Wat te doen?

Discussie in 'Babynamen' gestart door teni, 28 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. teni

teni Nieuw lid

27 feb 2017
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toen mijn vriend en ik wisten dat we een meisje kregen, waren we het meteen eens over de naam.

Een aantal weken later vertelde een vriendin ineens uit het niets de naam die ze hadden gekozen wanneer ze een meisje kregen. Precies dezelfde naam.
    Ze krijgt echter een jongetje.

Ik begin nu wel erg te twijfelen of we niet een andere naam moeten kiezen. Of het met haar te bespreken.
    Wat zouden jullie doen?

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou het misschien wel melden, maar zou zeker geen andere naam kiezen. Deze naam hadden jullie al, en jullie zijn nu ook de eersten, daarom zou ik al helemaal niet twijfelen.
    Daarbij kan zij straks, mocht zij een meisje krijgen, toch ook die naam geven als ze dat wil.

3. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.807
    8.473
    113
    Vrouw
    Ik zou geen andere naam kiezen nu hoor. Als dit voor jullie de naam is zou ik hem gewoon kiezen.

4. Joycelyn

Joycelyn Bekend lid

27 feb 2015
    602
    1
    16
    NULL
    NULL
    Kan altijd gebeuren. Ik zou haar wel vertellen dat jullie al langere tijd die naam op het oog hadden. Er niet mee wachten tot het laatste moment of het geboortekaartje. En dat het jammer (voor haar) is, maar dat jullie nog steeds voor die naam gaan. Zij krijgen tenslotte een jongetje.

5. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik zou het (mogelijk) wel bij haar melden, maar niet veranderen. Ik zou er duidelijk bij zeggen dat jullie deze naam al eerder gekozen hadden, nog voor zij het vertelde. En dit illustreert maar weer eens dat je vriendin deze naam beter geheim had kunnen houden. Het levert een heel gedoe om niks op. En altijd nog haar gedachte: is de naam niet toch gejat? Maar straks krijgt zij 3 zonen en dan heb jij je naam daarvoor veranderd.

6. mellanie76

mellanie76 VIP lid

5 aug 2016
    17.645
    801
    113
    moeder
    Rotterdam
    k zou het wel zeggen maar wel gewoon doen

7. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.871
    5.110
    113
    Ik zou het haar wel melden denk ik, maar zeker de naam wel geven.

8. teni

teni Nieuw lid

27 feb 2017
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties! Ik ga het met haar bespreken.

Deel Deze Pagina