Bloed en zeurende pijn onderrug 9,5 wk zwanger

Discussie in 'Miskraam' gestart door Babystew, 4 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babystew

Babystew Niet meer actief

Na 3 vroege miskramen in 1 jaar ben ik nu 9,5 week zwanger. Goede echo's gehad met 6,5 week en maandag met 8,6 week. Kindje was mooi meegegroeid, bewoog al en het hartje klopte stevig en snel genoeg. We durfden eindelijk een beetje te geloven dat het dit keer misschien eindelijk weer goed zou gaan!
    Vanochtend kreeg ik opeens een beetje kramp in mijn buik en ben even rustig op de bank gaan liggen. Opeens voelde ik wat lopen.. Bloed!! Ik was helemaal in paniek en tranen en ervan overtuigd dat het weer mis was. :( Vk gebeld en mochten direct langskomen. Kindje leeft!! Weer netjes meegegroeid vanaf de echo maandag, spartelde flink met de armpjes en het hartje klopte nog steeds mooi. Wel zag ze een holte met bloed in de baarmoeder zitten.
    Nu thuis met het advies om niet te tillen en rustig aan te doen.. Hopen dat mijn lichaam het bloed vanzelf weer opneemt en mijn baarmoeder niet overprikkeld raakt en weeën gaat veroorzaken vanwege het bloed waardoor het kindje er ook uit komt.

Ik lees online wel veel verhalen over hematomen maar vaak gaat dat niet gepaard met pijn. Ik lig nu vanaf thuiskomst op bed maar zodra ik opsta om naar de wc te gaan komt de zeurende pijn in mijn onderrug weer terug. Dit baart me wel extra zorgen moet ik zeggen, voelt echt als een menstruatie. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee? Ik dacht altijd dat bloed icm met pijn foute boel was. Maar het kindje deed het erg goed op de echo.

2. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    lieve schat ik heb ook een hematoom en geloof me dit gaat zo nu en dan ( net als dit moment en gisteren ) gepaard met rood bloed en kramp ( soms luiers nodig van mn kids om het bloed normaal op te kunnen vangen)
    ik heb hiereen hematoom van nu 6.5 bij 5.5 ... ene keer word die kleiner en dan weer groter.
    De kans dat je lichaam het snel opneemt die is er maar de kans dat je er nog weken mee moet lopen ook.
    Geen 1 verhaal is hetzelfde met hematomen.
    maar kramp is hier zeker aanwezig en ook draderig slijm en soms kleine stolsels.

Ik bloed hier al dagelijks vanaf 7 weken heb denk ik alle kleuren wel gezien roze/rood/donker rood/zwart/bruin

hier vandaag weer een kindje zien spartelen die trekt zich nog steeds niks aan van het bezoek in de baarmoeder

3. Jaetje85

Jaetje85 Actief lid

22 nov 2015
    489
    452
    63
    Hoi allebei,
    Ik wilde net zelf een topic openen over bloedverlies in combinatie met krampen en rugpijn, toen ik jullie berichten zag.
    Ik ben nog niet zover als jullie, nu 4,5 week, en ik dacht gisteren dat mijn 3e miskraam van dit jaar (en ooit) begonnen was. Maar ik twijfel nu, omdat het vooral bloed is, en geen (grote) stolsels zoals bij mijn menstruatie en twee vorige miskramen. Ik heb nu een hele dag fors bloedverlies gehad (meerdere maandverbanden, iig 2 volle snel achter elkaar en gisteravond en vandaag lijkt het minder). Wel flinke buikkrampen gisteren de hele dag en gisteravond, ook nog krampen toen het bloed al minder leek. Vandaag nauwelijks krampen meer. Ik let erop of er stolsels meekomen. Heel soms een klein sliertje en rode slijmdraden, en één keer een vrij kleine stolsel van een cm doorsnee. De vorige keer was het eigenlijk meteen bloed met veel grote stolsels. Bij mij voelt het dus ook als een menstruatie qua krampen en pijn, maar het ziet er anders uit!

Omdat het nu zo anders is, hoop ik dat het toch nog goed zou kunnen zitten en jullie verhalen geven wel wat hoop. Ik ga het sowieso afwachten en ben vandaag niet naar m'n werk gegaan... Even drie dagen weekend, rust houden en wie weet zet het niet door.........

