzak. Ja het kan helaas ook een mk zijn maar het kan nog goed zitten dus de hoop niet opgeven.
Ik heb dit ook meegemaakt. Met 6.6 weken ongeveer hetzelfde beeld als bij jou. Met 8 weken weer een echo. Vruchtje was toen wel te zien, maar geen kloppend hartje. Helaas werd het een MA... Ik hoop voor jou dat je snel beter nieuws krijgt!
ik heb het zelfs 3 keer meegemaakt, dat ik teruggezet werd naar 5 weken en alle 3 de keren zeiden ze dat het slecht nieuws was, en toch 2 weken later een kloppend hartje dus het kan wel degelijk.
Toch kan ik het pas echt los laten wanneer er dinsdag weer niks te zien is. Ik blijf een beetje hoop houden, ookal weet ik dat de kans dat het niet goed zit groter is.... Mamaatjevanvijf, ben je toen later weer twee weken vooruit gezet of had je die keren je eisprong later gehad dan je dacht? Ik weet namelijk zeker wanneer ik mijn eisprong had dmv ovulatietesten. Plus een positieve test 10 dpo.
Helaas niet waar. Je kan wel degelijk een vruchtzak+ dooier zien, maar geen vrucht. Werd bij mij met 8 wkn ontdekt en tot 11 wkn bleef zakje groeien maar vruchtje kwam nooit tevoorschijn. @TS; ik zou sowieso hoop houden want het kan alle kanten op. Eisprong kan je weten maar bevruchting/ innesteling helaas niet! Ik duim voor je.
Hoop dat je goed nieuws gehad heb. Mijn eerste zwangerschap zag er ook zo uit en was helaas een missedabortion, ik hoop dat het niet het geval is.