Toen mijn vriend en ik wisten dat we een meisje kregen, waren we het meteen eens over de naam. Een aantal weken later vertelde een vriendin ineens uit het niets de naam die ze hadden gekozen wanneer ze een meisje kregen. Precies dezelfde naam. Ze krijgt echter een jongetje. Ik begin nu wel erg te twijfelen of we niet een andere naam moeten kiezen. Of het met haar te bespreken. Wat zouden jullie doen?
Ik zou het misschien wel melden, maar zou zeker geen andere naam kiezen. Deze naam hadden jullie al, en jullie zijn nu ook de eersten, daarom zou ik al helemaal niet twijfelen. Daarbij kan zij straks, mocht zij een meisje krijgen, toch ook die naam geven als ze dat wil.
Kan altijd gebeuren. Ik zou haar wel vertellen dat jullie al langere tijd die naam op het oog hadden. Er niet mee wachten tot het laatste moment of het geboortekaartje. En dat het jammer (voor haar) is, maar dat jullie nog steeds voor die naam gaan. Zij krijgen tenslotte een jongetje.
Ik zou het (mogelijk) wel bij haar melden, maar niet veranderen. Ik zou er duidelijk bij zeggen dat jullie deze naam al eerder gekozen hadden, nog voor zij het vertelde. En dit illustreert maar weer eens dat je vriendin deze naam beter geheim had kunnen houden. Het levert een heel gedoe om niks op. En altijd nog haar gedachte: is de naam niet toch gejat? Maar straks krijgt zij 3 zonen en dan heb jij je naam daarvoor veranderd.