Ben ik weer. Nieuwe ronde, dus nieuwe fantaseerkansen. Onze eerste namen staan nog steeds vast dus ik denk een blijvertje. Haha. Maar de tweede namen vinden we de ene keer leuker dan de andere keer. Dus daarom: wat vinden jullie mooie namen achter Izzy (voluit Isabelle) en Domien (voluit Dominique). Makkelijk uit te spreken en 2 of 3 lettergrepen. Mag best een wat sjieker klinkende naam zijn
Isabelle Charlotte Isabelle Feline Isabelle Hannah Isabelle Melanie Isabelle Quirine Isabelle Roosmarijn Isabelle Valerie Isabelle Willemijn Dominique Benjamin Dominique Gabriël Dominique Jonathan Dominique Julian Dominique Julius Dominique Mathias Dominique Raphael Dominique Tobias
Mooie suggesties. Hannah is hier ook een optie want vernoeming naar onze beide moeders. Maar vind ik niet mooi achter Izzy (liefst wil ik dat het mooi staat achter beide namen). Benjamin en Julius op de lijst. Marcus staat er ook op (in 1 lijn).
De naam komt vanzelf wel! Als je zwanger bent bedenk je misschien hele andere namen! Vind zelf izzy niet zo leuk combineren met je zoon.
Floris Hugo Benjamin Florian Maurits Matthijs, Mathijs Olivier Julian Lucas Thijmen Jonathan Oscar Leonoor Julie, Juliët Florine Emily Lauren Chloë Amélie Bodine Jasmijn Rosalie Sophia, Sofia Aurelie
Gaan er nou serieus meiden commentaar leveren op dit topic? Als iemand het nou heerlijk vindt om over namen te fantaseren, laat iemand dat dan vooral doen OT: is er een naam van iemand die jullie willen vernoemen? Voor een meisje hebben jullie deze las ik. Maar voor een jongen? Persoonlijk vind ik een tweede naam pas leuk als vernoeming... of als je kindje gedoopt wordt.
Ja ben ik het een beetje mee eens. Ik vind fantaseren en nadenken als afleiding gewoon leuk. Het is al zwaar genoeg. Maar uiteraard hoef je niet te reageren . En met de opmerking ‘als je zwanger bent denk je er vast anders over’ ben ik het niet eens. De naam van mn zoontje stond al 8 jaar vast. Ja, mede door lijstjes maken en inspiratie op doen! Ja meisjesnaam vernoemen zouden variaties worden van johanna. Hannah zou dan een prima optie zijn. Voor een jongen zijn we nog aan het nadenken over wie we zouden willen vernoemen maar stel dat we gewoon een prachtige naam tegen komen is het ook goed. Vernoemen is een pré, geen vereiste.
Ik vind je laatste zin eigenlijk heel onaardig over komen. Zo van ‘zeur niet en besteed je tijd nuttig. Maar ik denk eigenlijk niet dat je het onaardig bedoelt dus ca va
Andere namen die afkomen van johanna. Isabelle Jalyn Isabelle Jean Isabelle Yentl Isabelle Jente Isabelle Joann Isabelle Yenthe Isabelle Jani Isabelle Jenthe Isabelle Jalynn Isabelle Jonne Isabelle Joanny Isabelle Joany Isabelle Johnna Isabelle Jeanne
Dominique Jovanni Dominique Jovan Dominique Ivan Dominique Giovanni Dominique Iwan Dominique Gianni Dominique Janez Dominique Jonas Dominique Hasse Dominique Hannes Dominique Yannis Volgens mij komen deze namen allemaal van Johannes af ipv Johanna.
Kun je ook nog als Beaudine of Bodien schrijven als je dat mooier vind Momenteel even geen inspiratie maar ik kom van de week zeker weten bij je terug En bah, wat een onaardige reacties idd.!
Johannes en Johanna zijn dezelfde doopnamen betekenen hetzelfde. Een is alleen voor mannen anderen voor vrouwen. Wat ook afkomt van Johanna is J.ayna. Verder ben ik van mening dat je beter kan wachten totdat je zwanger bent. Hoe moeilijk ook maar steeds maar lijstjes maken lijkt mij ook niet relaxed. Komt nogal gefixeerd over.
En wat voegt die toe in dit topic? TS vraagt om namenopties. Niet om meningen over of ze na moet denken over een naam of niet. Reageer dan gewoon niet.
Nee het is meer dat je er steeds uit bent met de namen en dan toch weer door gaat zoeken. Dus letterlijk, zo blijf je aan de gang.