Een vraag, hoe zou je de naam uitspreken? Sophie - uitspraak meer als Suf-fie Sofie -uitspraak als Soof-fie
Suffie? Nee, ik zou beiden uitspreken als Soofie met de klemtoon op de tweede lettergreep. Op de eerste kan ook, maar komt minder voor en vind ik minder mooi. Qua spelling gaat mijn voorkeur uit naar Sophie.
Volgens mij kan hier maar weinig anders aan uitgesproken worden? Die naam is al zo bekend. Soo-fie (lange O korte ie )
Wist niet dat het zo grappig was....😀 De Suf-fie uitspraak is lastig te omschrijven vandaar zo omschreven. Natuurlijk spreek je het kind niet met suffie aan. Had het misschien beter kunnen omschrijven zoals iemand schreef, lange o korte ie of een andere uitspraak. Toch bedankt voor jullie meningen.
Je hebt mensen die zeggen Soofie die leggen de klemtoon op het eerste gedeelte en mensen die zeggen Sofiee die leggen de klemtoon op het tweede stukje. Ik zelf vind 'm mooi als Sophie en klemtoon op het tweede stukje
so-FIE, met de klemtoon op fie. Maar bij schrijfwijze Sophie kan de uitspraak SOO-fie ook, met de klemtoon op So dus (= de Engelse uitspraak). Hoe je bij suh-fie zou komen (logischer omschreven, want er zitten geen 2 ff'en in Sofie) geen idee Ik denk dat je eerder suh-VIE bedoelt, een beetje Fransachtig (ce vie?), of iets in die richting, maar dan nog heb ik die uitspraak nog niet eerder gehoord.
Soooofie natuurlijk. En dan met de klemtoon op fie. Als je de klemtoon op soof legt dan vind ik dat Engels klinken.
Hahah ik snap het wel, als je de klemtoon op SoFIE hebt, dan klinkt de O een beetje meer als een uh. Een heel korte, snelle O. Zo zou ik het ook uitspreken. In Engeland is het andersom, daar is het SO-phie. Vind ik ook mooi, maar niet gebruikelijk in Nederland en onhandiger hiero.
Dat bedoel ik inderdaad maansneeuw. Dank je. Kan de poll niet wijzigen geloof ik in die omschrijving... Maar je legt het wederom goed uit
persoonlijk spreek ik Sophie uit als So Fie met de klemtoon op de tweede lettergreep. maar bij mijn dochter zat een meisje in de klas die Sophie heet en waarbij je de klemtoon op de eerste lettergreep uitspreekt.