Hallo allemaal! Door het Xavi/Fynn topic, besefte ik me opeens hoe weinig het gebeurd (eigenlijk nooit) dat er een reactie van ts in het topic komt. Ik, als namengek, lees veel mee in dit gedeelte van het forum. Vind het leuk om tips te geven en namen te verzinnen. En om nieuwe namen te ontdekken natuurlijk Maar eigenlijk krijg je er nooit meer wat van te horen. Best jammer. Ik zie leden soms lijsten opstellen waar je u tegen kunt zeggen, en vervolgens reageert ts niet meer. Of staat ts voor een dilemma, leden geven uitgebreid (soms wekenlang) hun mening en je krijgt nooit meer te horen wat de uiteindelijke keuze is geworden. Jammer toch?! Dus bij deze de vraag aan de topicstarters in dit onderdeel: heeft jouw topic enig nut voor jou gehad? Heb je er wat mee gedaan? Ben je door een lid hier op een leuke naam gekomen, of heb je alle suggesties naast je neer gelegd? Ik ben benieuwd Ik heb een poll toegevoegd, maar weet niet precies of de antwoorden zo handig zijn haha. Met inspiratie bedoel ik vragen als: wat past er bij... Met mening bedoel ik vragen als: vinden jullie Jan een mooie naam? En de uiteindelijke keuze: heb je die gemaakt op basis van je topic hier?
Wat een leuk topic! Ik ben ook altijd benieuwd of ze iets met de reacties hebben gedaan, en enigzins teleurgesteld als je dat niet meer te horen krijgt..
Ik ben ook heel benieuwd! Ik heb nog geen kinderen maar mag het ons ooit gegund zijn wil ik mijn dochter graag een naam geven die ik uit een topic van hier heb
Ik heb destijds ook een topic geopend en laten weten wat het werd. En de eerste keer had ik een paar namen en daar zat de oorspronkelijke naam niet bij. De tweede keer (zelfde baby) keuze uit twee en we hebben toen zelf gekozen. Maar de meningen van hier waren wel fijn. Het was meer een bevestiging van wat wij al voelden. Toen in combinatie met onze achternaam en of dat wel mooi stond.
Leuk topic. Ben ook wel benieuwd. Ik heb hier ook om meningen gevraagd, maar ik twijfelde tussen 2 namen. De naam die de meesten het leukst vonden, gaat het ook worden (was sowieso al mijn voorkeur). Sommige kwamen nog met een andere naam, maar dat vond ik geen mooie naam, ook al scheelde het maar 1 letter. Ook de 2e naam heb ik gekozen door het forum. Alleen de 3e naam niet.
De naam van mijn dochter was een suggestie hier, maar dan praten wel over jaren geleden. Mijn favoriete jongensnaam komt uit een van de lijstjes van @maansneeuw als reactie op een ander topic. Mocht er ooit nog een zoon komen staat deze vast.
Wat een leuk topic! Hier drie jaar geleden geen gebruik gemaakt van dit deel van het forum toen we op zoek waren naar de naam voor onze kleine man: had zelf al een soort van shortlist! Nu hebben we nog geen idee voor de naam, dus wie weet! Ik lees nu vooral mee met verschillende namentopics.
Wij hadden al wel de naam, maar twijfelde enorm over de schrijfwijze. Zijn er dankzij dit forum wel aan uit gekomen.
Ik had een poll door iemand anders laten plaatsen met de Namen Jens, Lars, Jesse en colin. Jesse kreeg de meeste stemmen, We hebben voor colin gekozen.
Ik heb een paar jaar geleden gevraagd of de naam die wij hadden ook voor een meisje zou kunnen (oorspronkelijk een jongensnaam). Toen het overgrote deel van de reacties positief waren, hebben we onze dochter ook echt zo genoemd.
Door een hormoon dingetje werd ik onzeker over de naam van onze dochter.... De twijfel sloeg (na de geboorte) toe! K*Zooi, toen een topic geopend om het van mij af te schrijven. De leuke reacties op haar naam deden me toen wel goed☺
Als het een jongen is gaan wij hoogstwaarschijnlijk één van de namen gebruiken (als derde naam) die in mn topic genoemd zijn
Ik heb een jaar of zes geleden om advies gevraagd. Mijn nummer 1 naam scoorde het hoogst, de naam die voor mijn man op 1 stond veel minder. En toch is het uiteindelijk de naam geworden die lager scoorde, want ik vind het belangrijker dat wij het er samen overeens zijn dan wat 'buitenstaanders' ervan vinden. De naam van de jongste vinden sommige mensen heel mooi en anderen totaal niet, daar kwam ik toen wel achter...kwestie van smaak dus, net als met zoveel namen.
Ik heb zelf nooit een topic geopend, maar lees wel graag de topics van anderen en de naam die we nu in ons hoofd hebben voor onze dochter komt uit een van de vele lijstjes. Zit er soms wel eens aan te denken een topic te openen omdat we twijfelen, maar het voelt niet goed, geen idee waarom. Ik moet zeggen dat ik lange lijstjes meestal voorbij scroll, vind de moeite die erin gestoken zit superlief maar ik raak dan het overzicht kwijt ofzo.
Heb nog een topic geopend bedenk ik me nu.. Ging om het punt dat ik voor een meisjesnaam iets als "engel" in gedachten heb, maar zelf bang ben dat ik dan over ons afroep of ons kindje niet zal gaan hemelen.. Dus de vraag was wat anderen hiervan vonden. Vrijwel iedereen zei 'als jij het zo voelt moet je het niet doen'. Gek genoeg neig ik toch nogsteeds naar deze naam. Deels omdat ie, na onze oorspronkelijke #1 die door de plotselinge populariteit af valt, inmiddels al heel lang op #1 staat voor ons beiden. Maar ook omdat ik 2x heb gedroomd dat we nu een meisje krijgen en 1x heb gedroomd dat we voor die naam moeten gaan. Dus ben nog niet zo zeker of ik de adviezen uit dat topic ook gebruiken ga
Ik heb mijn naam niet hier vandaan, ook niet om meningen of suggesties gevraagd. Reden is omdat het mij niet uitmaakt want anderen vinden Wel vind ik het erg leuk om hier de lijstjes door te lezen en soms geef ik mijn mening. Maar dan eigenlijk alleen als ik een naam heel leuk vind of juist echt verschrikkelijk en ik het ongeboren kind in bescherming wil nemen