Van de week al een poll gestart over een jongensnaam. Onze voorkeur gaat eigenlijk overduidelijk naar Hidde. Maar ineens bedacht ik me, iemand bij ons in de omgeving heet Hilde (volwassene). Lijkt dit niet teveel op elkaar? Kan dit wel? Pa, het gaat dan mijn schoonzus, zijn tante.
Ik vind het ook twee totaal verschillende namen! En als het nou een combi zou zijn die je in een zijn gebruikt zoals bij een broertje en zusje dan is het wat anders. Maar buiten een setje zeg maar vind ik ze echt verschillend genoeg.
Ik vind het ook twee totaal verschillende namen! En als het nou een combi zou zijn die je in een zin gebruikt zoals bij een broertje en zusje dan is het wat anders. Maar buiten een setje zeg maar vind ik ze echt verschillend genoeg.
Ja hoor, gewoon doen. Bij broer en zus kan het niet, maar voor tante en neefje is het verschillend genoeg.
Leuke vernoeming toch? Hidde en Hilde komen wel gewoon van dezelfde Germaanse bron, dus zo'n 'heel andere naam' is het niet Hidde is een koosnaam voor jongens bij namen beginnend met Hild (Hildebrand bijv). Hilde is een afkorting bij vrouwennamen beginnend met Hild (Hildegard bijv). Vind het allebei mooie namen trouwens