We waren er helemaal uit! Lemmy (onze 1e) krijgt een zusje en dat kleine wonder gaat Liv heten! Gaat of ging? Ik vind het een prachtige naam maar vanaf het begin heb ik een klein beetje twijfel en die twijfel wordt door hormonen nu ook flink versterkt! Liv of Livvy ? Livvy vind ik ergens mooier maar omdat we al een Lemmy hebben wordt het misschien wat jip en Janneke achtig. Maar moet dat mijn enige reden zijn om het niet te doen? Een tijdje geleden open ik nog een topic dat we eruit zijn, en dan nu dit he bah!
Moeilijk want ik heb echt een andere smaak hoewel ik Lemmy wel erg leuk vind. Schattig vooral. Livvy vind ik niet mooi. Wat klank betreft nog wel aardig maar vvy vind ik niet mooi. Lizzy of lizze wel. Liv vind ik wel ok.
Liv vind ik prachtig en Livvy ook ik twijfel tussen beide. Een andere naam zal het echt niet worden. Mijn man zegt Liv, om dezelfde reden waarom ik Liv zeg en dat is toch dat Livvy wat jip en Janneke achtig wordt in combinatie met Lemmy. Maar ik twijfel of dat nou de reden is om niet voor Livvy te gaan?
Ik vind het Jip en Janneke gehalte wel meevallen. Bovendien zijn het twee individuen die zelfstandig door het leven zullen gaan... dus kies vooral de naam die voor jullie het mooiste is.
Ik snap het probleem niet, je noemt haar officieel Liv (want Livvy op je 30e lijkt me geen pretje) en je noemt haar als koosnaampje Livvy (probleem opgelost )
Lemmy & Livvy vind ik een erg hoog Jut & Jul gehalte hebben, en ik vind Liv ook gewoon véél leuker dan Livvy. Ik vind Livvy ook echt geen naam voor een volwassene.
JIJ niet maar meeste volwassen mensen wel, ik vind dat je hier best rekening mee kan houden, ze kan natuurlijk zichzelf altijd later anders noemen maar ik zou dat dus als ouders zijnde omdraaien, ze wilt later denk ik wel wat serieuzer genomen worden en een "Livvy" vind ik erg kinderlijk overkomen. Net als een Jantje of Bartje ofzo
haha jaaaaa dat is wel heel makkelijk! Kan jij even in mijn hoofd gaan zitten en dit heel vaak roepen
Het is allebei niet mijn smaak, maar ik wilde wel even zeggen dat ik Liv wat gewoontjes vind naast Lemmy.
Een vriendin van mij heet Xje en heeft daar geen enkel probleem mee. Het komt ook niet in je op haar kinderachtig te vinden. Een andere vriendin heet Zje en noemt zichzelf Z. Alleen haar moeder noemt haar nog Zje. Dus ook daar zie het probleem niet zo. Nogmaals... kies de naam die jij het mooiste vindt...
nou ja kom op zeg, we hebben het hier over een naam die gewoon bi aangifte door de amtenaar aanvaard wordt, niet over een meisje dat straks de naam Bloem Pot meekrijgt en vreselijk gepest zou kunnen worden. Liv en L.emmy is in mijn ogen al een beetje een jut en jul gehalte vanwege dezelfde voorletter, maar ook met dezelfde laatste letter zou het effect versterken.Ik zou het bij Liv houden enne, eerste ingeving is de beste, ik twijfelde met 38 weken ook ineens aan de naam van mijn jongste, maar uiteindelijk toch voor de eerste keus gegaan en geen spijt van gehad