Meiden, ik heb jullie hulp nodig. Deze keer weet ik het geslacht, we verwachten een dochter, dus hoeven we maar te zoeken naar 1 naam maar het blijft lastig. Vereisten voor de naam zijn dat het in Nederland en Nigeria goed uit te spreken is. Liefst een Nigeriaanse naam (Yoruba, Benin, Igbo). Mijn andere kinderen heten (omdraaien): aliaZ, ayanI, eyaJ, ebmeD. Kanshebbers op dit moment: Niola (afgeleid van de Nigeriaanse naam Eniola en betekent person of wealth) Nala (Afrikaanse naam betekent succesvol) Azalee (a zaa lie - Nigeriaanse naam betekent singer) Welke naam zouden jullie kiezen?
Ik heb nala gestemd omdat ik dit een hele lieve naam vind, maar ik vind de overige namen ook mooi, dus fout kun je niet gaan!
Azalee vind ik mooi. Misschien nog: Lewa (mooi) Eya (mijn tribe) Fola (eervol) Ife (liefde) Orisa Larai Fayola (lucky/fortunate) Nijah (famous) Nimma (blijdschap) Idara (vreugde)
Ik vind Azalee bijzonder mooi! De andere 2 namen doen me weinig. Nala is ook nog steeds dat meisje uit de Leeuwenkoning voor mij.
Ik heb gestemd voor Nala, leuk, lieve en makkelijk uit te spreken naam!! Gefeliciteerd trouwens , succes met de keuze!
Naomi en van jouw namen Nala, hoewel ik ook de Lion King associatie heb. Azalee lees ik steeds als Azalea, de plant.
Bedankt voor jullie reacties! En bedankt voor de nieuwe namen: ik ga ze voorleggen aan mijn man. Ife hebben we als tweede naam staan Het mooie van een naam met een N vind ik dat de namen van mijn levende kinderen dan ZIJN vormen. Nooit speciaal zo gekozen maar dat viel me laatst op.
Ik vind Nala mooi, al moet ik dan wel aan de Lion King denken... Nyah vind ik de allermooiste Afrikaanse naam die ik ken. <3 (Of Nia, uitspraak is voor mij gelijk.)