hallo allemaal, inmiddels ben ik ruim 23 weken zwanger van ons dochtertje. We hebben reeds een zoontje, welke Quinn heet. enkele weken geleden heb ik al een bericht geplaatst met wat namen. Toen kwam er Yara uit, ik en mijn man waren er ook vrij zeker van, dit gaat hem worden. echter de weken gaan voorbij en mijn enthousiasme over de naam zakte weg. Maar ik vond ook geen naam waar ik wel het wow gevoel bij had. Ik heb het onderwerp naam, even laten rusten en soms wat gezocht naar namen. Inmiddels hebben we een top 5, mijn man en ik hebben dezelfde top 5, echter in verschillende volgorde, dus ik kom weer eens bij jullie voor advies. mijn top 5 1 Mila 2 Yvke 3 Julie 4 Fiene 5 Yara Wat vinden jullie???
Mila of Julie! Yvke en Fiene vind ik erg truttig. Yara is ook wel leuk, maar lang niet zo leuk als Mila of Julie
Lastig. De mooiste namen vind ik Fiene en Yfke. Yara op 3. Maar bij Quin vind ik Yara het meest logisch klinken. Maar omdat ik vind dat je niet op die verwachting hoeft in te spelen kies ik voor de mooiste naam die ik minder verwacht maar ook super leuk bij Quinn vind staan: Fiene. Julie vind ik niet zo mooi omdat je 'm op zoveel manieren kunt uitspreken (na Quinn verwacht ik dzjoelie, maar zjuulie of juulie kan immers ook nog) en Mila vind ik 3x niks qua klank (lomp, meer iets voor een merk of huisdier).
Mijn zoontje heet Milan en als dit kindje ook een jongen was, zou het Quinn geworden zijn. Vind Milan en Quinn dus een leuke combi en heb om die reden ook voor Mila gekozen! Past prima bij elkaar!