Voor een 2e vanaf nov '15

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Anroj, 16 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anroj

Anroj Actief lid

9 jan 2014
    201
    12
    18
    Hoi hoi allemaal!

Ik ben Anouk, heb samen met mijn man een dochtertje van 13 maanden en hebben begin november besloten voor een 2e kindje te gaan!

Het lijkt me leuk ervaringen uit te delen met andere dames die ook voor een 2e kindje gaan!

Groetjes Anouk

2. Anroj

Anroj Actief lid

9 jan 2014
    201
    12
    18
    Niemand?

3. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Jawel!:D Ik schrijf al mee in een ander topic, maar kan hier ook best. Ik heb ook een dochtertje van 13 maanden, en ook deze maand besloten voor de 2e te gaan! Vorige week ongesteld geweest, deze weken maar gezellig maken tussen de lakens en dan zien we volgende maand weer.

Maar leuk, hoop op nog meer mee kletsers! :D

4. Anroj

Anroj Actief lid

9 jan 2014
    201
    12
    18
    Welkom! Leuk!!
    Wat toevallig zeg! Ik heb mijn menstruatie nu bijna achter de rug!
    Dus ook hier de komende weken gezellig maken😊

Ja zou wel leuk zijn als er nog wat dames bij komen!

5. Yaisa

Yaisa Fanatiek lid

31 jul 2013
    1.225
    1.262
    113
    We gaan ook voor een 2e! Sinds de geboorte van onze zoon alleen condooms gebruikt, maar die gebruiken we nu ook niet meer. Tot 4 maanden geleden full time borstvoeding gegeven/gekolfd, maar dat is door zoonlief afgebouwd naar 1 keer per dag. Had vandaag toevallig een positieve ovulatietest. Is de laatste test die ik had liggen. Wil ook geen nieuwe meer kopen omdat ik er iets meer ontspannen mee wil omgaan als bij de eerste. Waarschijnlijk zal ik hier dus ook niet heeeeel erg veel te vinden zijn, slecht voor m'n testdrang 😊

6. Anroj

Anroj Actief lid

9 jan 2014
    201
    12
    18
    Welkom Yaisa!

Nou, hopen dat het snel lukt!!
    Ik heb gisteren toch ovulatietesten gekocht, omdat mijn cyclus de vorige keer heel onregelmatig was.. Ik heb een jaar lang weer de pil gebruikt (had een keizersnede gehad, en dan wordt afgeraden om binnen een jaar weer zwanger te raken, alleen condooms was mij te riskant), hoop snel op een positieve ovulatietest😁

7. Yaisa

Yaisa Fanatiek lid

31 jul 2013
    1.225
    1.262
    113
    Kan me voorstellen dat je na een jaar de pil toch ovulatietesten gaat gebruiken om te kijken wat je cyclus doet. Ik weet ook niet hoe lang ik mezelf kan bedwingen om ze niet te kopen... Heb je nu je eerste menstruatie gehad na het stoppen van de pil? Spannend weer hoor! Hebben jullie bij de 1e veel geduld moeten hebben? Ik was na een half jaar zwanger, maar was toen wel al een jaar gestopt met de pil.

8. Anroj

Anroj Actief lid

9 jan 2014
    201
    12
    18
    Ja klopt inderdaad, dit is mijn eerste menstruatie na de pil.. dus volgende week moet het hier in huis heel gezellig worden haha!
    Ik was van de eerste ook na een half jaar zwanger.. heb de laatste 2 maanden uiteindelijk toch ovulatietesten gebruikt, eerst van 123 thuistest, die maakten het alleen maar verwarrender, later van de action bij gehaald, meteen een knaltest en ook 'direct' zwanger.

9. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Ah, nog iemand erbij. Leuk, Yaisa!
    Snap dat je het nog eerst zonder testen wil proberen, komt dan toch wel veel nadruk op te liggen.

Anroj, ben benieuwd naar je cyclus deze ronde. Ook benieuwd wat de testen gaan zeggen. :)

Hier gebruiken we niets. Ons dochtertje kwam ongepland, ben nu super benieuwd hoe het deze keer zal gaan. Ik hoop dat het voor niemand in dit clubje lang hoeft te duren. Mijn nod ligt deze keer rond 5 december, wat zou dat een leuk cadeautje zijn zeg. :D

10. Anroj

Anroj Actief lid

9 jan 2014
    201
    12
    18
    Ja dat zou idd een mooi cadeautje zijn! De positieve test van mijn dochtertje hadden we op 14 februari! Ook zo'n mooi cadeau😊

Volgens de app zou mijn nod op 9-12 zijn, maar die gaat natuurlijk uit van een normale cyclus.. maargoed, als ik op 9 dec nog niks voel aankomen gooi ik er wel een testje tegenaan😊

Ik wou het eigenlijk ook zonder testen gaan doen, zo van we zien het wel..
    Maar ik weet dat als ik weer een lange cyclus heb, ik dan heel 'onrustig' wordt, verward.. dus van daar toch maar wel met testen.. wat meer 'rust' voor mezelf..

