Ha dames, ik zit met een dilemma. We hebben al een tijdje een naam voor onze zoon. Als tweede naam willen we de naam van een overleden familielid. Echter, ik vind de namen samen niet zo mooi vanwege dezelfde klank. Liever noem ik de namen niet, maar anders is het zo onduidelijk. Ik vind de tweede naam teveel lijken op de eerste, vooral qua uitspraak. Daarbij komt nog dat de tweede naam in NL anders zal worden uitgesproken. Wat vinden jullie?
Is het misschien een idee om de naam van de familielid iets te veranderen qua uitspraak? Mijn man is vernoemd naar zijn oom, genaamd Andre, maar zijn tweede naam is Andrew geworden. Overigens vind ik het wel meevallen hoeveel de eerste en tweede naam op elkaar lijken
Ik vind dat geen probleem. De eerste en tweede naam worden zelden samen genoemd. De vernoeming vind ik belangrijker dan of het samen mooi klinkt.
ik begrijp wat je bedoelt, maar ik vind het in dit geval niet storend. ik vind het eigenlijk best mooi staan, helemaal als ik t een paar keer lees. succes
Bedankt voor alle reacties! Goed te horen dat jullie het niet storend vinden en een aantal ook wisten hoe het uitgesproken moet worden. Ik dacht dat de naam vooral uitgesproken zou worden als 'Eenes', door de enkele /n/. Maar jullie hebben mij overtuigd, ik laat het mooi zo. Wilde de openingspost wijzigen om de namen weg te halen, maar dat lukt me niet...