Vandaag gehoord dat we een jongetje krijgen! Jeej! Dus nu echt nadenken over de naam.... wat vinden jullie van bovenstaande namen? Of hebben jullie nog meer leuke ideeen? Naam mag niet met op een A eindigen, verder houden wij van namen met twee lettergrepen maar ook 3 mag wel.
Ik vind Joeri juist leuk! Hidde vind ik zelf vreselijk en Dion vind ik idd ook vrouwelijk. Ken een vrouwelijke Dion.
Hidde! Joeri vind ik kinderachtig klinken en te makkelijk rijmen op sloerie (en op teveel manieren te schrijven), de klank van Dion vind ik niet mooi (wat lomp), klinkt ook erg vrouwelijk en de naam doet me teveel denken aan Celine Dion. Plus: is het DIE-on of die-ON? Ik ken beide varianten en vind dat erg verwarrend. Hidde vind ik een mooie vrolijke frisse naam die ook krachtig en stoer is. Geen associaties, geen verwarring over uitspraak, mooie naam voor zowel jong als oud.
Andere ideetjes nog: Abel Aldrik Alex Alger Alwin, Arwin Arne Arnoud Aron / Aaron * Bastiaan, Bastian Berre, Borre Boris Casper Deon Diede, Diederik Dieter Dinand Djurre Dorian Douwe * Ebbe Eelke, Eelko / Eelco Emiel Erik Erwin, Elwin Esben Ewoud / Ewout Faber Fabian Feie, Feike Ferdi, Ferry Ferre Fimme * Gerben Gido Halle Harmen Hebe Helmer Herre Hessel Ibe, Ibbe, Ibbo Ico, Ivo Ingmar Inno Ivan, Iwan * Jarne Jelger, Jeljer Jelle, Jelte, Jelke Jelmer, Jelmar Jeroen Jerre Jesper, Jasper Jetse / Jetze Jibbe Jille, Jilke Jilles Jisse, Jimme Jochem Jonas Jorben Joren Joris, Jorik Jorre, Jorrit Jouke Jurgen Jurre, Jorre Jurrian, Jurriaan * Kanne Keije Kian Kiran / Kyran Kylian, Kyrian Laurens Leander Lennard / Lennart Levijn * Maarten, Marten Marnix Matthias, Matthijs Maurits Menno Merijn Moritz Nander Nanne, Nanning Nisse Nykle * Okke Olaf Onne, Onno Oscar Otto, Ollo Pelle Pijke, Pike / Pieke / Pyke Quirijn * Reinier Renze / Rense, Rinze / Rinse Riemer Rinke Roan Roderick Roelof Roemer Ronne Rowin Rutger * Sander Sebbe, Seppe Sido Siebe Sietse / Sytse / Sietze / Sytze Sijmen Sil, Silvan, Silvijn Stian Sybren * Teije Thijmen / Tijmen Tias Tibbe Tiemen Timo Timon Tobe, Tobias, Tobian Torben / Thorben * Victor Vigo Waldemar Walter Wessel Wiebe, Wibo, Wybren Wietse / Wytse / Wietze / Wytze Wouter Xander Zeger / Seger
Joeri en Dion zijn een heel ander type naam als hidde. Hidde geitenwollen sokken /soft. Joeri en Dion stoer en met name Dion geen nette naam
Dion, Hidde vind ik eenn beetje boers en ik heb eenn ex-vriendje die Jjoeri heet, dus dat is ook niks voor mij
Moeilijk! Zijn allemaal leuk! Heb op Dion gestemd.. Misschien zit hier nog iets bij: Bent, Tije, Jidde, Jens, Tuur, Fijke
Dion. Leuke, hippe naam. Joeri vind ik plat en volks.Voor mij de Nederlandse variant van Giovanni. Hidde vind ik wat ouderwets en internationaal gezien niet heel handig.