Wat zouden jullie doen? Mijn vriend is helemaal gek van muziek en verkocht van een naam van een bepaalde band. Ik vind de naam niet lelijk maar gewoon; "wel aardig". Omdat het mijn achternaam hoogstwaarschijnlijk wordt ben ik geneigd om hem deze voornaam dan te laten kiezen. (als compromis). Wat vinden jullie? Zouden jullie perse gaan voor een naam die je allebei helemaal fantastisch vind, (als dat al bestaat) of zouden jullie ook wel kunnen leven met: wel aardig...?
Wij hadden het net andersom. Mijn vriend wilde perse dat ons kindje zijn achternaam zou krijgen. Toen heb ik gezegd dan heb ik het vetorecht bij de voornaam. Dus ik mocht kiezen tenzij hij het echt heel lelijk vond. Ik denk dat ik het niet zou kunnen een naam waar je je niet goed bij voelt. Ik zou er toch nog even goed over nadenken. En misschien komen jullie nog een naam tegen waar jullie allebei helemaal weg van zijn. Je kan toch nog gewoon door gaan zoeken en deze naam in je achterhoofd houden.
Ik zou doorzoeken tot jullie een naam hebben gevonden die je allebei mooi vind. Misschien kan je deze naam als tweede naam gebruiken? Ik weet uit ervaring dat het toch aan je blijft knagen als een naam niet helemaal bij je past, ook al vind je het 'wel mooi'. Succes!
Inderdaad, ik blijf wel zoeken naar iets leukers, maar we zijn zo gigantisch verschillend in smaak.... Ik hou van korter, modern, bijv zoals; Raf, Ties, Zeb ofzoiets. Hij van klassiek, theatraal, ridderlijk zoals Darius of Tristan. Of we er ooit uitkomen is maar de vraag, maar ik blijf wel op zoek
dan is het misschien inderdaad een optie om 'zijn' naam als 2e naam te doen. En je zou als eerste naam misschien een naam in zijn stijl kunnen nemen die je ook leuk afgekort kan gebruiken (Rafael-Raf oid). Lastig lastig, maar ik zou proberen iets te vinden waar jullie allebei een goed gevoel bij hebben. Succes ermee!
Gewoon doorzoeken naar een naam die jullie beiden helemaal goed vinden en lukt dat niet, dan kan je alsnog voor de naam gaan die hij zo mooi vindt.
Ik zou echt NIET kiezen voor een naam die ik wel 'okee' vind.. Daar krijg je vast spijt van. Dus nog even doorzoeken of inderdaad zijn keuze als tweede naam nemen ofzo.
Ik zou de naam toch wel meer dan okee moeten vinden. Je moet er wel achter staan. Hou deze naam in ieder geval vast, maar zoek nog lekker verder. Misschien een naam die hij leuk vindt, maar die je ook kunt afkorten. Succes!
Mooi zo! Gefeliciteerd! Ben toch nieuwsgierig: is het een korte stoere of een lange 'ridderelijke' naam geworden?
Mijn dochter heeft de naam gekregen die bij mijn man op 1 stond en bij mij op 3... Gevolg is dat ik haar vanaf het eerste moment bij haar tweede naam noem (mijn eerste keuze).
Nu jullie toch zijn afgestapt van de vernoeming naar een band ben ik heel nieuwsgierig welke dat was?
Ik had nogal een vooroordeel tegen vernoemen naar een band. Maar Sigur vind ik wel erg mooi! Toch fijn dat jullie er nu uit zijn. En over 2 maandjes wel hier posten he, wat het is geworden!
Tuurlijk, dat snap ik! Ik probeer toch te raden... Tuur? Nee hoor, houd het lekker voor je, ik merk het wel