Goedenmorgen meiden, We zijn eruit betreft de voornaam voor ons meisje alleen de tweede naam. Onze zoon hebben we simpel vernoemd naar mijn vader. De tweede willen we niet direct vernoemen naar een van de oma's maar misschien valt er iets van de namen te maken. Oma's heten a.gnes en p.aula. De tweede naam van beide is maria. We hebben al simpelweg gedacht aan gewoon maria maar dat is het toch niet helemaal voor ons. Suggesties zijn ontzettend welkom!!
In onze zoektocht naar namen heb ik de naam van mijn overleden moeder overwogen, maar vond dat niet passen bij ons. Ik heb toen gezocht naar andere namen met dezelfde betekenis, daar kwamen leuke dingen uit. Uiteindelijk is het overigens iets anders geworden Agnes betekent puur/heilig. Andere namen met dezelfde betekenis zijn bijvoorbeeld Catharina of Phoebe. Paula betekent klein. Ander namen die klein betekenen zijn bijvoorbeeld Carijn of Charlotte. Geen namen die ikzelf leuk vind, maar ik bedoel meer dat je misschien iets met de betekenis van de namen kunt doen. Edit: Maria betekent (blijkbaar) bitter.
Agnes betekent ook lam. Dus Lammy is ook nog mogelijk. Je zou nog aan een variant op Maria kunnen denken. Hangt ook af van de eerste naam, wat daar bij past. Mary, Mariette, Marie, Meryam, Mae...
Kabbalistisch gezien betekent Mara zonder i "bitter", maar de i in Maria staat voor de Vonk, deze brengt hier Licht. Ik zou Maria wel een beetje te algemeen vinden om te gebruiken als 2e naam, omdat veel Katholieken Maria als 2e naam hebben. A.gnes zou je kunnen vertalen naar de Spaanse variant Inès, Ines of Inez. NVB - verklaring voornaam Inez P.aula kan Pauline, Paulette worden.
Ik zou voor Mae gaan, leuk als tweede naam. Mae betekent ook moeder in het Portugees wat ook weer verwijst naar jullie moeders. Misschien een leuk weetje Combinaties van Paula en Agnes: Lena, Sue, Elsa, Luna Combinaties Paula, Agnes, Maria: Aline, Elina, Elisa, Malia, Sara