Ik hoop in ieder geval het allerbeste voor jullie en dat het bloed/hematoom jullie babytjes niet in de weg zit! Die echo's van jullie klinken alvast heel levendig! Lijkt mij een goed teken! :)

4. Babystew

Wat heftig Thea, maar wat fijn dat je kindje het tot nu toe goed doet! Doe jij ook extra rustig aan of gewoon wat je normaal ook doet? Ik merk dat mijn baarmoeder rustig word als ik een tijdje lig, maar even lopen en het begint alweer.. Vrijdag en dit weekend heeft mijn man het kunnen opvangen, maar die kan niet vrij nemen van zijn werk hiervoor.. Dus zal het binnenkort toch weer zelf moeten doen.
    Ik ben bang dat het bij mij toch meer een beginnende miskraam is, morgen weer bellen voor een echo.. Wil weten of het nog leeft en ik dat stil liggen nog ergens voor doe. Zoo onzeker dit :(:(

5. Babystew

Hoe gaat het nu?
    Hier ook 3 vroege miskramen gehad dit jaar en dat begon ook als een normale menstruatie, maar met extra kramp en langer bloeden. Ik duim voor je!

6. Kitty01

Kitty01 Actief lid

30 sep 2012
    370
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat vervelend voor je. Ik heb ook een flinke hematoom en ik heb heel veel last van kramp. Kramp kan er dus wel degelijk bij horen. Ondanks kramp en verschillende keten bloedverlies groeit het kindje nog goed. Hoop voor je dat het bij jou goed blijft gaan!

7. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    Goede morgen kitty ! Hier weekend extreem bloed verlies gehad en stolsel verlies ( ter grote van manderijn. )
    Maar wederom goede echo's .
    Heb nu complete bedrust in zh

8. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    Heb jij non stop bloedverlies of heb jij ook stop periodes ?

9. Sannie92

Sannie92 Niet meer actief

Hier ook een hematoom gehad deze zwangerschap. Veel bloedverlies met stolsels en heftige krampen. Utrogestan gekregen om mijn baarmoeder rustig te houden. Pas rond de 20 weken was het bloeden/bruinverlies echt gestopt.

Ik heb vanaf week 7 tot week 18 plat gelegen. Alleen naar de wc en douchen. Heel erg lastig maar familie hielp me mee met huishouden en honden. Nu inmiddels wel 30 weken. Neem echt je rust!!!

Hoe meer je baarmoeder geprikkeld word hoe meer kans dat de baarmoeder het uitdrijft. Zoals bij mijn vorige zwangerschap is gebeurd. Toen zijn we met 15 weken ons kindje verloren, ik had geen rust genomen, werkte gewoon nog.

Het is echt enorm vervelend om plat te moeten liggen en een abbonementje films kijken is echt een must. Maar als je het daarmee kan redden, vind ik het zeker waard.

Succes en sterkte!

10. Babystew

Wat heftig Sannie. Fijn dat deze zwangerschap wel goed gaat.

Net weer een echo gehad, de bloeding was nu even groot als de vruchtzak ongeveer maar het bloed was wel aan het stollen. Dus de bloeding in de baarmoeder is wel opgehouden.
    Het kindje deed het goed.

Nu advies gekregen om nog zeker 2 weken heel rustig aan te doen, zodat het bloed opgenomen kon worden door mijn lichaam. Bedrust vond ze overdreven, maar ik heb een hele gevoelige baarmoeder dus ik vind dat zelf niet. Mijn eerste dochter is geboren met 29.6 weken en mijn tweede dankzij progesteron injecties blijven zitten tot 37.5 week.
    Ik merk dat zodra ik ga staan en lopen ik na een aantal minuten echt pijn in mijn onderrug krijg. En het weer rustig wordt zodra ik weer ga liggen.
    Ik ga dus proberen zoveel mogelijk rust te nemen. Wat heel lastig is met 2 kinderen en een verhuizing die deze maand moet gebeuren!! Vreselijk onhandig maar het is helaas niet anders.

