Hoi! Wij verwachten twee meisjes. Nu hebben we al tijden meisjesnamen, maar ik begin ineens te twijfelen. De tweede meisjesnaam die we hebben is wel een blijvertje. Onze zoon heet Da.vid en voor het tweede meisje hebben we nu Jose.phine. Maar dat eerste meisje, ik ben gewoon nog niet overtuigd. We hebben nu dus wel een naam maar in tegenstelling tot de andere namen is dat echt een (klassieke) Hollandse naam. Daarnaast is het een naam die een stuk korter is dan J. Ik noem hem expres even niet omdat ik jullie niet wil beïnvloeden, want ik ben benieuwd welke naam jullie mooi vinden hierbij. Bij voorkeur een naam met een andere beginletter dan de twee genoemde namen! Alvast bedankt voor het meedenken
Josephine is een Franse naam dus ik zou kijken in die hoek. Charlotte Adeline Sophie Viviane Céleste Vallerie Yvette Paulette
D.avid komt op mij ook nederlands klinkend over (weet heus wel dat je het ook op zn engels uit kunt spreken hoor) dus voor mij zou het denk ik niet echt een issue zijn dat de eerste meisjesnaam wat korter dan J. is én nederlands klinkend. Een aantal korte, nederlandsklinkende meisjesnamen die ik zowel bij Da.vid als Jose.ph.ine vind passen zijn: Suze Romy Rosa Ilse Jildou Amber Dafne Wat ik dan bijv. weer niet vind passen is een naam als Kaat of Jip. Zelf zou mijn voorkeur uit gaan naar een andere franse, wat langere naam. Bijv. Josep.hine en... Aimée Philine Philou Romée Isaure Eleia (deze komt niet uit fr maar past er wel mooi bij vind ik) Ik ben wel héél benieuwd naar de naam nu natuurlijk. PB mag ook!
Elenore Celeste Fabiënne Marise Olivia Madelyn Noraly Rosalie Valerie Sabine Eloise Mafelon Avalon Marilou Cathelijne Rozemarijn Estienne Esperanza Isabella Phileine Elianne Lorelei Hannelore Marisol Cecilia Victoria Liselotte Madelief Marenthe Lorraine Vivienne
Anna of Anne Norah Elise Eline Elena Olivia Suzanne Sarah Isabelle Alexandra Esmee Vind eigenlijk heel veel bij passen. Een naam als Wies of Jet zou ik dan niet doen.
Bedankt voor al jullie opties! Ik krijg bij niet 1 naam het gevoel dat ik heb bij de optie die we al hebben, dus ik denk dat we het daar toch bij moeten laten, haha! Lot.te gaat het dan worden
Ooohh Josephine, prachtige naam! Zou ik graag willen maar ik heb een moeilijke man Juliëtte Amélie Lauren Aurélie Annabel Milou Philou Rosalie Rosalijn Annemijn Rosalinde
Ik zou lekker bij jullie eigen naam blijven. Het kan er prima bij. Een tweeling hoeft toch geen jut en jul-naam te hebben? Ik vind het leuk hoor!
Ik vind L. icm. J. echt wel kunnen hoor! Door dezelfde, zachte (want: -e) eindklank past het mooi bij elkaar. Zelfs al zou je J. op het einde uitspreken als -fien zou het kunnen omdat ze dan beiden weer lekker hollands klinken