In Australie, ons favoriete land, is Shannon heel acceptabel als jongensnaam. In Nederland, denken we, is het echt een meisjesnaam. Wat vinden jullie? 1e naam Alexander is wel heel duidelijk mannelijk, dat scheelt misschien... Maar op zich, hoe feminiem/masculien is Shannon in jouw ogen/oren? Alexander Shannon
Ik vind het echt een meisjesnaam eerlijk gezegd. Alexander is dan weer wel echt een mooie en mannelijke naam!
Als tweede naam vind ik het wel mooi, maar ik zou het hier in Nederland echt niet als eerste roepnaam gebruiken voor een jongen.
Ik vind het echt een meisjesnaam. Maar als tweede naam zou t wel kunnen, al zou ik er zelf niet voor kiezen
Toen ik Shannon las ,dacht ik aan een meisje. Maar achter Alexander vind ik het eigenlijk goed passen. Gewoon lekker doen!
Shannon is oorspronkelijk een jongensnamen. Ik vind het leuk om zulke namen, die zijn overgenomen door meisjes, weer aan jongens te geven (zoals ze oorspronkelijk bedoeld zijn; net als Morgan, Ashley, Kelly, Withney, enz.) In NL zullen veel mensen Shannon niet mooi vinden voor een jongen. Maar ik wel.
Ik vind het ook mooi en vind het goed kunnen. Zeker als het als 2e naam gebruikt wordt zie ik het probleem niet. Het is oorspronkelijk toch echt een jongensnaam!
Ik vind het echt een meisjesnaam, maar als 2e naam gaat het wel. Al vind ik het achter Alexander dan meer als een achternaam staan of zo.
Ik zou het zelf niet doen, vind het ook echt een meisjesnaam (ookal blijkt dat het niet echt te zijn)
Als het oorspronkelijk een jongensnaam is, zou het niet uit moeten maken. Al ken ik ook alleen maar meiden met deze naam. Ik zeg, doen dus!
https://m.facebook.com/pages/Shannon-is-Actually-a-Male-Name/330786832276?id=330786832276&_rdr Er is zelfs een facebook pagina in het Engels " Shannon is actually a male name " Daar zegt men dat de vrouwelijke spelling Shannen is.