Nu dik 23 weken zwanger van ons 3e kindje, en we hebben 'de naam' nog niet gevonden. We willen graag een korte (1 of 2 lettergrepen), krachtige, enigzins Hollandse en stoere jongensnaam die past bij I.sa en L.oïs. We willen twee namen maar als we eerst eens de roepnaam hebben zijn we al een eind op weg. Mooie namen die afvallen omdat mijn partner ze niet mooi vind, kindjes van vrienden zo heten en zelfs de hond van de buren een naam bezet houd die we mooi vinden zijn oa: Hugo, Joep en Sam. Dus in die richting zoeken we ook. Er staan nu 2 namen op ons lijstje die kanshebber zijn, waar we wellicht ook nog wel het goede gevoel bij krijgen maar vooralsnog zijn we er nog niet zeker van. De eerste kanshebber is Lex en de tweede is Siem. Wellicht komen hier nog briljante suggesties voorbij die bij ons passen. Want niks ten nadele van mensen met kinderen die zo heten, maar namen als Krijn, Stijn, Stan, Finn, Sem etc vinden wij niet mooi/bij ons passen. Alvast dank voor de input 😊!!!
Ik vind om eerlijk te zijn Lex en Siem allebei wel mooi, maar niet mooi in het rijtje passen.. Siem niet omdat die met een S begint, en dat klinkt er niet lekker achteraan.. Lex niet omdat het dezelfde begin en eindklank heeft als een van de grote zussen. I.sa en L.oïs & Aron Brent Dani David Ferre Jorrit Jort Jurre Koen Mart Mees Mika Odin Olaf Roan Thijs
Pepijn Sid Hidde Victor Tristan Sebas Thijn Tygo Daniel Evan Ian Twan Thijmen Loek Faas Abel Axel Jonah Chiel Sjoerd Marijn Laurens Noud Raff Koen Silvijn Sjors Stan Sil Stef Mels Aron Mink Roel Onno Timo Bart
Mees Ties Hidde Luuk Jelle, Jelte Rens Jens Ferre, Fedde Niek Teije Loek Cas Max Mats Sieb, Siep Sil Daan Sam Melle
Poeh, veel suggesties iig 😅! Waarvoor dank ... Mees, Aron en Ties ook namen naar onze smaak, maar neefje heet Mees, buurtjongetje Ties en overleden zoontje van een buurvrouw Aron. Dusja die vallen helaas ook af. Sam vind ik ook echt een toffe naam, maar zo heet de enorme hond van onze directie buren. Cas ook mooi maar die valt ook af omdat mijn vriend die niet mooi vind. Jonah is voor ons wel een optie als 2e naam, niet als roepnaam. Lex Jonah bijv. Wij zijn volgens mij vreselijk moeilijk 🙈 En zitten ook niet helemaal op één lijn. Dat maakt het nog eens extra moeilijk.
Loek en Luuk ook leuk trouwens. Zal Loek eens voorleggen, Luuk vind ik ook mooi maar een goede vriend van mijn vriend heet ook Luuk. Mij maakt dat niet uit overigens maar vl wil dat niet.
Siem vind ik leuk, en super goed bij de andere namen passen! Dan hebben alle drie de kinderen een I en S in hun naam, maar afgezien daarvan hun 'eigen' letters (de A van I.sa komt nergens terug, de L en O van L.oïs ook niet en de E en M van Siem dan straks ook niet). Lex heeft dat niet, en vind ik ook minder omdat die dezelfde beginletter als L.oïs heeft, en ook nog op dezelfde klank eindigt (leks). En rijmt wel heel makkelijk op seks Andere ideetjes met een I én S, maar geen A, L of O: Chris Ferris Gijs Hisse Jisper Jisse Justin Nijs Nisse Ries Seije Sibbe Sibren Sijmen Sim, Simme Simen / Siemen, Sieme Stijn Teunis Ties, Thijs I én S, wel een A, L of O: Bastijn Boris Casijn Elias Floris Friso Hias Jilles Joris Julius Kais Lias Mathis / Mattis Midas, Milas, Mias Mischa Morris Niels, Nils Nilas, Niklas Rias Sammie Sido Sil, Silvan, Silvijn Silas Simon, Simo Stian Tias / Thias Tobias Vikas
Maansneeuw inderdaad, dat vinden wij ook het leuke van Siem. Je hebt drie namen die wel heel 'eigen' klinken. Maar toch ook de kids soort van met elkaar 'verbinden'. Iedereen bedankt voor de vele suggesties! 😃
Leuk Siem en Lex! Stonden hier ook op het lijstje. Je meisjes namen trouwens ook Voor rens gegaan. Pim of Ruben ?