Vorige week wat bloedverlies, gister buikpijn, vandaag echo. En spijtig genoeg is het, net als de eerste zwangerschap, na 7 weken voor ons afgelopen... De VK vroeg of ik het spontaan wilde laten komen. Nou wat denk je zelf, niet dus. Morgen curretage, ben ik er lichamelijk gelijk vanaf. Dan kan het 'rouwproces' (wat zo heb ik het de vorige keer ervaren) beginnen, zonder dat ik maar moet afwachten wanneer mijn miskraam gaat beginnen. Ben er nu ook even helemaal klaar mee... Bizar dat je nu echt OVERAL (buiten, in de supermarkt, reclames, tijdschriften...) baby's, buggy's en zwangere vrouwen ziet. Om gek van te worden, ik ga zo lekker in bed liggen.
Heel veel sterkte! Ik voelde het ook als een rouwproces. Anderen om mij heen zeiden. Ach gelukkig nu en niet over nog wat meer weken, maar ik vond het nu al erg genoeg. En idd dan valt je opeens op hoeveel mensen er om je heen zwanger zijn. veel sterkte ook voor morgen. Liefs Britt
Krullie het is vreselijk als je dit overkomt en helemaal als het twee keer misgaat! Het is zo moeilijk om je lichaam te blijven vertrouwen. Neem je tijd om fysiek én emotioneel te herstellen. Het is niet niks *Dikke knuffel*
Nee het is inderdaad niet niks. Vorige keer had ik én een spontane miskraam én twee dagen later nog een curretage, omdat het niet goed met me ging. Daarom heb ik nu gelijk gekozen voor een curretage. Ik wil niet nog een keer in een hel terechtkomen door 6 uur in de badkamer te staan en te wachten totdat het bloeden en de buikpijn minder wordt. Ik ben ook zo vreselijk pissig. En ik weet eigenlijk niet op wie... Godverdomme, waarom moet mij dit nou weer overkomen? De spullen die ik de vorige keer had verzameld, boeken, tijdschriften etc. had ik weer naar beneden gehaald omdat ik weer zwanger was. Toen ik vanochtend thuis kwam heb ik die doos gelijk weer op zolder geflikkerd inclusief álle strippen foliumzuur die ik kon vinden aaaaaaaaaaaaah!
krullie meid meid wat verschrikkelijk is het dat je het twee keer moet meemaken meid dat doet ongelooflijk veel pijn je gaat je afvragen waarom ik en waarom al die andere vrouwen met dikke buik niet. laat de boosheid eruit komen en het verdriet krop het niet op praat huil schreeuw samen met je partner echt het lucht op. Ook doorhier te kunnen posten helpt het je om het verlies een plekje te geven de dromen hou je meid hou je ook aan die dromen vast ooit komt het goed soms moeten we langer wachten dan we willen. Ik hoop dat de curretage snel voorbij is zodat jij het kunt gaan verwerken en het een plekje kunt gaan geven. en dat de zon toch ook snel opnieuw mag schijnen alleen dan wel langer als dat het nu was. maar je moet hoop houden, dat het ooit goed komt anders ga je er aan onderdoor. En wordt verbitterd meid kop op wij zijn er voor je als je het even helemaal hebt gehad of je ei gewoon even kwijt wilt knuf miriam
Ik snap het helemaal hoor die boosheid gewoon lekker laten gaan je verdriet en alles. Lucht altijd een klein beetje op voor eventjes. Heel veel sterkte bij de curretage en gun jezelf de rust daarna. Dikke knuffel
Krullie, wat erg. En dan ook nog al die andere zwangere mensen en mensen met pasgeboren babies om je heen. Om gek van te worden! Het lijkt ook wel of nu alle gesprekken er over gaan. Heb je je curretage al gehad? Hoe is het nu met je? Mag je daarna meteen naar huis? Heel veel sterkte en laat je emoties er maar gewoon uit, dat lucht vaak op. Liefs, Drew
Bedankt voor alle lieve reacties! Vanochten 10.30 uur curretage gehad. Om 14.00 uur mocht ik lekker naar huis. M'n vent verwend me en samen zitten we lekker op de bank te praten, te snikken en te vloeken. Curretage viel me weer mee. Nu heb ik nog wat bloedverlies, maar verder voel ik me lichamelijk goed. Iedereen in het ziekenhuis was heel aardig, maar soms dacht ik: betuttel me alsjeblieft niet zo zeg. Je kent me niet eens, doe dan ook niet alsof je m'n beste vriend bent. Maar goed het is allemaal wel goed bedoeld uiteraard. Lekker de hele week thuis, mocht van m'n baas pas maandag weer komen. Als ik er klaar voor ben ga ik, kijk van het weekend wel. Ja en dan zijn al mijn baby fantasieen ineens weg en moet je door omdat dat nou eenmaal altijd zo gaat in het leven... Ben blij dat ik hier af en toe een bericht kan plaatsen. Vind het fijn om ervaringen van anderen te lezen, helpt altijd. Liefs
Krullie, heel veel sterkte er mee. Als je zin hebt of je verhaal kwijt wil, dan horen we het wel. Daar is dit forum voor. Nu genieten van wat je wel hebt: je vriend/man, hou elkaar lekker vast. *knuf*