Wij zijn eruit qua voornaam, onze zoon gaat Gijs heten. Ons eerste zoontje heet T.eun F.loris, vonden we gewoon mooi, geen vernoeming. Nu willen we bij onze tweede zoon ook een tweede naam (geen derde eigenlijk). En eigenlijk wel de opa's vernoemen, samen in 1 naam. Opa's heten Henk en Dick (Dirk als doopnaam). Nu zijn mijn ideeën: - Gewoon Hendrik - Hendirk (maar ben bang dat iedereen denkt dat het verkeerd gespeld is) - Henrick (Dirk zou mogelijk afkomstig zijn van Richard) Maar daar houd mijn inspiratie echt op. Help. Iemand nog een idee? Niet teveel geknutseld, moet wel een beetje een echte naam zijn
Dirk komt van Diederik, maar Dick (de roepnaam dus) komt wel van Richard in het Engelse taalgebied. In Nederlands wordt Dirk dan weer verkort tot Dick. In mijn familie komt de naam ook voor, vandaar.
Gijs Henrik vind ik wel leuk. Of anders Gijs Hendrik. Wel heel iets anders dan Floris! Henk komt van Hendrik, Dick van Dirk en dat komt mogelijk van Diederik. Dick kan als Engelse naam ook een Engelse vleivorm van Richard zijn, maar volgens mij is dat in dit geval niet zo bedoeld (aangezien de doopnaam Dirk is). Gijs Diederik vind ik ook wel leuk! En wat vind je van Hendry? Andere ideetjes, niet echt goed gemengd of misschien te apart: Hein, Henning, Henri /Henry, Kendrick, Kenrick, Rik / Rick, Derek, Derrick, Diede, Dierk, Tiede,