16 december heb ik mijn eerste afspraak bij de gyn, hopelijk wil die mij ook utrogestan voorschrijven.. Wat een onzekerheid :(

11. Kitty01

Kitty01 Actief lid

30 sep 2012
    370
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Thea!
    Wat naar zeg, dat je opnieuw zoveel bloed en zelfs stolsel hebt verloren. Wat fijn dat het kindje goed is blijven zitten, dat moet wel een sterk kindje zijn! Goed dat je nu extra rust neemt. Ik verlies nu oud bloed maar heb hiervoor een paar keer helderrood gehad waarvan 1x heel veel en ook met stolsel. Je wordt er zo onzeker van... en ik heb ook echt veel last van kramp, dus doe het nu ook heel rustig aan.
    @ ts: goed dat je naar je lichaam luistert en rust neemt. Hopelijk wordt de hematoom gauw door je lichaam opgenomen!

12. Kitty01

Kitty01 Actief lid

30 sep 2012
    370
    0
    0
    NULL
    NULL
    Daar had ik ook over gelezen maar volwassenen mijn gyn zou utrogestan niet helpen (zou niet aangetoond zijn)... vond ik erg jammer, maar hij wilde het echt niet voorschrijven. Wat fijn dat jouw zwangerschap nog steeds goed gaat!

13. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Ik heb ook een flink hematoom gehad gedurende mijn tweede zwangerschap. Met 6 weken twee keer veel bloed verloren, daarna zat het boven de vruchtzak en kwam het er niet meer uit. Met 8 weken was het even groot als de vruchtzak. Met 11 weken was het bijna volledig geresorbeerd. Met 16 weken zaten er geloof ik nog wat restjes. Ze zeiden dat de kans groter was op vroegtijdig gebroken vliezen, doordat er zo lang bloed op de vliezen heeft gelegen zijn ze zwakker.
    Ik heb veel last gehad van harde buiken, al vanaf heel vroeg in de zwangerschap. Als ik iets te veel deed, dan ontspannen mijn buik ook niet meer, echt keihard. Heb dus erg rustig aan moeten doen. Maar uiteindelijk een voldragen zwangerschap en een prachtig gezond kind gekregen!

14. Babystew

Ik heb het vandaag gekregen, ondanks dat mijn gyn er het nut ook niet in zag en zei dat het niets zou helpen. Hij zei dat het dan een 'experiment' zou zijn en ik net zo goed op mijn kop kon gaan staan ;) en dat het nooit voor die doeleinden wordt voorgeschreven, hij had er nog niet van gehoord. Terwijl ik hier toch redelijk wat verhalen lees van vrouwen die het om die redenen voorgeschreven krijgen. Vooral vanuit het buitenland, dat wel.

Maar goed, ik mocht het wel hebben en heb het doosje nu thuis liggen. Twijfel de twijfel of ik het ga gebruiken of niet... Aan de ene kant denk ik, 'laat ik het gewoon proberen en zelf uitvinden of het iets doet of niet..', maar aan de andere kant heeft het ziekenhuis er wel redelijk verstand van lijkt me en ben ik toch bang voor bijwerkingen ofzo.. Ik lees in de bijsluiter dat je van Utrogestan ook juist zou kunnen gaan bloeden? En het idee dat ik het vaginaal in moet brengen, ben ergens bang voor infecties oid..
    Ik twijfel nog even verder!

Het hematoom leek niet kleiner, maar het is ook een beetje moeilijk te meten omdat het nu ipv naast het vruchtje, tot onder het vruchtje was gezakt en een hele andere vorm had (meer pannekoek). Het kindje ligt nu op een bedje van bloed als het ware. Het lijkt net een tweede vruchtzak die eronder zit. Er leek ook een 2e plek gevonden, rechts bovenin achter het kindje. Daar leek het bloed wat verser, alsof het vanaf daar onder het kindje lekte. Maar de gyn zei later dat dat niet zeker was.

Onzeker dus nog steeds.. Ik durf er niet van te genieten, zo bang om het te verliezen. Het kindje was enorm druk en leek totaal niet onder de indruk van het bloed, groeide lekker. Volgende week weer een echo.

15. Babystew

Fijn dat het goed is afgelopen! :)
    Ik ben van mijn eerste kindje veel te vroeg bevallen, met 29.6 weken. Dat kwam niet door een hematoom, maar daardoor ben ik nu wel bang voor het 'zwakkere vliezen' verhaal.. Hopelijk valt het mee.

16. Babystew

Hier nog een foto van de echo, direct onder het kindje zit het hematoom.

17. Babystew

Thea, ik lees nu in je onderschrift dat het misgegaan is. :(:( Heel veel sterkte!!! Jullie hebben zo hard gevochten, wat ontzettend oneerlijk..

Deel Deze Pagina