11. Yaisa

Yaisa Fanatiek lid

31 jul 2013
    1.225
    1.262
    113
    Voor mijn gevoel werd het met die testen zo'n "moetje" omdat je die vruchtbare dagen wilt benutten. Ach we zien wel hoe lang ik het vol houd zonder testen. Toen ik nog fulltime borstvoeding gaf had ik een hele wisselende menstruatie, variërend van 26 tot 58 dagen. De afgelopen 3 maanden is het steeds een dag of 28 geweest dus daar ga ik nu ook maar van uit. Gezien m'n positieve ovulatietest zal dat ook wel ongeveer kloppen en dan zou ik de 30e m'n nod hebben.
    Zou idd een leuk Sint kadootje zijn Billy!
    En jij een hele gezellig week gewenst anroj! 😉

12. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Anroj; ik begrijp het wel. En als je er baat bij hebt, waarom niet, toch. Gewoon gebruiken dan.

Yaisa; daar zou ik bij ons ook bang voor zijn. Merk dat ik er sws wel veel mee bezig ben, met die testen zou ik mezelf gek maken. Maar goed, je bent de eerste met je nod, dus ben benieuwd zeg. :D

13. Anouk1989

Anouk1989 Actief lid

18 nov 2015
    260
    96
    28
    NULL
    NULL
    Hoi hoi! Ik ben nog dezelfde Anouk, maar vond mijn gebruikersnaam verschrikkelijk 🙈 haha

Precies om die reden wou ik in eerste instantie eigenlijk ook weer geef ovutesten gaan gebruiken.. maar van de week maakte mijn man, nadat ik hem vroeg of hij er zeker van was dat hij voor de 2e wilde gaan, de opmerking: ja ik denk er echt de hele dag aan.. dus er mee bezig zijn we toch.. dan maar liever duidelijkheid.. voor de vorige zwangerschap wisselde mijn cyclus van 34 tot 68 (of zoiets, weet het niet meer precies).. dan brengen die dingen toch wel rust. Ondanks dat het dan een 'moeten' wordt.. Ik denk persoonlijk dat als je de knoop doorgehakt hebt, dat het onbewust toch een soort moeten wordt.. naar mijn idee probeer je het dan toch wel een beetje te plannen.. maar goed, daar kan iedereen anders in staan natuurlijk, kan natuurlijk alleen vanuit mijzelf praten..

14. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Hahaha, grappig. :D je had ook gewoon aan beheer kunnen vragen om je naam te veranderen, je had geen nieuw account hoeven aanmaken.

Maar idd, je hebt ergens in die zin ook wel gelijk. Laten we het er op houden dat het allemaal zo z'n voor- en nadelen heeft. :)

15. Yaisa

Yaisa Fanatiek lid

31 jul 2013
    1.225
    1.262
    113
    heeft idd allemaal z'n voor en nadelen!
    Rot is dat hè, zo'n sterk wisselende cyclus. Hopelijk is dat nu beter. Sterker nog, hopelijk heb je maar 1 cyclus nodig!
    Begin hier alweer overal zwangere vrouwen te zien...

16. Anouk1989

Anouk1989 Actief lid

18 nov 2015
    260
    96
    28
    NULL
    NULL
    Oh dat wist ik niet dat dat kon 😇
    Ja erg is dat he.. al die zwangeren om je heen zien.. haha

17. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Oh rot is dat zeg. Ik heb ook echt totaal geen geduld hiervoor. Ach, wie wel...

Maar ik heb vanmorgen toevallig vruchtbaar slijm gespot. :D Wat jij zei klopt wel hoor, Anouk. Je gaat er sws mee bezig zijn. Ik temp en test niet, maar nu we halverwege de maand zitten, zorg ik toch wel voor wat gezellige avonden. Je bent er hoe dan ook mee bezig.

18. Anouk1989

Anouk1989 Actief lid

18 nov 2015
    260
    96
    28
    NULL
    NULL
    Oehh dan weet je wat je te doen staat 😁 haha
    Heb vandaag mijn eerste ovutest gedaan, hartstikke negatief haha. Maar toch vandaag elke keer steekjes li onderin de buik.. dus dacht miss toch al tekenen van de eisprong..?? Zou wel al heel vroeg zijn.. maar goed.. geen idee haha, we zien het wel.. 😊 gezellig maken kan altijd..😀

19. NienT

NienT Bekend lid

12 mei 2012
    622
    56
    28
    Hallo allemaal!
    Ik sluit me graag aan bij het clubje. Ik heb een zoontje van 2,5 en omdat eindelijk ons huis verkocht is en we groter kunnen gaan wonen kunnen we eindelijk gaan voor een tweede. Nu een week of 3 geleden is mijn mirena verwijderd. Ik was van plan om maar gewoon te kijken wanneer het zou gebeuren maar was liever gister al zwanger dan vandaag dus ben toch met ovulatietesten begonnen. Ik wacht nog steeds op mijn ongesteldheid dus heb geen idee hoe mijn cyclus is. Werd door de mirena niet meer ongesteld. Wacht dus met spanning af op ongesteldheid, positieve ovulatietest of misschien een zwangerschapstest 😉

20. Anouk1989

Anouk1989 Actief lid

18 nov 2015
    260
    96
    28
    NULL
    NULL
    Welkom NienT!
    Gefeliciteerd met de verkoop van jullie huis!
    Hopen dat je eerste menstruatie snel komt, zodat je hopelijk wat meer duidelijkheid gaat krijgen! Spannend is het allemaal (weer) he?!

Deel Deze Pagina