Hoi We verwachten ons 1e kindje en zijn druk bezig met het bedenken van een mooie naam. We vinden allebei een dubbele naam erg leuk, maar het moet ook leuk zijn als de alleen de 1e naam gebruikt. Voor een jongetje hebben we bv jimte jan, jimte als roepnaam vinden we leuk, maar de combi jimte-jan ook. Nu willen we voor een meisje ook zoiets en het liefst met een beetje een fries tintje.. Opties die we nu hebben anne marije (maar alleen anne ben ik niet zo'n fan van) janna marije doutzen marije (maar dan heb je weer zo vaak de link naar doutzen kroes) .. en we zijn erg fan van om de 2e naam marije er bij te hebben. Tuurlijk staan we open voor andere leuke opties en combinaties. Iemand ideeen?
Else Marije (of Elske) Else Marie Lise Lotte/Lot Fenne Elise Siske Marijke (of Silke) Imke Doutzen Yfke Marthe Jetske Marije Of dus Marije erachter plakken? Marije zelf is ook een mooie roepnaam toch?
Sietske Marije Fieke Marije Jente Marije Hanne Marije Diede Marije Eefke Marije Yfke Marije Ina Marije Janne Marije Lieske Marije Wietske Marije Ymke Marije
Mijn eigen naam is nynke en 2e naam baukje, roepnaam gewoon nynke. Doutzen Kroes vind ik een topmeid, dus een associatie naar haar is niet in negatieve zin. Blijf het ook nog als prima optie zien. Ik vind de optie Jente Marije ook erg leuk! Yfke hadden we ook op het lijstje, maar dan komt mijn man weer met Yfke Strum aanbeetje zelfde als met Doutzen Kroes. Zal eens even een mijn ega raadplegen wat hij er van vind. Al er blij met de gegeven opties dus! Maar mag altijd meer natuurlijk, haha.
hmm imme moet er even aan wennen. Ben nog niet direct enthousiat. Heb net Jente aan mijn man voorgelegd, hij wees het niet direct af. Dus dat is al een goed begin, haha. Hij moet vaak even wennen. Yenthe vind ik ook wel een leuke manier om het te schrijven. Wat meisjesachtiger.
Jinte Marije klinkt inderdaad super! Wies/Wietske en Diede vind ik ook heel mooi. Onze zoon wil dat zijn aanstaande zusje Sjoukje gaat heten! Vernoemd naar zijn lievelingsjuf. Heel schattig maar voor ons gaat dit hem echt niet worden haha Tjibbe vind ik ook heel gaaf, maar volgens mij is dat meer voor jongens toch?