Tweede maxi cosi aanschaffen of..

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Boommm, 1 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    je kan ook over op een achterwaartse autostoel. ik denk dat jullie het op die manier ook kunnen redden. wij hebben de brittax romer max way, super tevreden over!

2. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Ik zou ook en achterwaartse stoel nemen. Ik weet niet waar je gelezen hebt dat het niet zoveel veiliger is, maar dat is echt niet waar. Er is sinds juni 2013 een nieuwe richtlijn die langzaamaan voor alle autostoeltjes gaat gelden, waarbij het over een aantal jaar verplicht gaat worden om kindeen tot minimaal 15 maanden achterwaarts te vervoeren. Das niet voor niks natuurlijk.

3. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Mag ik vragen waar je dat gelezen hebt?
    En je kindje zit nu toch ook achterwaarts?

4. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Ik zou sowieso een achterwaartse opvolgstoel kopen, en dan nu helemaal! De gezondheid en veiligheid van je kind is dat wel waard. 11 maanden is helemaal klein om al voorwaats te gaan. Het lijkt goed te gaan tot er een ongeval plaatsvindt.

5. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    o en waarom denk je dat de eerste maxi cosi achterwaarts is? Omdat dat echt veiliger is!

6. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

1 sep 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    Zal me niets verbazen als het zelfs door een organisatie is geschreven waarvan je zou verwachten dat die kennis van zaken hebben hoor. Zo zijn er tegenwoordig vervolgstoelen te koop met alleen een beugel voor de romp van je kind, geen gordels dus. Bij anwb kwam zn stoel als best uit de test. Daar schrok ik heel erg van en helemaal toen ik een crashtest zag waar de auto over de kop ging. De dummy schoot namelijk zo uit het stoeltje.

Ontopic: ik zou denk gewoon even tot maandje voor je bevalling wachten. Mocht ze dan op wonderbaarlijke wijze opeens een giga groeispurt hebben gemaakt en boven de 0+ autostoel uitkomen met de kruin, kan ze in een vervolg stoel. Mijn zoontje heeft altijd op de +1 lijn gezeten en ging met 11 maanden over. Alleen omdat hij dus echt boven de rand kwam met zn hoofdje, anders had hij gewoon langer erin gezeten. Als ik kijk hoe instabiel hij toen zat in de vervolgstoel zou ik dus niet onnodig je kindje overzetten hoor.

7. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.748
    223
    63
    Hier een dochter op de plus lijntjes maar die heeft zelfs tot 14 maanden in de maxi cosi gezeten.

8. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik zou een tweede aanschaffen, Mira was ook erg klein en was daardoor pas met 14 maand uit de maxicosi.

9. ons2ewonder

ons2ewonder Bekend lid

3 mei 2011
    986
    8
    18
    moeder
    Ik zou een 2e aanschaffen. Hier een dochter op de -2 lijn en zit nu met 2,5 jaar nog in de maxicosi. Wij hebben er dus ook nu 2. ( wij hadden zelf 1 in onze auto en mijn ouders hadden er 1. Nu wij geen auto meer hebben staan ze beide in bij mijn ouders voor als we daar mee weg gaan)

10. Vogelmeisje

Vogelmeisje Fanatiek lid

3 mei 2010
    1.036
    303
    83
    hier straks 12 mnd ertussen en wij hebben via kennissen een maxicosi erbij gekocht voor 25 euro.
    Dochter weegt net 9 kilo en 74 cm lang (middenlijn curve) maar verder voldoet ze nog niet aan de vervolgstoel, tussen bovenkant hoofd en bovenkant maxicosi zit zeker 5 cm dus daar kan ze nog wel even in, blijft de veiligste manier van vervoeren dus daarom hebben wij hiervoor gekozen.

11. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ik zou óf een 2e maxi-cosi aanschaffen, óf een achterwaartse vervolgstoel. Zolang mogelijk in de maxi-cosi is het veiligst (mijn zoontje heeft tot 14 maanden in de maxi-cosi gezeten). Sowieso zou ik zo lang mogelijk achteruit vervoeren.

12. Koon

Koon Niet meer actief

Mijn zoontje heeft tot 18 mnd in de maxi cosi gezeten en groeit precies op de 0 lijn.
    Ik zou dus absoluut een tweede groep 0 stoel kopen. Of een achterwaartse vervolgstoel, maar aangezien je dat niet wilt, dan maar een groep 0 stoel. Veiligheid voor alles toch?

13. MommieD

MommieD Fanatiek lid

6 nov 2011
    1.496
    0
    0
    NULL
    020
    Kan je niet een tijdje een maxi cosi van een vriendinof kennis lenen voor je oudste kindje? Dat zou ik doen, totdat de cosi te klein wordt. 11 maanden is vrij vroeg voor een vervolgstoel, zelfs onze +1 jongen zat er nog tot een maand of 13-14 in.

14. Boommm

Boommm Niet meer actief

We zijn er uit, gaan toch voor een tweede maxicosi. Als ze haar lijntje blijft volgen zoals ze nu doet is ze nog lang niet toe aan een vervolgstoel. Bedankt voor alle reacties!

Deel Deze Pagina